Palatakseni vielä Brasiliaan, niin uskon, että Verstappenin toiminta johtui siitä, että talli oli käsitellyt Monacon tapahtuman todella huonosti ja se on jäänyt hampaankoloon tai sitten se oli Verstappenilta täyttä kusipäisyyttä. Jos asia on käsitelty perusteellisesti loppuun niin ammattimiehen...
Harvempi varmaan Maxia syyttää Monacon tilanteesta ja siinä mielessä haukkuisi kärsijää. Eiköhän kyse ole siitä, että onko tässä vaiheessa maailmanmestaruuden jo varmistuttua järkevää osoittaa mieltä puolen vuoden takaisesta, kun sillä ei lopulta ollut lopputuloksen kannalta mitään merkitystä...
Bottaksella oli jostain syystä Brasiliassa tosi hyvä ulostulo/pito viimeisessä mutkassa ja siten hyvä suoranopeuskin ja se auttoi paljon ohittamisessa. Vauhti tuossa paikassa oli yksi parhaista kaikki tallit huomioiden. Enpä olisi ikinä uskonut tuota edellisten kisojen perusteella. Missään...
Bottakselta myös hyvä kisa. Alfa ei tainnut olla parhaimmillaan softeilla kevyellä autolla tai sitten Bottas tuhosi turva-auton jälkeen jarrutuksessa sen verran eturengasta, että se söi vauhtia. Tuskin sentään Alonson vauhtiin olisi kuitenkaan lopussa pystynyt.
Ja Salo kruunasi vielä uransa Virittäjissä vetämällä "rööntaalia" pataan kierrosajassa 1,5 sekunnilla "rööntaalin" omalla kilpa-autolla ja säädöillä. 😄
Olipahan hienoa taistelua Russelin ja Verstappenin välillä eilen sen pari kierrosta. Näytti siltä, että molemmat tekivät koko ajan kaiken voitavan ja erittäin tyylikkäästi. Hamiltonkin näytti ohituksissa pehmeältä Russeliin verrattuna.
Kestikö renkaat todella lämmetä noin monta kierrosta eilen? Itse seurasin huonosti mutta ainakin periaatteessa Bottas ehti ihan optimaalisesti ruutulipun alta viimeiselle kierrokselle. Se taisi olla 3. kierros noille renkailla.
Hyvää pohdiskelua speedmanilta. Itse en oikein muista millaista tekemistä Bottaksella oli pikkuformuloissa, mutta sellainen käsitys että olisi ollut aika-ajoissa niin nopea, ettei olisi kauheasti tarvinnut kahnailla keskikastissa. Olisi kyllä kiva nähdä pätkiä sieltä.
Williamsilla oli toki...
Ei se puolustaminen normaalissa kisatilanteessa onnistukaan, mutta nyt on kyse startista, rata täynnä autoa, poikkeuksellisia ajolinjoja, hitaampi vauhti mutkassa, joten on se nyt vähän eri tilanne. Tässä pitäis nyt pystyä ajattelemaan vähän laajemmin kokonaisuutta. Peileihin katsominen ehkä...
Saa olla kiihkeää, mutta ei sekään haittaisi, jos yritettäisiin miettiä maalaisjärjen ja todennäköisyyksien perusteella porukalla, mitä on voinut tapahtua. Se on monesti ihan mahdoton tehtävä todistaa oma teoria aukottomasti oikeaksi ja muiden vääräksi. Kannattaa yrittää itse, jos vaatii sitä...
No näinhän sen pitäisi mennä ja varmasti tuo onnistuisi myös jalalla. Sen verran nopeita noiden moottorien on pakko olla reagoimaan, jotta voidaan ajaa tarkasti.
Alfan tallilta tai Bottaalta tähän saisi varmaan lopullisen vahvistuksen.
Voi olla. Zhoullakin oli ohittaminen niin vaikeaa, että näyttää tosiaan sitä, että Alfalla on nyt iso ongelma tuon kanssa. Ja vertaan tässä Zhouhun siksi, että välillä tekeminen toisten takana on ollut Bottasta raikkaampaa.
Katsoin F1-TV:stä. Sillan alla se "nosto" tosiaan tapahtuu, mutta vastaavassa kohtaa sillan alla Leclercin incarissa ei tapahdu mitään katkeamista eikä moottorin ääni edes muutu, joten siihen peilaten en oikein usko tuohon kaikumisteoriaan. En tosin voi olla siitä 100% varma. Jos F1-TV:n äänet...
Juurihan minä sanoin, että se veto katkeaa ja sen nimenomaan kuulee incarista. Joko moottori pätkäisee tai nostaa. Sen jälkeen on vielä n. puoli sekuntia vetoa. Mistä videosta sitä ei kuule?
Samaa mieltä, että ero eteen pysyy samana, taakse taas sitä ei startin ilmakuvasta näe ja Norrisin...
A: Onko siihen Bottaksen hetkelliseen vedon katkeamiseen sitten keksitty jokin muu syy? Katsoin juuri F1 TV:n Bottaksen incarista tuo vielä uudestaan ja ihan selvästi veto katkeaa hetkeksi ja vierellä olijat saavat varmasti etua. Eli jos väitetään, ettei nostanut, niin kai siihen jotain...