16:9 video >>> 4:3 letterbox

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Löytyykö ohjelmaa jolla pystyisi 16:9 videon konvertoimaan 4:3 letterbox formaattiin? Olen koittanut googlella etsiskellä, mutta toistaiseksi tuloksetta.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Karpow sanoi:
Löytyykö ohjelmaa jolla pystyisi 16:9 videon konvertoimaan 4:3 letterbox formaattiin? Olen koittanut googlella etsiskellä, mutta toistaiseksi tuloksetta.
Muistaakseni ConvertXtoDVD olisi siihen passeli ohjelma, jossa löytyy toivomuksien mukaiset kuvakoon formaatit.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Vähän offtopic - ohessa kuitenkin havainnollinen animaatio joka näyttää mitä "Pan and scan" tekee laajakuvalle.:thumbdown

*Klikkaa*
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Kiitos kiitos... Hmmmm... Sain kyllä tuon efektin videoklipin alkuun, mutta sen pitäisi saada kestämään koko videon ajan... Movie Maker on suhteellisen outo tuttavuus mulle vielä.

Nyt saan vain sen letterbox-kuvan videon alkuun, mutta kun varsinainen video alkaa, on se taas sama lytätty ja venytetty 16:9 kuva. Miten tuon letterbox-efektin saa kestämään koko videon ajan? :dunno:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Ohjeissa on:
"You may need to stretch the effect in the timeline to make sure it lasts during the entire clip. "

Miten tuo tehdään? Saan kyllä aikajanaa venytettyä, mutta varsinainen video menee vain sen edellä. :thumbfh:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Vellu sanoi:
VLC Player pystyy tuohon hienosti. Voit tietty kokeilla Nebulan digi-tv-kortin clienttia, koska sekin varmasti asentuu koneelle kuin koneelle ja siinä on mukana tuollaisia lisätoimintoja.

http://www.videolan.org/vlc/
http://www.nebula-electronics.com/downloads/downloads.asp

Nebulan toiminto on aika yksinkertainen. VLC playerilläkään tuo ei ole kovin monimutkainen asia.

Hmmmm...nyt täytyy myöntää, että en tosiaankaan tiennyt että VLC-playerilla saa tallennettua videoita eri kuvasuhteissa. :eek!: Vaikka olen sillä jokusenkin videon aikojen kuluessa katsonut.

Karpow: Jos ei tahdo VLC-playerilla tai tolla em. jutulla onnistua, niin kokeile (ilmaisella) Vdubilla. Ohjeita löytynee ihan Googlella.

Tuo on Youtubessa muuten oikeesti tosiaan hankala puoli, että se vääristää kuvasuhteen kun koittaa 16:9-suhteessa olevia videoita laittaa sinne. (Oletan, että tässä on nyt kyse siitä että tarttis saad video järjellisessä muodossa Youtubeen tms)


Edit: Tosta kuvasta vois olla apua tarvittavien säätöjen löytämisessä Vdubissa:
 
Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Runar ja Kyllikki sanoi:
Hmmmm...nyt täytyy myöntää, että en tosiaankaan tiennyt että VLC-playerilla saa tallennettua videoita eri kuvasuhteissa. :eek!: Vaikka olen sillä jokusenkin videon aikojen kuluessa katsonut.
Open File --> valitse input
Advanced options: Stream/save --> settings --> valitse output -file
Cropilla ja/tai Aspect ratiolla oikea kuvasuhde, sitten vaan play.

Muistaakseni jotenkin noin.

Nebulalla on oheisennäköinen työkalu
 
Ylös