Apua Apple tietokoneen käyttöön?

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Mulla on sellainen Applen läppäri, joka maksoi 1900e 3kk sitten. Oisko joku I Book Pro Mäc tms. Ei siis ole I pad.

Kysymys 1: Kun avaan tiettyjä nettisivuja (mm. Kauppalehti) niin se sivu ei aukene normaalisti Safarissa, vaan ikäänkuin osoitteen kirjoituksen ja ENTER painamisen jälkeen "pomppaa" oikealle alalaitaan ja katoaa. Sitä sivua ei siis näe missään sen jälkeen enää.

Mitä tapahtuu? 80% sivuista aukeaa normaalisti, mutta eivät kaikki. Ne "katoavat" edellä selostetulla tavalla. En ymmärrä?

Kysymys 2: Miten luon uuden kansion työpöydälle ja talletan esim. word-documentteja tuohon kansioon?

Kysymys 3: Työpöydällä on ollut koneen ostosta asti "Aloita Office 2011 käyttäminen" -laatikko, jota ei saa pois päältä. Miksei siinä ole vasemmassa yläkulmassa sitä punaista täppää, jolla sen saisi pois näkyvistä kokonaan? Minulla on jo siellä työpöydän alarivillä office-ohjelmat, esim Word ja Excel.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Hähä, jätkä on ostanu henkilöauton hintaisen tietokoneen jota osaa käyttää.
Oisit ostanu tollasen:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olen kyllä pitkään miettinyt, että minkälainen ihminen jaksanut kehitellä itselleen pendellstockin kaltaisen sivupersoonan.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Mulla on sellainen Applen läppäri, joka maksoi 1900e 3kk sitten. Oisko joku I Book Pro Mäc tms. Ei siis ole I pad.
Läppärin malli todennäköisesti lukee näytön alapuolella.

Kysymys 1: Kun avaan tiettyjä nettisivuja (mm. Kauppalehti) niin se sivu ei aukene normaalisti Safarissa, vaan ikäänkuin osoitteen kirjoituksen ja ENTER painamisen jälkeen "pomppaa" oikealle alalaitaan ja katoaa. Sitä sivua ei siis näe missään sen jälkeen enää.

Mitä tapahtuu? 80% sivuista aukeaa normaalisti, mutta eivät kaikki. Ne "katoavat" edellä selostetulla tavalla. En ymmärrä?
Ne on pienennetty Dockin oikeaan reunaan. Suosittelen tutustumaan Safarin asetuksiin (tai vaihtamaan Firefoxiin).

Kysymys 2: Miten luon uuden kansion työpöydälle ja talletan esim. word-documentteja tuohon kansioon?
Kun napautat touchpadia kahdella sormella, pitäisi aueta samanlainen ikkuna kuin Windowsissa oikealla klikkauksella. Siitä New Folder.

Kysymys 3: Työpöydällä on ollut koneen ostosta asti "Aloita Office 2011 käyttäminen" -laatikko, jota ei saa pois päältä. Miksei siinä ole vasemmassa yläkulmassa sitä punaista täppää, jolla sen saisi pois näkyvistä kokonaan? Minulla on jo siellä työpöydän alarivillä office-ohjelmat, esim Word ja Excel.
Siirrä se roskakoriin.
 

Örfil

Guest
Pyryf osaa auttaa kaikissa Apple:n tietotekniikkajutuissa. Kannattaa kysyä Pyrdeltä.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Läppärin malli todennäköisesti lukee näytön alapuolella.

Ei lue?



Ne on pienennetty Dockin oikeaan reunaan. Suosittelen tutustumaan Safarin asetuksiin (tai vaihtamaan Firefoxiin).

Mikä on Dock, mistä sen löytää?


Kun napautat touchpadia kahdella sormella, pitäisi aueta samanlainen ikkuna kuin Windowsissa oikealla klikkauksella. Siitä New Folder.

Kiitos!



Siirrä se roskakoriin.

Kiitos!
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Hähä, jätkä on ostanu henkilöauton hintaisen tietokoneen jota osaa käyttää.
[/IMG]
Siksi juuri ostin tämän, koska kuulema Applet on helppoja käyttää. Itse en tätä vielä allekirjoittaisi..

Mutta pakkoa sanoa, että rahalla jaa hevosella pääsee koska tämä on tosi kevyt ja akku kestää erinomaisesti. Mukava katsella leffoja ja nytkin formulaa striimiltä kun tää on niin kevyt ja akku kestää. Myös laadukkaan oloiset osat, napit ja nämä metallikuoret. Muuten pidän tästä tosi paljon, nuo pari juttua vaan on vähän vaikeita tässä Apple-logiikassa.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Sit se on MacBook Pro.



Se on se palikka näytön alareunassa missä on eri ohjelmien käynnistyskuvakkeita.
Okei, mä kokeilen kun F1 kisa on loppu, nyt ei uskalla ettei katoa striimit bitti-avaruuteen. Kiitos neuvoista:thumbup:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Täällä kyllä pöydät kestävät ihan pöytäkoneenkin painon:confused:
Tuus ny jo tälle vuosituhannelle. Enää tietokoneita pöydän ääressä käytetä. Trendikkäissä mainostoimistoissakin sun muissa löhöillään säkkituoleilla läppärit sylissä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Trendikkäillä taitaa olla tabletit? Kisan katsoin toki sohvalla röhnöttäen, joten puoliksi tälle vuosituhannelle päästy.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Niin ja lautamasuni kyllä kestäisi vähän painavammankin läppärin F1-kisan aiheuttamat rasitukset.
 
Ylös