Avoin vai umpinainen ohjaamo single seatereihin?

Avoin vai umpinainen?


  • Äänestäjiä yhteensä
    58

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jellinek sanoi:
LM-protot: umpinaisina :frank:
Parempi idea olisi asettaa sääntökirjaan määritys, joka vaatii kaikkien P1-kilpureiden olevan coupeja, ja LMP2 jätettäisiin kokonaan avonaiseksi (niinkuin se on suurimmaksi osaksi nytkin). Average Joetkin erottaisivat luokat heti toisistaan.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Parempi idea olisi asettaa sääntökirjaan määritys, joka vaatii kaikkien P1-kilpureiden olevan coupeja, ja LMP2 jätettäisiin kokonaan avonaiseksi (niinkuin se on suurimmaksi osaksi nytkin). Average Joetkin erottaisivat luokat heti toisistaan.
Joo, tarkemmin ajateltuna noin se olisi hyvin loogista.
Katettuja "formuloita" on ollut periaatteessa jo 30-luvulla:

Auto Union


Mercedes-Benz
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Parempi idea olisi asettaa sääntökirjaan määritys, joka vaatii kaikkien P1-kilpureiden olevan coupeja, ja LMP2 jätettäisiin kokonaan avonaiseksi (niinkuin se on suurimmaksi osaksi nytkin). Average Joetkin erottaisivat luokat heti toisistaan.
Juuri tätä mieltä minäkin olen ollut. Luultavasti koska olen aika average joe endurance-kisojen suhteen.

Mitä varsinaiseen aiheeseen tulee, niin Surteesin ja Massan onnettomuudet saivat vakavasti miettimään kuinka olennaista avo-ohjaamo on avopyöräisille luokille. Ja voisiko ongelman kenties ratkaista myös jonkinlaisella vuoristorata/hiihtohissi-tyylisellä laskettavalla turvakaarella.

Loppujen lopuksi kuitenkin suhtaudun asiaan siten, että FIA määrittää lajin. Minä sitten määritän itselleni vaikuttaako se kiinnostukseeni, mutta oletan, ettei se kuitenkaan olisi kynnyskysymys.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Äänestin avointa ohjaamoa, mutta tämähän on tottumiskysymys.
esim. F1-Veneethän näyttää ihan hyvältä umpiohjaamolla vaikka ei niitä aina ole ollut.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mitä varsinaiseen aiheeseen tulee, niin Surteesin ja Massan onnettomuudet saivat vakavasti miettimään kuinka olennaista avo-ohjaamo on avopyöräisille luokille.
tuollaiset lentävän esineen aiheuttamat onnettomuudet ovat onneksi harvinaisia. Katettu ohjaamo tuo toisenlaiset riskit onnettomuustilanteissa kunautosta poistuminen on hitaampaa ja toisaalta myös katteen särkyminen kolarissa voi aihettaa vammoja.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
tuollaiset lentävän esineen aiheuttamat onnettomuudet ovat onneksi harvinaisia. Katettu ohjaamo tuo toisenlaiset riskit onnettomuustilanteissa kunautosta poistuminen on hitaampaa ja toisaalta myös katteen särkyminen kolarissa voi aihettaa vammoja.
Mitäpä jos kate ois samanlainen, kuin hävittäjissä. Heittoistuimen vois jättää pois, mutta se kuvun irrotus samantapaisella systeemillä hätätilanteissa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mitäpä jos kate ois samanlainen, kuin hävittäjissä. Heittoistuimen vois jättää pois, mutta se kuvun irrotus samantapaisella systeemillä hätätilanteissa.
No jaa, ne räjäytyspanokset kilpa-auton ohjaamossa eivät ihan heti kuulosta turvaallisuutta lisääviltä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
No jaa, ne räjäytyspanokset kilpa-auton ohjaamossa eivät ihan heti kuulosta turvaallisuutta lisääviltä.
Pikainen kuukletus kertoi, että paineilmaakin noissa käytetään. Sitähän on saatavilla f1-autossa nykykokoonpanollakin. Tiedä sitte kuinka paljon se vaatis lisäkapasiteettia.
 
Ylös