B-ryhmän autoja jyväskylässä elokuussa?

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Oliko aprillipila vai onko tosiaan niin että Killerin ek:lla nähdään 4 b-ryhmän autoa.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1016
Sijainti
South Park
Mä olin tuosta kuuluani jo ihan täpinöissäni ja aloin lähestulkoon laskea minuutteja tapahtumaan ja pistämään kameraa latinkiin jne... :eek!:
Ja sitten vasta illalla muistin :jaska: mikä päivä olikaan! :rolleyes:

Voisivat nyt toteuttaa kun noinkin hyvän idean keksivät. :mad_old:
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Mistäs tästä on lähde tai huhu edes lähtenyt (tässä ja nyt vai)? Ainakin kyseessä on äärimmäisen julma aprillipila jos ei muuta. :D
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
BTW Jos jotakuta kiinnostaa Kankun autokokoelma, niin luulempa että tämän linkin alla löytyvät B-ryhmäläiset ovat suurelta osin Juhalla:
http://www.mat.fi/index2.htm
company -> kuvat 31:stä eteenpäin

Kaveruksien viimeisin projekti oli tuo nopeusennätyskoe jäällä.

BTW BTW Kuvassa 40 on yksi maailman kauneimmista rata-autoista, Peter Sauberin luomus ja vielä ainoa laatuaan!
 

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Eilen Tuominen tv:ssä tätä hehkutti ja itsekin aloin jo tärisemään onnesta mutta tänään aamulla oikeastaan alkoi epäilykset asian suhteen. Kuitenkin noi kuvat Portugalista antaa uutta toivoa asialle jospa sittenkin. Neste rallin virallisilla sivuilla asiasta ei ole mitään mainintaa.
 

Thefirst

Well-known member
Liittynyt
4.10.2004
Viestit
109
Mites tuo 250 hv Ford A mikä on kuvissa 29 ja 30, onko Kankkusen vai ? Muistelisin Juhan jossain joskus puhuneen vanhemman Fordin projektista missä on vähän nykyaikaisemmalla tekniikalla oleva kone?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Joko se on selvitetty ja tutkittu menevätkö B-ryhmäläiset kovempaa kuin F1-autot?
 

txk

Well-known member
Liittynyt
27.3.2000
Viestit
280
kouvotsvoni sanoi:
Joko se on selvitetty ja tutkittu menevätkö B-ryhmäläiset kovempaa kuin F1-autot?
Siitähän taidettiin kinastella täällä jokunen vuosi sitten kai aika kiivaasti?
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1016
Sijainti
South Park
Mä epäilen että F1 ottaisi killerillä turpiin B ryhmläiseltä!!!1 :eek!:


:alppu:
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Mua ei B-ryhmä säväytä. Ne ovat nykyään vanhoja romuja. Kyllähän tuhat heppaa saadaan vaikka ruohonleikkuriin. WRC:t ovat paljon kiinnostavampia, ne ovat maailman parhaita autoja. Jos sais siviiliin WRC:n mikä olisi säädetty normaali ajoon, niin sillä ajelis turvallisesti kelillä kuin kelillä ja ei tarvis ihan heti vetaria vaihtaa.

Onhan B-ryhmässä oma viehätyksensä. Sama kuin 60-luvun nelipyöräisissä ruumisarkuissa, eli 60-luvun formuloissa. Oma suosikki 80-luvulla oli Alen ja en silloin ymmärtänyt mitään autoista.

Jos killerillä ajetaan Lancia deltalla niin hieno homma, mutta kyllä ne WRC:t ovat säväyttävämpiä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11178
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
L4z! sanoi:
Mua ei B-ryhmä säväytä. Ne ovat nykyään vanhoja romuja.
Jopasjopas... Se on kyl selvää että rengas- ja alustatekniikka on 21 vuodessa menneet valtavin harppauksin eteenpäin. Nykyisin tuntuu hassulta katsoa videoilta kun B-ryhmäläiset junnaa tosihitaita kannonkiertoja mutta kaasua koskettaessa kyl lähtee ku paska lentokoneesta. Ja nopeita mutkia vedetään herkullisessa latikaisessa.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
L4z! sanoi:
Mua ei B-ryhmä säväytä. Ne ovat nykyään vanhoja romuja. ....
Et ole vissiin nähnyt aikoinaan esim. Audi S1 siipihirviön menoa pätkällä ja ennenkaikkea kuullut sitä moottorin ääntä ja pauketta.

Ja tässä oli siis kyse siitä mikä säväyttää. Ei nopeudesta tai ajo-ominaisuuksista, tms.

Mutta hei, makuja on monia, joten kukin tyylillään.
 

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
Audi S1:sen äänet on kyl aivan mahtavat! Eikä ne delta s4:n äänet kanssa mitkään rumat ole + MG Metron v6 vapari :tongue: Nykyautoista puuttuu se kaikki räväkkyys mikä B-ryhmän peleissä oli. Sellasia kiskoilla menijöitä nykyään.
 

tpt

Active member
Liittynyt
15.8.2006
Viestit
41
Sijainti
Vaajakoski
ttkorhon sanoi:
Audi S1:sen äänet on kyl aivan mahtavat! Eikä ne delta s4:n äänet kanssa mitkään rumat ole + MG Metron v6 vapari :tongue: Nykyautoista puuttuu se kaikki räväkkyys mikä B-ryhmän peleissä oli. Sellasia kiskoilla menijöitä nykyään.
Samaa mieltä, itse aikanaan jyväskylän metsissä nuo tuli nähtyä ja kyllähän ne lähtemättömästi mieleen jäi.

http://www.youtube.com/watch?v=44iibIEeWGM&mode=related&search=
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
889
B-ryhmäläinen olis mahtavaa nähtävää ja varsinkin kuultavaa. Mielestäni on sääli kun nykyisin pitää pillillä ilmottaa kun, ralliauto on tulossa. B-ryhmäläisten aikaan sen kyllä tiesi, että nyt tullaan isoa ja lujaa!

Toivon ettei kysees ole vain aprillipila!
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Jos tuo pitäisi kutinsa, paikalle päästäkseen tuhlaisi vaikka viimeisetkin roponsa.

Taideteoksia joka kohdastaan - eivät kuole koskaan. Kunpa joskus pääsisi todistamaan B-ryhmäläis(t)en vauhtia pelkääjän paikalta :eek!: :thumbup: :ahem:
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1016
Sijainti
South Park
Sanoppa muuta.
Minä voisin ryhtyä hirmutekoihin jo saadakseni kunnon incar pätkiä. :D

Neste rallissa tuli ihan ikävä tätä videota http://www.youtube.com/watch?v=ERk4IDwBJig

Aikamatka 20 vuotta menneisyyteen olis ollu asiaa. Viimeistään siinä vaiheessa kun Loeb särki renkaansa ja jännitys katosi. Vaikka menevätkin nykysin kovempaa niin se on vaan tosi munattoman näköistä ja kuuloista.

N-ryhmästä puhumattakaan. :nope:
Alenin ja Flodinin vääntö oli tietty asiallista mutta ne loput... :rolleyes:
 
Ylös