Carlos Sainzin ura

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3810
Juuri tuossa jonain yönä kuuntelin Tomin Nuoteista vanhoja jaksoja, olisikohan ollut Juha Revon jaksossa missä puhuttiin että RAC:ssa oli erikoisuutena puolen tunnin vapaa myöhästyminen, eli pätkälle ekana lähtemistä vähän "välteltiin", ilmeisesti siksi että seuraavat autot näkivät jarrutusjäljet (koska nuotteja ei ollut)?
Ilmeisesti juuri tästä syystä Mikko Sundström ajoi 1985 RAC:ssa pitkät pätkät ensimmäisenä autona, ja lopulta suistuikin pahassa paikassa tarinan mukaan juuri siksi, ettei edellä ajavien jarrutusjälkiä ollut.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1184
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Olen pannut myös merkille tämän, että lähtöpaikoista ei stressattu läheskään niin paljoa ennen 90-luvun loppua. Oliko syynä sitten se, että suurempi harjoittelumäärä putsasi teitä, auttoiko renkaiden leikkaaminen vai mikä.
Kuka muistaa, koska nuotituskerrat ja -päivät rajattiin? Vielä 90-luvun alussa kerrottiin YLEn lähetyksissä montako tuhatta kilometriä itse kukin oli ajanu nuottia, joten eiköhän siellä oo kokolailla ollu puhdas ura odottamassa ensimmäistäkin autoa. Lisäksi kisa on siirtyi niihin aikoihin pikkuhiljaa elokuun alkua kohti, joten lämpimän kelin ja irtosoran määrä kasvoi. Kostealla ja märällähän ensimmäisenä on varsin hyvä olla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10366
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Kuka muistaa, koska nuotituskerrat ja -päivät rajattiin? Vielä 90-luvun alussa kerrottiin YLEn lähetyksissä montako tuhatta kilometriä itse kukin oli ajanu nuottia, joten eiköhän siellä oo kokolailla ollu puhdas ura odottamassa ensimmäistäkin autoa. Lisäksi kisa on siirtyi niihin aikoihin pikkuhiljaa elokuun alkua kohti, joten lämpimän kelin ja irtosoran määrä kasvoi. Kostealla ja märällähän ensimmäisenä on varsin hyvä olla.
Jyskälä pysyi Elokuun lopussa kyllä 2000-luvun puolelle asti. Mutta lähtöpaikkakeskustelua oli muissa ralleissa enemmän. Etenkin Australiassa.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1374
Kuka muistaa, koska nuotituskerrat ja -päivät rajattiin? Vielä 90-luvun alussa kerrottiin YLEn lähetyksissä montako tuhatta kilometriä itse kukin oli ajanu nuottia, joten eiköhän siellä oo kokolailla ollu puhdas ura odottamassa ensimmäistäkin autoa. Lisäksi kisa on siirtyi niihin aikoihin pikkuhiljaa elokuun alkua kohti, joten lämpimän kelin ja irtosoran määrä kasvoi. Kostealla ja märällähän ensimmäisenä on varsin hyvä olla.
1991 ainakin alettiin nuotittamaan siviiliautoilla. Muistaakseni niillä main myös nuottipäivät rajattiin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
8852
Joku kuski (olisiko ollut Kytölehto) kertoi VM:n katsojaoppaassa ajaneensa Ouninpohjan yhdeksän kertaa vuonna 1994. Ja kyseessä kuitenkin sellainen pätkä, joka oli aiemmilta vuosilta tuttu. Taisi todeta siinä, että joutuu tekemään seuraavana vuonna vielä enemmän hommia, kun sille vuodelle ajosuunta kääntyi.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10366
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
1994 Ouninpohja oli muodoltaan erilainen erikoiskoe kuin aiemmin. Toki alkuosaa oli ajettu 1992-1993, mutta loppuosaa Keltaiselta talolta Hämepohjaan viimeksi 1990. Kytölehdon sitaatti on vuodelta 1995, eli kertoi edellisen vuoden treenimäärän ja mietti että nyt joutuu treenaamaan vielä enemmän kun suunta on uusi ja vanhoja nuotteja ei ole lainkaan.

Vatanen kirjoitti Lankamaasta 1994 "Uusi loppuosa on niin pitkä, että sitä ajetaan harjoituksissa huomattavasti enemmän kuin tutuksi tullutta alkuosaa."
Alen Hannulasta 1993 "Täysin uutta pätkää harjoitellaan 7-10 kertaa"
 
Ylös