Mitä enemmän sinusta on rekistereitä, sen paremmin sinut tunnetaan ja se kaventaa yksityisyyden suojaasi. Meistä suurin osa varmasti tekee välillä asioita, joista ei haluaisi muiden tietävän eivätkä ne välttämättä ole kaikkien pykälien mukaisia. Erilaisten rekistereiden avulla sinut pystytään tunnistamaan ja seuraamaan.
Viranomaiset ovat ihmisiä ja tekniikka haavoittuvaa, jolloin rekisterit saattavat päätyä vääriin käsiin, mikä on aika ikävää. Muutenkin on hieman kyseenalaista, mitkä sitten ovat "oikeat kädet" käsittelemään näitä tietokantoja. Virheitä voi sattua, mistä johtuen tuollaiset "vain rikollisilla on pelättävää" on aikamoista diibadaabaa. Massiivisista tietokannoista ja inhimillisistä tekijöistä johtuen huolta saattaa tulla ihan vahingossakin. Kehitys kehittyy ja tulevaisuudessa saattaa tulla myös sellaisia riskitekijöitä, joita vielä tällä hetkellä ei osattaisi pelätä.
Joo ja koko ajan sattuu raskaampia asioita. Jos tuo helpottaa rikollisten kiinni saamiseksi niin oon kyllä sen kannalla. Kyllähän tässä nyt jo pelkästään jollakin tapaa internettiin kirjautuminenkin on valtava riski. Tai rahojen vieminen pankkiin.
Mutta on niissä hyvätkin puolensa.
En mä ajattele tällaisissa asioissa vaan pelkkää
omaa etuani, tai sitä, että mitä tämä voi tehdä mun yksityisyydelle. Eletään sen mukaan, että asiat kärsii päivänvaloa. Mä ajattelen sitä, miten paljon hyvääkin tuolla saadaan aikaan. Ja jos ei viranomaiset ole riittävän luotettavia hoitamaan näitä asioita niin kuka sitten? Valitettavasti nämä samat viranomaiset ovat henkilöitä, johon sä joudut tukeutumaan, jos sun perheenjäsen joutuu henkirikoksen uhriksi tms.
Ja ehkä mä oon hieman sinisilmäinen kun uskon vielä virkavaltaan ja heidän luotettavuuteensa, mutta jos yksikin lapsen sieppaaja tai murhaaja saadaan tällä tavalla kiinni, ei mua kiinnosta vähääkään, jos jollain on mun sormenjälki. Onhan niillä mun henkilötunnuksesta lähtien kaikki muutkin tiedot.