F1 lähetykset Viasatilla kaudella 2023

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Viaplay nosti kauden kynnyksellä hintojaan ja se on saanut katsojat raivon partaalle. Mitä te olette mieltä. Pitäisikö köyhilläkin olla automaattisesti mahdollisuus kotimaiseen F1 tuotannon kuluttamiseen vai onko se jatkossa töissä käyvien hupia?
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
662
Jotenkin hieman outoa, että Viaplay ei räätälöi mitään erillisiä sporttipaketteja tuohon. Luulisi, että esim futis omanaan, nhl omanaan ja F1 omana pakettinaan olisi parempi. Itse kun en Viaplayn tuotteista katso kuin ykkösiä, niin automaattinen valinta on f1tv, vaikka työssäkäyvä ihminen olenkin. Ei huvita maksaa Suomi selostuksesta 30€/kk ekstraa. Jos viaplaylla olisi tarjota paketti, jolla näkisi ykköset esim hintaan 20€/kk luulen että kääntyisi Viaplay puoleen. Luulisi, että futisfaniakin kirpaiisee maksaa 45€/k futiksen katsomisesta, jos muut tuotteet paketissa ei kiinnosta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4564
Viaplay nosti kauden kynnyksellä hintojaan ja se on saanut katsojat raivon partaalle. Mitä te olette mieltä. Pitäisikö köyhilläkin olla automaattisesti mahdollisuus kotimaiseen F1 tuotannon kuluttamiseen vai onko se jatkossa töissä käyvien hupia?
Ei tarvii olla mahdollisuus. Kyse on valinnoista. Itse valitsin etten tue suomalaista riistohinnoittelua jo vuosi sitten.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
879
Jos Viaplay olisi ainoa kaupallinen vaihtoehto, en kokisi pätkääkään huonoa omaatuntoa epävirallisten striimien katsomisesta noilla hinnoilla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Itse katson Viaplaylta F1:sten lisäksi futista ja lätkää ja saan tämän kimppatilauksena. Maksaisin mielelläni omasta laarista, mutta miksi maksaa leffoista ja sarjoista, jos niitä voi katsoa muista suoratoistopalveluista.

Pahon pelkään, et joudun palaamaan piraattistriimeihin.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4076
Ei tosiaan töissä käyvänäkään huvita lahjoittaa Viasatille turhaan rahaa.

F1TV:lle vahva suoritus. Olen tässä F1-tauolla nauttinut vanhoja kisoja ja kausikoosteita. Sen palvelun hinta laatu suhde 5/5.

EDIT: viime kauden katsoin kokonaan F1TV:ltä enkä keksinyt yhtään mitään, mitä olisin jäänyt kaipaamaan suomalaisesta lähetyksestä.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
EDIT: viime kauden katsoin kokonaan F1TV:ltä enkä keksinyt yhtään mitään, mitä olisin jäänyt kaipaamaan suomalaisesta lähetyksestä.
Missaat paljon kulttuuria kun et kuulee Juuselan, Salon ja kumppaneiden hassutteluita ja analyysejä.
Ainakaan itse en saa täyttä Formula kokemusta millään saakelin Croftylla, puhumattakaan sitten muista selostajista tai kielistä. Se lienee suurin syy miksi maksan 50€ kuukaudessa formulasta ilomielin.
 

Demon Hiili

Well-known member
Liittynyt
26.8.2009
Viestit
153
Pikkasen ekstraa voi suomi selostuksesta maksaa, mutta nyt kun estettiin kahdelta laitteelta katselu samaan aikaan, niin tulee tälle kaudelle vaihto F1TV:n puolelle.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Missaat paljon kulttuuria kun et kuulee Juuselan, Salon ja kumppaneiden hassutteluita ja analyysejä.
Ainakaan itse en saa täyttä Formula kokemusta millään saakelin Croftylla, puhumattakaan sitten muista selostajista tai kielistä. Se lienee suurin syy miksi maksan 50€ kuukaudessa formulasta ilomielin.
Sanoisin että säästyy paljolta. Kaikkien muiden paitsi Oikarisen puheet on aika turhaa. Kenelläkään ei ole nykyformuloista kokemusta ja kaikki tieto on vanhaa ja arvailua. F1-tv:llä kuitenkin teknillinen osio on paljon parempi. Haastateltavat on mielenkiintosempia. Yleensäkin pääsevät paremmille apajille ja asiantuntijoina on kuitenkin viime vuosina ajaneita kuskeja.

En ymmärrä miksi kukaan maksaisi Viplayn setistä noin paljon? Onko suomi niin kamalan tärkeä selostuskieli?
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4564
Missaat paljon kulttuuria kun et kuulee Juuselan, Salon ja kumppaneiden hassutteluita ja analyysejä.
Ainakaan itse en saa täyttä Formula kokemusta millään saakelin Croftylla, puhumattakaan sitten muista selostajista tai kielistä. Se lienee suurin syy miksi maksan 50€ kuukaudessa formulasta ilomielin.
Ei masokismissa ole mitään hävettävää. Itse olen todella tyytyväinen F1 TVn tarjontaan. In car kameroita olen tykännyt käyttää siitä palvelusta.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
F1 Tv:lle ei taida olla tv appia? Eli pitää katsoa joko tietokoneella tai mobiililaitteella.

Vaihto olisi harkinnassa, kun on toi Viaplayn hinta jo melko korkea.

Ja toinen asia mikä siinä risoo, että on pakko ottaa koko hiton tarjonta. Ihan älyttömän väsynyt ratkaisu. Ennen oli mahdollista valita esim jalkapallo ja jääkiekkopaketit erikseen.
Ei riitä aika mitenkään kaiken seuraamiseen.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4076
Säästyt paljolta kun et kuule Juuselan, Salon ja kumppaneiden hassutteluita ja analyysejä.
Tein pienen korjauksen tuohon ;) Jokainen toki valitkoon niin kuin parhaaksi näkee, mutta luulen että sain tuosta porukasta tarpeeksi CMoren aikoihin pl. Oikarinen.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2339
Kuinkakohan kannattavaa F1 lähetysoikeuksien hankkiminen Viaplaylle on lopulta ollut - F1TV söi jo viime vuonna asiakkaita ja samaan aikaan Kimi lopetti ja Bottas siirtyi kärkitallista sivuun...Mietin vaan että onko nämä nykyiset hinnat lopulta ahneutta vai pikemminkin viimeinen yritys päästä edes plussalle F1-oikeuksien kulujen kanssa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3776
F1 Tv:lle ei taida olla tv appia? Eli pitää katsoa joko tietokoneella tai mobiililaitteella.

Vaihto olisi harkinnassa, kun on toi Viaplayn hinta jo melko korkea.

Ja toinen asia mikä siinä risoo, että on pakko ottaa koko hiton tarjonta. Ihan älyttömän väsynyt ratkaisu. Ennen oli mahdollista valita esim jalkapallo ja jääkiekkopaketit erikseen.
Ei riitä aika mitenkään kaiken seuraamiseen.
Chromecastillä voi katsoa kuin TV:n sovelluksella, eli loppujen lopuksi ei tarvita edes puhelinta tai tietokonetta peilatakseen lähetystä telkkariin vaan Chromecastiin pystyy lataamaan F1TV sovelluksen.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3776
Ensimmäistä kertaa F1TV:n kelkkaan niin kysyisin onko mahdollista katsoa kisaa Chromecastilla päälähetystä ja läppärillä incar kameraa ja vaikkapa puhelimesta live timingia?
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
931
Chromecastillä voi katsoa kuin TV:n sovelluksella, eli loppujen lopuksi ei tarvita edes puhelinta tai tietokonetta peilatakseen lähetystä telkkariin vaan Chromecastiin pystyy lataamaan F1TV sovelluksen.
Joo, totta tuo, mutta omien kokemusten perusteella kuvanlaadussa on ainakin ennen ollut toivomisen varaa Chromecastia käytettäessä.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Ensimmäistä kertaa F1TV:n kelkkaan niin kysyisin onko mahdollista katsoa kisaa Chromecastilla päälähetystä ja läppärillä incar kameraa ja vaikkapa puhelimesta live timingia?
Ainakin kahdella laitteella pystyi viime kaudella katselemaan ongelmitta. Itsellä Android-tv:ssä päälähetys (eli vertautuu varmaan aika hyvin chromecastiin) ja sitten puhelimesta tuli monesti samalla selailtua onboardeja ja timingeja.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Ensimmäistä kertaa F1TV:n kelkkaan niin kysyisin onko mahdollista katsoa kisaa Chromecastilla päälähetystä ja läppärillä incar kameraa ja vaikkapa puhelimesta live timingia?
Itse tein viime vuonna niiin että tietokoneella avasin monta selainta ja sieltä jokaiseen oma F1 tv auki ja jokaiseen selaimeen oma ruutu auki. En tiedä onko tuo jo korjattu ettei enään onnistu mutta viime vuonna onnistu.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
879
F1 Tv:lle ei taida olla tv appia? Eli pitää katsoa joko tietokoneella tai mobiililaitteella.

Vaihto olisi harkinnassa, kun on toi Viaplayn hinta jo melko korkea.

Ja toinen asia mikä siinä risoo, että on pakko ottaa koko hiton tarjonta. Ihan älyttömän väsynyt ratkaisu. Ennen oli mahdollista valita esim jalkapallo ja jääkiekkopaketit erikseen.
Ei riitä aika mitenkään kaiken seuraamiseen.
Ainakin kaverin Android-älytelkkuun saa peilattua Android-puhelimen F1-sovelluksen, ts. striimin saa näkymään televisiosta täysimääräisesti ja ilman ongelmia. Ei vaadi mitään ylimääräisiä mokkuloita, Chromecastia tms., kunhan vain jakaa puhelimesta netin televisiolle että ovat samassa verkossa. Kuvanlaatu priimaa ja lähetystä voi ainakin kaverin telkulla hallita myös television kaukosäätimellä, ja puhelintakin voi käyttää muuhun samalla vaikka striimi taustalla pyörisikin.
 
Ylös