#14 Fernando Alonso 2023: Autonkehitysvirtuoosin paluu

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Alonsoa ei parin vuoden tauko kuninkuusluokasta ole mitenkään taitojensa ruostuttanut. Sama kuljettaja edelleen, kuin vaikkapa ajaessaan Ferrarilla 2010-luvun alussa. Taidokas kuljettaja.
Vaikka Ocon voittikin Unkarissa, niin pääosin kauden alkua lukuunottamatta Alonso on ollut niskan päällä tiimin välisessä taistelussa.


Silti haluan nähdä kuitenkin ensi kaudella ja tulevina vuosina näitä nuoria huippulupauksia taistelemassa mestaruudesta, kuten Norris, Verstappen, Leclerc ja Russell. Heissä on F1:sen tulevaisuus.

Alonso jää historiaan yhtenä kovimmista kuljettajista ilman muuta
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Alonsoa ei parin vuoden tauko kuninkuusluokasta ole mitenkään taitojensa ruostuttanut. Sama kuljettaja edelleen, kuin vaikkapa ajaessaan Ferrarilla 2010-luvun alussa. Taidokas kuljettaja.
Vaikka Ocon voittikin Unkarissa, niin pääosin kauden alkua lukuunottamatta Alonso on ollut niskan päällä tiimin välisessä taistelussa.


Silti haluan nähdä kuitenkin ensi kaudella ja tulevina vuosina näitä nuoria huippulupauksia taistelemassa mestaruudesta, kuten Norris, Verstappen, Leclerc ja Russell. Heissä on F1:sen tulevaisuus.

Alonso jää historiaan yhtenä kovimmista kuljettajista ilman muuta
Puhtaassa vauhdissa ei mun mielestä tällä hetkellä mitään älytöntä eroa ole Alonson ja Oconin välillä. Aika-ajot taitaa olla melkeinpä tasan tällä hetkellä. Pitkässä kisassa Alonso kuitenkin on selkeästi niskan päällä. Ocon on mielestäni aika usein jäänyt helposti myös hitaampien taakse jumiin, mikä on pilannut taktiikan hänen osalta. Vastaavissa tilanteissa Alonso menee heittämällä ohi.
 

Demon Hiili

Well-known member
Liittynyt
26.8.2009
Viestit
153
Kyllähän ALO jo ekalla kierroksella ohitti kaikki kerralla
Niin se maailma muuttuu, 10 vuotta sitten olisi sivutolkulla raivottu (itsekin olisin kironnut), miten huijaamalla ja epärehdisti veti ekan mutkan. Nyt kun on altavastaajana ja muutenkin "rauhoittunut" ylistetään, kuinka oli ovela peliliike, mestarin suoritus ja loistava oivallus. Näin on omallakin kohdalla mieli muuttunut Alonson suhteen ja nykään hänelle jopa toivoo menestystä.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Niin se maailma muuttuu, 10 vuotta sitten olisi sivutolkulla raivottu (itsekin olisin kironnut), miten huijaamalla ja epärehdisti veti ekan mutkan. Nyt kun on altavastaajana ja muutenkin "rauhoittunut" ylistetään, kuinka oli ovela peliliike, mestarin suoritus ja loistava oivallus. Näin on omallakin kohdalla mieli muuttunut Alonson suhteen ja nykään hänelle jopa toivoo menestystä.
Mua ärsyttää enemmän se, millainen vitsi tuo mutka on ollut jo vuosia, eikä edelleenkään ole asialle tehty mitään. Ei tuo ole mikään neronleimaus Alonsolta, kun mielestäni tälläkin foorumilla on vuosien aikana mietity, milloin joku tekee jotain vastaavaa. Tarvitsi vain jonkun tarpeeksi röyhkeän ja häikäilemättömän kuskin. Ei yllättänyt että se oli Alonso.

Toivottavasti tekee ensi vuonna saman.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9171
Ekalla kierroksella kun ruuhka on pahimmillaan, niin meno on radalla hitaampaa kuin muilla kierroksilla. Näin ollen hyöty tuolla tavalla ajamisesta on suurempi kuin vaikka siinä tilanteessa, että käydään normaalia kaksintaistelua myöhemmässä vaiheessa kisaa.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1290
Eikös Sainz jonain vuonna yrittänyt vastaavaa ja päättyi seinään?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3777
Niin se maailma muuttuu, 10 vuotta sitten olisi sivutolkulla raivottu (itsekin olisin kironnut), miten huijaamalla ja epärehdisti veti ekan mutkan. Nyt kun on altavastaajana ja muutenkin "rauhoittunut" ylistetään, kuinka oli ovela peliliike, mestarin suoritus ja loistava oivallus. Näin on omallakin kohdalla mieli muuttunut Alonson suhteen ja nykään hänelle jopa toivoo menestystä.
Tätä olen itsekin nauranut, että Alonso saa nykyään olla aika rauhassa. Itse olen kyllä aina tykännyt Alonson otteista radalla. Verstappen ehkä ollut se manttelinperijä, mutta nyt alkaa sekin meininki muuttua kun hän alkaa lunastamaan odotuksia ja laittaa Hamiltonia päihin. Olen myös huomannut että Russellista alkaa myös tulemaan Alonson tapainen kirosana vaikka ei ole vielä aloittanutkaan Mersulla, mikä lie tässä syynä?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Tätä olen itsekin nauranut, että Alonso saa nykyään olla aika rauhassa. Itse olen kyllä aina tykännyt Alonson otteista radalla. Verstappen ehkä ollut se manttelinperijä, mutta nyt alkaa sekin meininki muuttua kun hän alkaa lunastamaan odotuksia ja laittaa Hamiltonia päihin. Olen myös huomannut että Russellista alkaa myös tulemaan Alonson tapainen kirosana vaikka ei ole vielä aloittanutkaan Mersulla, mikä lie tässä syynä?
Ei minusta Russell ole ollut mikään kirosana Alonson tapaan. Jatkuva toistelusi, Bottaksesta naljailu yms. on useaa foorumilaista ärsyttänyt. Ainakin itse olen huomannut, kun Russellista on kerrottu asialliseen tapaan muiden toimesta, samanlaista vänkäystä ei ole syntynyt, kunnes... Minusta tässä onkin ollut päällimmäisenä saada Bottaksen kannattajat ärsyyntämään.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Onko Alonso tämän hetken kuskeista ainoa, joka on ajellut kaikilla tämän hetken voimalähteillä: Renault, Mersu, Ferrari ja Honda.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4565
Ei minusta Russell ole ollut mikään kirosana Alonson tapaan. Jatkuva toistelusi, Bottaksesta naljailu yms. on useaa foorumilaista ärsyttänyt. Ainakin itse olen huomannut, kun Russellista on kerrottu asialliseen tapaan muiden toimesta, samanlaista vänkäystä ei ole syntynyt, kunnes... Minusta tässä onkin ollut päällimmäisenä saada Bottaksen kannattajat ärsyyntämään.
Edelleen suosittelen tuota iggeä. Niin mukavaa tämä lukeminen kun kolme tuheroa on pistettynä piiloon. (y)
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3777
Ei minusta Russell ole ollut mikään kirosana Alonson tapaan. Jatkuva toistelusi, Bottaksesta naljailu yms. on useaa foorumilaista ärsyttänyt. Ainakin itse olen huomannut, kun Russellista on kerrottu asialliseen tapaan muiden toimesta, samanlaista vänkäystä ei ole syntynyt, kunnes... Minusta tässä onkin ollut päällimmäisenä saada Bottaksen kannattajat ärsyyntämään.
Minusta tässä on melko samanlaista touhua ilmassa kuin Alonson kanssa aikoinaan; Russellia saa rauhassa aliarvioida ja haukkua, nobody panics. Varsinkin kisatoikeissa ollaan vahingon iloisia. Mutta ei siinä, vastakkain asetteluja tulee aina olemaan ja kuulukin olla. Ehkä se on sitten tullut kirosanaksi minun toimesta, koska jos kirjoittaisin Russelista positiivisen jutun niin jotkut siitä kumminkin näkevät punaista. Ei ole vaikea ennustaa kun tallipäälliköiden ranking julkaistaan ja Russell Top5 joukoissa niin sota on valmis.
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Alpinella on neljän vuoden projekti, jonka jälkeen on tarkoitus palata takaisin huipulle taistelemaan maailmanmestaruuksista. Mutta mitä mieltä olette, onko tämä projekti aavistuksen liian hidastahtinen sille, että Oviedon ihmisohjus Fernando Alonso voittaisi sen haluamansa kolmannen maailmanmestaruuden? Alonso on jo nyt 40 vuotias, ja eikai hänkään voi ikuisesti jatkaa F1:ssä🏁


7f56-fdc7-5eb0-488d961efefc-faef6cb1a7511e1f5f7d0fd4caf0eeafbf59e9eb-1614795843.jpg
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Alpinella on neljän vuoden projekti, jonka jälkeen on tarkoitus palata takaisin huipulle taistelemaan maailmanmestaruuksista. Mutta mitä mieltä olette, onko tämä projekti aavistuksen liian hidastahtinen sille, että Oviedon ihmisohjus Fernando Alonso voittaisi sen haluamansa kolmannen maailmanmestaruuden? Alonso on jo nyt 40 vuotias, ja eikai hänkään voi ikuisesti jatkaa F1:ssä🏁


Näytä liitetiedosto 1388
Kunnianhimoinen projekti kyllä. Varmaan 2022 vuosi näyttää aika paljon suuntaa. Miksipä ei voisi vaikka onnistua kun ottaa huomioon, että ennenkin tiimi mestaruuksia voittanut ja ens kauden voimasuhteet on mysteeri. Uskon, että Alonsosta vielä löytyy sen verran että pystyy kyllä kannun tuomaan kotia jos auto vain riittää. Toivotaan että riittää. Olisi hienoa nähdä noita luupäitä taistelemassa mestaruudesta. Verstappen, Alonso ja Hamilton. Draamalta ei voi välttyä. :D
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Kunnianhimoinen projekti kyllä. Varmaan 2022 vuosi näyttää aika paljon suuntaa. Miksipä ei voisi vaikka onnistua kun ottaa huomioon, että ennenkin tiimi mestaruuksia voittanut ja ens kauden voimasuhteet on mysteeri. Uskon, että Alonsosta vielä löytyy sen verran että pystyy kyllä kannun tuomaan kotia jos auto vain riittää. Toivotaan että riittää. Olisi hienoa nähdä noita luupäitä taistelemassa mestaruudesta. Verstappen, Alonso ja Hamilton. Draamalta ei voi välttyä. :D
Kova kolmikko eittämättä olisi 😃ja paljon viihdettä katsojille. Itse toivoisin näiden lisäksi vielä nuoremman sukupolven nousua mestaruustaisteluun, eli Norriksen, Leclercin ja Russellin nousua 😊
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1921
Sijainti
Vyborg
No eiköhän nää nuoret klopit eli Verstappen,Norris,Leclerc,Russell rupee tulevaisuudessa jyräämään näitä vanhoja mestareita kun vähän saavat kokemusta alle ja varmuutta itselleensä. Niin ei siinä 36-40 kymppiset pitkään pysy vauhdissa mukana, koska ovat kuitenkin uransa lopussa muutenkin kuten esim Kimi, joka päättää uransa jo kahden kuukauden kuluttua.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Alpinella on neljän vuoden projekti, jonka jälkeen on tarkoitus palata takaisin huipulle taistelemaan maailmanmestaruuksista. Mutta mitä mieltä olette, onko tämä projekti aavistuksen liian hidastahtinen sille, että Oviedon ihmisohjus Fernando Alonso voittaisi sen haluamansa kolmannen maailmanmestaruuden? Alonso on jo nyt 40 vuotias, ja eikai hänkään voi ikuisesti jatkaa F1:ssä🏁


Näytä liitetiedosto 1388
Renault'lla oli vastaavat suunnitelmat kun tulivat takaisin ykkösiin 2016. No, jos toisella yrityksellä onnistaa.
 
Ylös