FIA Formula 2 2019

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
862
Testit: 26.-28.2., Jerez ja 5.-7.3., Barcelona, TV: C More, Suomalaiset:

Kilpailukalenteri:
1. 29. - 31. Maaliskuuta Sakhir, Bahrain
2. 26. - 28. Huhtikuuta Baku, Azerbaidžan
3. 10. - 12. Toukokuuta Barcelona, Espanja
4. 23. - 25. Toukokuuta Monte Carlo, Monaco
5. 21. - 23. Kesäkuuta Le Castellet, Ranska
6. 28. - 30. kesäkuuta Spielberg, Itävalta
7. 12. - 14. Heinäkuuta Silverstone, Iso-Britannia
8. 2 - 4 elokuuta Budapest, Unkari
9. 30. elokuuta - 1. syyskuuta Spa-Francorchamps, Belgia
10. 6 - 8 syyskuuta Monza, Italia
11. 27. - 29. syyskuuta Sotši, Venäjä
12. 29. marraskuuta - 1. joulukuuta Yas Marina, UAE

Kotisivu: Wikipedia:
Kausi: 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006
 
Viimeksi muokattu:

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Ois hauskaa, jos Karin uusi mesenaatti ostais Nikolle paikan koko kaudeksi jostain kärkitallista. Onko paikkoja enää vapaana, tuskin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3224
Sijainti
Helsinki
C Moren F1-sopimukseen (2019-21) kuuluvat myös F2 ja F3-luokat (ent. GP3).
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
8526
Vahvistetut kuskit:

Carlin: Nobuharu Matsushita, Louis Delétraz
ART Grand Prix: Nikita Mazepin, Nyck de Vries
DAMS: Sérgio Sette Câmara, Nicholas Latifi
UNI-Virtuosi Racing: Guanyu Zhou, Luca Ghiotto
Prema Racing: Mick Schumacher, Sean Gelael
Charouz Racing System: Callum Ilott, Juan Manuel Correa
Campos Racing: Jack Aitken
Trident: Giuliano Alesi

MP Motorsport ja BWT Arden vielä ilman kuskeja, ja kun kahdessa tallissa on toinen paikka auki, niin se tarkoittaa kuutta vapaata paikkaa.
 

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
862
:wink:
Uusi Formula 2-kausi on täällä taas ja mielenkiintoa tuovat sellaiset kuljettajat, kuin Mick Schumacher, Luca Ghiotto, Giuliano Alesi, Tatiana Calderon ja Sergio Sette Camara. Kauden ensimmäiset aika-ajot on ajettu ja avauskisa huomenna kello 12.05.

 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Hyvä feature-kisa. Pikku-Schumin nouseminen kasisijalle ja siten paalulle hieman harmitti.

DRS-ohituksia oli paljon. Oikein hyvä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3224
Sijainti
Helsinki
Feature Racen tulokset:



Kiitos Böö, kun löysit kadoksissa olleen toikin. :thumbup:
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
519
Bahrainin ensimmäisen kilpailun ohitusmääriä kellään tiedossa?

Oli itselläni perinteisesti vaikea seurata kauden avausta, kun ei vielä tunnista autoja ja kuljettajia väreistä eikä numeroistakaan. Sitten vielä ohituksia ohitusten perään liukuhihnalta niin ei kerennyt edes montaa kuljettajaa vielä oppiakaan tunnistaan. Kyllä kai tähän taas tottuu, kun muutaman viikonlopun molemmat kisat seuraa.

Mielestäni ohituksia oli vähemmän kuin odotin, mutta silti niitä oli tavallaan liikaa. Kokonaisuuden hahmottaminen pelkästään televisiolähetyksen avulla oli tuskastuttavan vaikeaa. Tuntuu ettei lähetyksen ohjauksesta vastaavat tahot hallitse ollenkaan tehtäviään, vaan käytännössä sekoittavat toiminnallaan entistä enemmän katsojaa. Hidastuksia tuli liikaa, koska tapahtumia oli kokoajan ja vastaavasta kun hidastus pyöri niin samaan aikaan radalla tapahtui uusia ohituksia, joita jouduttiin taas näyttämään hidastuksina... Tuhoon tuomittu oravanpyörä sanon minä. Toisinsanoen jos kilpailussa on paljon tai erittäin paljon tapahtumia ei hidastuksia kannattaisi viljellä liikaa, se lähinnä vakeuttaa seuraamista.

Nykyinen televisioinnista vastaava taho ja Libertyn valitsema tyyli sijoitella kameroita ja rajata kuvaa tiukemmaksi on mielestäni erittäin surkea idea. Kamerat ovat liian matalalla ja autot ovat nykyisissä telesivioissa lähes seinän kokoisia peittäen koko näkymän, jolloin radan tapahtumat välittyvät kuin kaukoputken lävitse seuraten. Tämä suuntaus on ollut käytössä koko Libertyn hallinnoiman ajanjakson ja olen hyvin kriittinen sitä kohtaan. Itse haluaisin suurempaa laajempaa näkymää jolloin katsoja voi itse valita kiinnostavimman seurattavan pisteen. Kamerat korkealle ettei tarvi startissa seurata vain neljää ensimmäistä autoa ja pölypilveä. Muistan vielä ajan jolloin startissa pystyi seuraamaan kaikkia gridin autoja yhtäaikaa ensimmäiseen mutkaan asti! Eli riittävän laaja kuva ja riittävän korkealta etuviistosta kuvattuna, jolloin ensimmäinen mutka on vielä perspektiivin takia kuvassa etualalla eli isompana havainnoinnin helpottamiseksi, kuitenkin niin että näkee samalla ihan helposti myös gridin viimeiset autot.

Ruutugrafiikassa ratajärjestys päivittyi liian hitaasti tapahtumien määrään nähden. En ole tutustunut sarjan live-timing palvelujen tasoon, lieneekö parempi?

Kilpailullisesti ihan hieno avaus kauteen. Tässä sarjassa on jotain mitä kuninkuusluokasta puuttuu. Ehkä ne ovat nuo ohitukset, ehkä aito tasaväkinen kilpailu laajalla rintamalla. Säännöissä ei ainakaan pitkän kilpailun osalta ole mitään korjattavaa. Ehkä teoriassa jos saisi yhden ja kahden pysähdyksen taktiikat tasaveroisiksi niin säännöstö olisi täydellinen. Drs- siipi säännöstö on toki makuasia, itse toivoisin että siitä päästäisiin joskus vielä eroon.

Paljon sarjan kiinnostavuuteen vaikuttaa sarjassa ajavien kuljettajien taso ja ajotyylit. Olin hieman skeptinen Leclercin ja Russelin poistuttua, mutta ilmeisesti aina löytyy tilalle uutta seurattavaa... Alkaneella kaudella sanoisin ettei siellä ainakaan vielä ole yhtään supertähteä ylitse muiden, mikä saattaa tehdä sarjasta vieläkin paremman! Sanoisin että nyt on jopa kymmenen kärkeen pystyvää kuljettajaa sarjassa, ehkä niistä 5-7 on muita pikkasen edellä.

Eniten kiinnostaa itseäni ehkä Schumacher, mutta ensimmäiseksi kaudeksi sarjassa en odota liikoja vielä. Toki jos taistelee mestaruudesta niin olishan se hienoa. Pelkään vaan että media seuaa kyllä jo nyt liikaa häntä vaikka sarjassa on paljon lahjakkaita muitakin kuskea.

Hubertille veikkaan valoisaa tulevaisuutta, seuraan mielenkiinnolla pystyykö haastamaan näitä sarjan nestoreita , jotka ovat aiemmin jääneet kuninkuusluokkaan nousseiden tallikaveriensa jalkoihin.

Olisi toki koko moottoriurheilulle myös hyvä, jos saisimme lupaavia kuljettajia myös japanista ja kiinasta. Katsotaan miten poikien käy...
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3224
Sijainti
Helsinki
Bahrainin ensimmäisen kilpailun ohitusmääriä kellään tiedossa?

Oli itselläni perinteisesti vaikea seurata kauden avausta, kun ei vielä tunnista autoja ja kuljettajia väreistä eikä numeroistakaan. Sitten vielä ohituksia ohitusten perään liukuhihnalta niin ei kerennyt edes montaa kuljettajaa vielä oppiakaan tunnistaan. Kyllä kai tähän taas tottuu, kun muutaman viikonlopun molemmat kisat seuraa.

Mielestäni ohituksia oli vähemmän kuin odotin, mutta silti niitä oli tavallaan liikaa. Kokonaisuuden hahmottaminen pelkästään televisiolähetyksen avulla oli tuskastuttavan vaikeaa. Tuntuu ettei lähetyksen ohjauksesta vastaavat tahot hallitse ollenkaan tehtäviään, vaan käytännössä sekoittavat toiminnallaan entistä enemmän katsojaa. Hidastuksia tuli liikaa, koska tapahtumia oli kokoajan ja vastaavasta kun hidastus pyöri niin samaan aikaan radalla tapahtui uusia ohituksia, joita jouduttiin taas näyttämään hidastuksina... Tuhoon tuomittu oravanpyörä sanon minä. Toisinsanoen jos kilpailussa on paljon tai erittäin paljon tapahtumia ei hidastuksia kannattaisi viljellä liikaa, se lähinnä vakeuttaa seuraamista.

Nykyinen televisioinnista vastaava taho ja Libertyn valitsema tyyli sijoitella kameroita ja rajata kuvaa tiukemmaksi on mielestäni erittäin surkea idea. Kamerat ovat liian matalalla ja autot ovat nykyisissä telesivioissa lähes seinän kokoisia peittäen koko näkymän, jolloin radan tapahtumat välittyvät kuin kaukoputken lävitse seuraten. Tämä suuntaus on ollut käytössä koko Libertyn hallinnoiman ajanjakson ja olen hyvin kriittinen sitä kohtaan. Itse haluaisin suurempaa laajempaa näkymää jolloin katsoja voi itse valita kiinnostavimman seurattavan pisteen. Kamerat korkealle ettei tarvi startissa seurata vain neljää ensimmäistä autoa ja pölypilveä. Muistan vielä ajan jolloin startissa pystyi seuraamaan kaikkia gridin autoja yhtäaikaa ensimmäiseen mutkaan asti! Eli riittävän laaja kuva ja riittävän korkealta etuviistosta kuvattuna, jolloin ensimmäinen mutka on vielä perspektiivin takia kuvassa etualalla eli isompana havainnoinnin helpottamiseksi, kuitenkin niin että näkee samalla ihan helposti myös gridin viimeiset autot.

Ruutugrafiikassa ratajärjestys päivittyi liian hitaasti tapahtumien määrään nähden. En ole tutustunut sarjan live-timing palvelujen tasoon, lieneekö parempi?

Kilpailullisesti ihan hieno avaus kauteen. Tässä sarjassa on jotain mitä kuninkuusluokasta puuttuu. Ehkä ne ovat nuo ohitukset, ehkä aito tasaväkinen kilpailu laajalla rintamalla. Säännöissä ei ainakaan pitkän kilpailun osalta ole mitään korjattavaa. Ehkä teoriassa jos saisi yhden ja kahden pysähdyksen taktiikat tasaveroisiksi niin säännöstö olisi täydellinen. Drs- siipi säännöstö on toki makuasia, itse toivoisin että siitä päästäisiin joskus vielä eroon.

Paljon sarjan kiinnostavuuteen vaikuttaa sarjassa ajavien kuljettajien taso ja ajotyylit. Olin hieman skeptinen Leclercin ja Russelin poistuttua, mutta ilmeisesti aina löytyy tilalle uutta seurattavaa... Alkaneella kaudella sanoisin ettei siellä ainakaan vielä ole yhtään supertähteä ylitse muiden, mikä saattaa tehdä sarjasta vieläkin paremman! Sanoisin että nyt on jopa kymmenen kärkeen pystyvää kuljettajaa sarjassa, ehkä niistä 5-7 on muita pikkasen edellä.

Eniten kiinnostaa itseäni ehkä Schumacher, mutta ensimmäiseksi kaudeksi sarjassa en odota liikoja vielä. Toki jos taistelee mestaruudesta niin olishan se hienoa. Pelkään vaan että media seuaa kyllä jo nyt liikaa häntä vaikka sarjassa on paljon lahjakkaita muitakin kuskea.

Hubertille veikkaan valoisaa tulevaisuutta, seuraan mielenkiinnolla pystyykö haastamaan näitä sarjan nestoreita , jotka ovat aiemmin jääneet kuninkuusluokkaan nousseiden tallikaveriensa jalkoihin.

Olisi toki koko moottoriurheilulle myös hyvä, jos saisimme lupaavia kuljettajia myös japanista ja kiinasta. Katsotaan miten poikien käy...
Ei ainakaan itsellä ole tietoa ohitusmääristä. Toisin, kuin F1:ssä, spec-luokissa edelläajavaa on helpompi seurata. Tv-ohjaus on täysin sama, kuin F1:ssä ja nopeat tapahtumat vaikuttavat niiden missaamiseen.

Taisit seurata Maxin kautta lähetystä. Juuselan prioriteettina on F1, joten alemmat luokat jäävät hänelle vähän mysteeriksi. Siksi kuskitkaan eivät tule hänelle tutuksi. Toista se on World Feedin brittiselostaja Alex Jakesillä, hän tuntee F2:n läpikotaisin ja sen huomaa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18061
Sauber Junior Team by Charouzin omistaja Antonin Charouz oli pidätetty veronkierrosta epäiltynä Tsekeissä ja soppaan liittyy myös Škoda Transportation-yhtiö.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3224
Sijainti
Helsinki
F2-sarja on palannut kuukauden paussiltaan ja viihdyttää maksavaa yleisöä Bakussa ja toki myös C More Maxin katsojia.



Lauantain kilpailu klo 11. Sprinttikisa klo 12.10.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3224
Sijainti
Helsinki
Feature Race, Turva-auto vieraili kahdesti, joten aikamoinen "crashfest"

 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26531
Feature Race, Turva-auto vieraili kahdesti, joten aikamoinen "ctashfest".
Oli siinä taas sirkushuvia, Baku toimii. Turva-auton takaa lähtiessäkin saivat kasan aikaiseksi jo ennen lähtölupaa. Schumacherilta melkoista räpellystä.
 
Viimeksi muokattu:

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Oli siinä taas sirkushuvia, Baku toimii. Turva-auton takaa lähtiessäkin saivat kasan aikaiseksi jo ennen lähtölupaa. Schumacherilta melkoista räpellystä.
Hyvä korvaaja Vettelille kuten thescuderia.netin fanipojat haaveilevat. Kun Vettel pyörii tiukoissa kisatilanteissa niin pikku-Schumi onnistuu ihan itsekseen.

Viihdyttävä kisa kyllä. Odotan lisää samaa sprinttikisasta.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Ei montaa ehjää kisakierrosta sprintissä. Ei sentään tarvinnut ajaa turva-auton perässä maaliin.

Noi rataukot ja -akat ovat kyllä luvattoman hitaita.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3736
Joku sanoi, taisi olla AS:n foorumilla ja aika varmaan jenkki, että miksi euroopassa turva-auton takaa/jälkeen startataan epämääräisessa sekasotkussa eikä
järjestäytyneessä paririvissä kuten jenkeissä. Ja se toki selvää ettei rengasmutkittelua saisi olla enää lähellä uusintarttiviivaa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3224
Sijainti
Helsinki
Joku sanoi, taisi olla AS:n foorumilla ja aika varmaan jenkki, että miksi euroopassa turva-auton takaa/jälkeen startataan epämääräisessa sekasotkussa eikä
järjestäytyneessä paririvissä kuten jenkeissä. Ja se toki selvää ettei rengasmutkittelua saisi olla enää lähellä uusintarttiviivaa.
DTM:ssä lähdetään parijonossa.
 
Ylös