FIA R5 kuulumisia

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753
Omaan silmään pistää, että vaikka WRC-autoissa merkkien välinen ero on kohtuullisen pieni, niin R5 puolella Skoda on ylivoimainen ja Ford hyvä kakkonen. Hyundailla on paljon teknisiä murheita, eikä vauhtikaan ehkä riitä. Uusimmasta Citroenista on paha sanoa, kun kuskina ollut kädetön ranskalainen.
Skoda tietysti panostaa vain yhteen autoon ja M-sportilla R5 on se joka tuo leivän pöytään. Hyundain projektin puolivillainen maku ihmetyttää. Luotettavuus on luokkaa Mazda, kestää ehkä sm-rallin jos vaihdelaatikon vaihtaa kerran, vai miten se meni...

Protonista ei ole taas hetkeen kuulunut mitään. Onkohan auto jo luokiteltu?
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
1964
Uusimmasta Citroenista on paha sanoa, kun kuskina ollut kädetön ranskalainen.
Korsikalla Lefebvre ajoi parit pohjat, vaikka oli jarruongelmia. Portugalissa olisi luultavasti voittanut ilman rengasrikkoa. Sardiniassa keskeytti kärkipaikalta. Kaikenlaista pientä vikaa on saman verran kuin Hyundailla, mutta vauhtia löytyy.
 

DC

sick and pale but strangely alive
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
2567
Sijainti
Campo Dell'Oro, baarin puolella
https://twitter.com/kiwiwrcfan/status/1036939655143284736

Huhuissa Polon debyytissä ratissa Tidemand...ja Petter Solberg! Myös Camillia on huhuttu tähän kyllä
Sehän olisi VW:ltä hyvä PR-veto ottaa vanha mestari vetämään. Eikä Petter hitain R5 olisi, se on varma.

Eikö Polo ollut (tai ainakin pitänyt olla) puhtaasti asiakaskäyttöön suunniteltu laite, eli ilmeisesti tällaiset tehtaan ajelut rajoittuvat ainoastaan tähän vuoteen?
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6591
Sehän olisi VW:ltä hyvä PR-veto ottaa vanha mestari vetämään. Eikä Petter hitain R5 olisi, se on varma.

Eikö Polo ollut (tai ainakin pitänyt olla) puhtaasti asiakaskäyttöön suunniteltu laite, eli ilmeisesti tällaiset tehtaan ajelut rajoittuvat ainoastaan tähän vuoteen?
Ilmeisesti vain tähän ralliin
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753

DC

sick and pale but strangely alive
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
2567
Sijainti
Campo Dell'Oro, baarin puolella
Siinä se uutinen sitten tulikin.
Jännittävintä nähdä kuka autoa ajaa. Proton on kuitenkin tehdastalli ja todennäköisesti arvostavat taitoa rahapussin edellä, tai saattavat jopa maksaa palkkaakin.

Kyllähän luokassa autoja ja talleja on. Kuljettaja tilanne vähän heikompi.
...josta saakin hyvän aasinsillan siihen, oliko se nyt täällä vai ulkomaan foorumilla heitettyyn ehdotukseen, että kuljettajaliikennettä olisi nykyistä enemmän WRC:stä R5-autojen puolelle. Kun nyt näyttää siltä, että nelikosta Breen, Evans, Paddon, Östberg on 1-3 kaveria jäämässä ensi vuodeksi ilman tallipaikkaa WRC:ssä, niin toivottavasti pitävät tuntumaa yllä ja tulevat kirittämään R5-kuskeja. Saisivat WRC2 ja WRC2 Pro myös vähän profiilin nostoa samalla. Jos em. sarjoissa ajavat ensi kaudella Kalle, Tidemand, Kopecky, Veiby, Huttunen, Greensmith, Lefebvre, Bonato ym. "vakiokasvot", niin ei se kuljettajatilanne nyt ihan toivoton ole. Siihen lisämausteena vielä pari WRC:stä tuttua ukkoa niin avot.

Btw, onko kenellekään minkäälaista näkö- tai kuulohavaintoa Nordgrenista viimeisten kuukausien ajalta (Italian EM-rallin jälkeen)?
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6591
Odotin Skodan laittavan Nordgrenin Turkkiin kun kokemusta olosuhteista oli haettu jo Akropoliista ja Kyprokselta. Samoin Kataloniasta hänellä olisi alla jo pari ajokertaa. Vähän nihkeäksi on kausi jäänyt, mutta vauhtia on ollut ilahduttavasti.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
1691
Sijainti
JKL
Skoda ja Hyundai taitaa olla ainoat "tehdas"-tallit tällä hetkellä WRC2 sarjassa, ensivuonna ehkä myös tuo Proton. Eli nuo kaksi on nyt sellaisia jotka maksavat kuskeilleen palkkaa siitä että ajavat autoilla. Muilla merkeillä ei taida varsiaisia palkkakuskeja olla kuin satunnaisesti. VW on jossain vaiheessa ilmoittanut että tekee autoja myydäkseen joten tuskin ovat tulossa mukaan palkkakuskin kanssa. Malcolmin tarkoitus on kokoajan ollut busineksen teko R5 autoilla. Eli suurinta osaa noista autoista ajattaa yksityiteamit tyyliin Printsport ja ne tarvitsevat siihen rahoituksen ja rahoitus yleensä tulee siltä kuskilta. En oikein jaksa uskoa että Paddon, Breen ym kuskit haluavat tässä vaiheessa uraansa lähteä maksamaan siitä riemusta että pääsevät ajamaan R5:lla...

Toki tilanne saattaa muuttua kun tuli tuo valmistajamestaruus-sarja myös WRC2:een joten toivotaan että sinnekin saadaan enemmän palkkakuskeja mukaan
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1872
Niin onko tuolla Protonilla oikeasti tehdastalli taustalla vai onko kyse brittiläisen MEM-rallitallin pari vuotta työstämän (ja kansallisissa kisoissa pari kertaa voittaneenkin) rakennussarjan kansainvälisestä debyytistä?
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
1964
Hyundailla on Citikan tapainen kuvio. Eli Sarazzin Motorsport hoitaa R5 mallin testauksen ja ylläpidon.

Mielenkiintoista nähdä mitkä tiimit siirtyy WRC2-Pro sarjaan.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753
Niin onko tuolla Protonilla oikeasti tehdastalli taustalla vai onko kyse brittiläisen MEM-rallitallin pari vuotta työstämän (ja kansallisissa kisoissa pari kertaa voittaneenkin) rakennussarjan kansainvälisestä debyytistä?
Kyllä Protonilla on tehdas taustalla. MEM on sellainen Puuppola tyyppinen taho, joka hoitaa likaisen työn, mutta siis idea on käsittääkseni lähtöisin Protonilta itseltään. Heillähän oli S2000 aikaan jo tehdastalli ja tämä nyt jatkumoa sille.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6591
Kuulemma Volkkaria kiinnostaisi sittenkin osallistua WRC2Proohon. Kurikassa kuulemma yllätyttiin...
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1753
Kuulemma Volkkaria kiinnostaisi sittenkin osallistua WRC2Proohon. Kurikassa kuulemma yllätyttiin...
Mahtava uutinen, jos pitää paikkansa. Hyundai, Citroen, Proton ja Skoda siihen mukaan, niin vaikuttaa maukkaalta. Aletaan olemaan siinä pisteessä, että luokkavoittaja kiinnostaa enemmän kuin rallin voittaja.
 
Ylös