Firefox muistin käyttö

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mä kehottaisin ihan muuten vaan sammuttelemaan niitä ohjelmia välillä.

Todennäkösesti tuo Firefox tallentelee surffailessa noita sivuja muistiin selaamisen nopeuttamiseksi, eikä sitten kumminkaan viitsi sitä muistia vapauttaa käynnissä ollessaan. Ja jos sama selain on päällä pari viikkoa putkeen, niin tottahan toki sinne ehtii tallentua kaikenlaista tauhkaa. Eli en mä näe tuossa muistin käytössä mitään ihmeellistä.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
On se kyllä kumma jos jokin sovellus salakavalasti triplaa muistin käytön ja kaikki on kunnossa. :D
Ei siinä mun mielestä mitään salakavalaa ole, jos se sama ohjelma hyrrää päällä pari viikkoa putkeen. Sivuhistorian poistaminen ei vaikuta siihen muistin varaamiseen millään tavalla. Voihan siinä tietty olla bugi, mutta ennemmin olisin sillä kannalla ettei Firefoxia ole suunniteltu käytettäväksi yhtäjaksoisesti noin pitkää aikaa. Jos asia korpeaa niin kannattaa varmaan kokeilla Operaa tai Chromea.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kuka oikeasti pitää putkeen selainta auki viikkotolkulla? :rolleyes:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Minä olen törmänyt täsmälleen samaan ongelmaan firman läppärillä. Firefox roskaa muistin hiljalleen. Samalla kone hidastuu, eikä minun mielestäni tähän liity välttämättä se, että pitää pitkään auki. Toki meikäläisen kone on ehkä keskivertokäyttäjiä pidempään päällä. Taskmanagerillahan voi kyseisen prosessin tappaa, jonka jälkeen suattaapi tai suattaapi olla, että toimii roskaantumatta pidempään.

Olen epäillyt, että firebug vaikuttaisi tähän, mutta ehkei sitten. Täytyypä vilkaista Dompparin laittaman linkin sisältöä. EDIT: Jaa se olikin vain pelleilyä...yllätys, yllätys.
Edit: Ongelma alkoi, jonkun päivityksen jälkeen...mutta tarkkaa ajankohtaa ei ole selvillä. Sanotaan pyöreästi syksyllä...

Tämän tyyppinen bugi oli joskus aiemminkin FF:llä.

Edit: Vähän joutu surffaamaan. (Että kyl tää on muuta, kuin näytön ja selkänojan välissä oleva ongelma)
http://www.crn.com/blogs-op-ed/the-chart/231602151/firefox-memory-leaks-once-again-causing-frustrations.htm;jsessionid=RSxM+Lt7eVq3pbM-zLlPdg**.ecappj02
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vaihda Chromeen... Pesee Firefoxin mennen tullen.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3523
Harvinaisen ärsyttävä piirre firefoxissa, kahden viimeisimmän päivityksen aikana olen huomannut tuon tehneen comebackin.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3523
Onkos kellään muulla ongelma hävinnyt kun Adobe julkaisi uuden version Flash Playeristään?
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Samaa ongelmaa täällä. Kymmenen minuutin käytön jälkeen kolmella aukinaisella tabilla muistinkäyttö noin 270 megaa.

Luulisin, että ongelma liittyy noihin itsestään refreshaaviin sivuihin esim. Ampparit. Sivu päivittää minuutin välein, niin jätettä alkaa kertymään.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Viime päivinä Firefox söi pahimmillaan 900 MB muistia. Tänään tehty "tehdasasetusten" palautus tappoi liitännäiset ja muun ylimääräisen scheissen ja nyt muistinkäyttö enää rapiat 100 MB.

Johan sitä melkein 7 vuotta tuli pärjättyäkin samoilla setupeilla ilman kikkailuja. :tongue:
 
Ylös