Aikataulu ja tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=44159
Sunnuntai 17.03
06:00 Ennakkotunnelmat
06:10 F/A 18 ylilento
06:54 Kansallishymni
07:10 F1 Kilpailu (16:10)
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Australia/Timetable.html
2018 kilpailu. Kisan voitti Vettel ajalla 1:29:33 (58 lap), ( Kimi 3. Vale 8. )
Nopein kierrosaika kisassa Ricciardo 1:25,945 S-rengas. ( Kimi 1:25,373 S )
Suurin nopeus kisassa Hulkenberg 319,7 km/h
Tämän hetken sääennusteet Australian kilpailuun:
Aurinkoa. Lämpöä n. 28 -> 25 astetta (vilenee iltaa kohden).
Sateen mahdollisuus 0 %
https://weather.com/weather/hourbyhour/l/ASXX6305:1:AS
https://www.wunderground.com/hourly/au/northcote/-37.77000046,145?cm_ven=localwx_hour
https://www.yr.no/place/Australia/Victoria/Melbourne/hour_by_hour.html
Millä renkaalla kisaan (Top10:llä, Kaikki S - renkaalla) :
https://www.fia.com/file/78298/download
Pirellin kommentit AikaAjoon ja 58 kierroksen kisaan :
Yllättäen kaksi stoppia nopein tapa.
Kierrosmääriä eri seoksilla :
HARD C2 – Leclerc - 23
MEDIUM C3 – Albon - 31
SOFT C4 - Hulkenberg - 25
Eri seoksien nopeimpia aikoja :
HARD C2 – Hulkenberg - 1m25.071s
MEDIUM C3 - Vettel - 1m22.885s
SOFT C4 – Hamilton - 1m20.486s
https://press.pirelli.com/2019-australian-grand-prix--qualifying/
Jäljellä olevat renkaat :
Lopullinen lähtöluettelo :
https://www.fia.com/file/78324/download
Mersu ajoi 0,7 sekkaa kovempaa kuin muut AA:ssa. Tässä oli todellista "SantaSäkitystä". No ei huolestutta vielä liikaa kun näin oli viimekin vuonna.
Joten peliä ei ole vielä pelattu. Kahtena edellisenäkin vuonna Hämis on ajanut paalupaikalla ja Vettel on voittanyt kisan Ferrarilla.
Jotenkin itseä jäi vaivaamaan että en mielestäni nähnyt Ferrarilta lainkaan "party modea". Mersulta se toki nähtiin ja aika selkeästi.
Säästääko Ferrari voimalaitoksiaan ?
Sama Party Mode puutos koski minusta myös Alfa Romeota.
Onkohan meillä vielä yks "SantaSäkitys" nähtävänä vai onko tää pelkkää toive ajattelua ?
RBR - Honda oli myös ihan mukana kyydissä ja Honda on tehnyt hyvää työtä viime kauden lopun ja talven aikana. Moottorin ääni on kyllä merkillinen. Tosin tehokkaan tuntuinen se on. Joku tais mainitakkin että äänessä on vähän 2-t kisakonettakin ja sellainen fiilis siitä kieltämättä jäi.
Mutta huikemmat kista tullaan varmasti näkemään heti kärki tiimien takana. Siellä on erot todella pienet ja mitkä tiimit on enemmän säätäneet autoansa kisaa varten tullaan näkemään.
Oletettavasti Kimi on Alfan kanssa menetellyt näin ja Alfa saattaa nousta kisan kuluessa.
Normaalistä Aussi kisasta saattaa mennä osittan perässä ajeluksi mutta jos Pirellin ennakointi pitää paikkaansa niin kaksi varikko stoppia saattaa tehdä muutosta tähän.
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=44159
Sunnuntai 17.03
06:00 Ennakkotunnelmat
06:10 F/A 18 ylilento
06:54 Kansallishymni
07:10 F1 Kilpailu (16:10)
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Australia/Timetable.html
2018 kilpailu. Kisan voitti Vettel ajalla 1:29:33 (58 lap), ( Kimi 3. Vale 8. )
Nopein kierrosaika kisassa Ricciardo 1:25,945 S-rengas. ( Kimi 1:25,373 S )
Suurin nopeus kisassa Hulkenberg 319,7 km/h
Tämän hetken sääennusteet Australian kilpailuun:
Aurinkoa. Lämpöä n. 28 -> 25 astetta (vilenee iltaa kohden).
Sateen mahdollisuus 0 %
https://weather.com/weather/hourbyhour/l/ASXX6305:1:AS
https://www.wunderground.com/hourly/au/northcote/-37.77000046,145?cm_ven=localwx_hour
https://www.yr.no/place/Australia/Victoria/Melbourne/hour_by_hour.html
Millä renkaalla kisaan (Top10:llä, Kaikki S - renkaalla) :
https://www.fia.com/file/78298/download
Pirellin kommentit AikaAjoon ja 58 kierroksen kisaan :
Yllättäen kaksi stoppia nopein tapa.
Kierrosmääriä eri seoksilla :
HARD C2 – Leclerc - 23
MEDIUM C3 – Albon - 31
SOFT C4 - Hulkenberg - 25
Eri seoksien nopeimpia aikoja :
HARD C2 – Hulkenberg - 1m25.071s
MEDIUM C3 - Vettel - 1m22.885s
SOFT C4 – Hamilton - 1m20.486s
https://press.pirelli.com/2019-australian-grand-prix--qualifying/
Jäljellä olevat renkaat :
Lopullinen lähtöluettelo :
https://www.fia.com/file/78324/download
Mersu ajoi 0,7 sekkaa kovempaa kuin muut AA:ssa. Tässä oli todellista "SantaSäkitystä". No ei huolestutta vielä liikaa kun näin oli viimekin vuonna.
Joten peliä ei ole vielä pelattu. Kahtena edellisenäkin vuonna Hämis on ajanut paalupaikalla ja Vettel on voittanyt kisan Ferrarilla.
Jotenkin itseä jäi vaivaamaan että en mielestäni nähnyt Ferrarilta lainkaan "party modea". Mersulta se toki nähtiin ja aika selkeästi.
Säästääko Ferrari voimalaitoksiaan ?
Sama Party Mode puutos koski minusta myös Alfa Romeota.
Onkohan meillä vielä yks "SantaSäkitys" nähtävänä vai onko tää pelkkää toive ajattelua ?
RBR - Honda oli myös ihan mukana kyydissä ja Honda on tehnyt hyvää työtä viime kauden lopun ja talven aikana. Moottorin ääni on kyllä merkillinen. Tosin tehokkaan tuntuinen se on. Joku tais mainitakkin että äänessä on vähän 2-t kisakonettakin ja sellainen fiilis siitä kieltämättä jäi.
Mutta huikemmat kista tullaan varmasti näkemään heti kärki tiimien takana. Siellä on erot todella pienet ja mitkä tiimit on enemmän säätäneet autoansa kisaa varten tullaan näkemään.
Oletettavasti Kimi on Alfan kanssa menetellyt näin ja Alfa saattaa nousta kisan kuluessa.
Normaalistä Aussi kisasta saattaa mennä osittan perässä ajeluksi mutta jos Pirellin ennakointi pitää paikkaansa niin kaksi varikko stoppia saattaa tehdä muutosta tähän.
Viimeksi muokattu: