Formula 1 – 2019 - 01 - Australian - Kisaennakot ja liveseuranta

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Aikataulu ja tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=44159


Sunnuntai 17.03
06:00 Ennakkotunnelmat
06:10 F/A 18 ylilento
06:54 Kansallishymni
07:10 F1 Kilpailu (16:10)

https://www.formula1.com/en/racing/2019/Australia/Timetable.html




2018 kilpailu. Kisan voitti Vettel ajalla 1:29:33 (58 lap), ( Kimi 3. Vale 8. )
Nopein kierrosaika kisassa Ricciardo 1:25,945 S-rengas. ( Kimi 1:25,373 S )
Suurin nopeus kisassa Hulkenberg 319,7 km/h


Tämän hetken sääennusteet Australian kilpailuun:
Aurinkoa. Lämpöä n. 28 -> 25 astetta (vilenee iltaa kohden).
Sateen mahdollisuus 0 %

https://weather.com/weather/hourbyhour/l/ASXX6305:1:AS
https://www.wunderground.com/hourly/au/northcote/-37.77000046,145?cm_ven=localwx_hour
https://www.yr.no/place/Australia/Victoria/Melbourne/hour_by_hour.html



Millä renkaalla kisaan (Top10:llä, Kaikki S - renkaalla) :
https://www.fia.com/file/78298/download


Pirellin kommentit AikaAjoon ja 58 kierroksen kisaan :
Yllättäen kaksi stoppia nopein tapa.



Kierrosmääriä eri seoksilla :
HARD C2 – Leclerc - 23
MEDIUM C3 – Albon - 31
SOFT C4 - Hulkenberg - 25

Eri seoksien nopeimpia aikoja :
HARD C2 – Hulkenberg - 1m25.071s
MEDIUM C3 - Vettel - 1m22.885s
SOFT C4 – Hamilton - 1m20.486s

https://press.pirelli.com/2019-australian-grand-prix--qualifying/


Jäljellä olevat renkaat :






Lopullinen lähtöluettelo :





https://www.fia.com/file/78324/download




Mersu ajoi 0,7 sekkaa kovempaa kuin muut AA:ssa. Tässä oli todellista "SantaSäkitystä". No ei huolestutta vielä liikaa kun näin oli viimekin vuonna.
Joten peliä ei ole vielä pelattu. Kahtena edellisenäkin vuonna Hämis on ajanut paalupaikalla ja Vettel on voittanyt kisan Ferrarilla.

Jotenkin itseä jäi vaivaamaan että en mielestäni nähnyt Ferrarilta lainkaan "party modea". Mersulta se toki nähtiin ja aika selkeästi.
Säästääko Ferrari voimalaitoksiaan ?
Sama Party Mode puutos koski minusta myös Alfa Romeota.
Onkohan meillä vielä yks "SantaSäkitys" nähtävänä vai onko tää pelkkää toive ajattelua ?

RBR - Honda oli myös ihan mukana kyydissä ja Honda on tehnyt hyvää työtä viime kauden lopun ja talven aikana. Moottorin ääni on kyllä merkillinen. Tosin tehokkaan tuntuinen se on. Joku tais mainitakkin että äänessä on vähän 2-t kisakonettakin ja sellainen fiilis siitä kieltämättä jäi.

Mutta huikemmat kista tullaan varmasti näkemään heti kärki tiimien takana. Siellä on erot todella pienet ja mitkä tiimit on enemmän säätäneet autoansa kisaa varten tullaan näkemään.
Oletettavasti Kimi on Alfan kanssa menetellyt näin ja Alfa saattaa nousta kisan kuluessa.

Normaalistä Aussi kisasta saattaa mennä osittan perässä ajeluksi mutta jos Pirellin ennakointi pitää paikkaansa niin kaksi varikko stoppia saattaa tehdä muutosta tähän.
 
Viimeksi muokattu:

mm2006

Well-known member
Liittynyt
16.8.2008
Viestit
346
Kisan loppupuolella on mielenkiintoista nähdä miten tiimit lähestyvät tuota kiisteltyä nopeimman kierroksen tarjoamaan lisäpistettä. Jos nähdään skenaario, jossa mersut on muutama kierros ennen maalia reilusti yli varikkopysähdyksen verran edellä seuraavia, ottavatko molemmat sisään uusille ja pyrkivät sitä kautta hakemaan vielä lisäpistettä pienemmän virhemarginaalin ja kasvavan tehon revittelyn kustannuksella? Jos sitä ei nähdä riski-tuotto laskelmissa kärjessä ajaessa edulliseksi, niin millä sijoilla tuota nopeaa vetoa lähdetään vielä koittamaan mikäli sellaiseen mahdollisuus koituisi? Vai onko mahdollinen lisäpiste, joka ei ole edes taattu, riittämätön motivaattori ottamaan riskiä ja kulumaa koneisiin missään tilanteessa?
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Gaslyllä olisi pehmeitä kumeja yrityksiin. Tosin ensin pitäisi päästä läpi kympin sakkiin. Tai voihan se kiusalla ajaa nopeimman rundin muutenkin, niin ei mene MB/Ferrari kaksikolle.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Huomenna se sitten selviää sääntömuutosten toimivuus. Tosin etusiipimuutoksesta tuskin kannattaa tehdä tuolla johtopäätöksiä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Huomenna se sitten selviää sääntömuutosten toimivuus. Tosin etusiipimuutoksesta tuskin kannattaa tehdä tuolla johtopäätöksiä.
Ei selviä. Riippuu miten kausi etenee. Jos alkaa kärkitalleja taktiikoissa kiinnostaan, nii sit toimii. Alkais kiinnostaan esim 5 pisteellä (mutu) tai siis ylipäätään sellaisella pistemäärällä, että sitä joutuis oikeasti harkitseen nykysäännöillä. Vanhoilla säännöillähän muuan Kimi niitä veteli iha huvikseenki.
 
Viimeksi muokattu:

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Ennuste starttiin Vettel saa loisto startin ja tööttää Bottaksen pihalle samaan kasaan ajaa Lecu ja maalissa Hamilton Verstappen Raikkonen... :eek:
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Saas nähdä, montako etusiipeä saa "siipeensä" ensinmäisen kierroksen aikana? Kun ovat viimekautisia siipiä leveämpiä, niin osumariski on kasvanut entisestään.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Mervi Kallio kertoo ennakkotunnelmissa, Melbournessa olevan huomattavasti lämpimämpi, kuin aiempina aamuina. Asteita tällä hetkellä 25.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Giovinazzille on jouduttu vaihtamaan vaihdelaatikko. Ei rangaistusta vaihdelaatikon vaihdosta.

 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Ei juma...
Siis toi surkee hampparin vääntäjä on F1 lähetyksessä paikanpäältä.

Siis ei ooo todellista.
 

Raikkis

Well-known member
Liittynyt
15.4.2018
Viestit
903
Hyvä vale. Aika tiiviinä pysynyt porukka vielä toistaiseksi. Lähellä pystyy ajamaan
 

Raikkis

Well-known member
Liittynyt
15.4.2018
Viestit
903
Kimi sai surkean lähdön onneks ei tippunut kummemmin tossa.
 
Ylös