Jep. Tulipahan sitä taas sompailtua.
Aika-ajo oli ns. perussuoritus. Ruuhkaa ei ennakkoveikkailujeni verran ollut läheskään, tai autoja oli kyllä liikenteessä, mutta aika lailla rauhallisesti siltä osin kuitenkin omalta osaltani aika-ajo sujui, pahempia kolareita ei tullut. Lähtöruuduksi siis viides paikka.
Kisassa tavoitteena oli tasaisen suorituksen seurauksena melko korkea sijoitus lopputuloksessa. Vasemman renkaiden, varsinkin takarenkaan, lämpeneminen huoletti etukäteen. Aika-ajostakin meni aika suuri osuus noiden lämpötilojen pähkäilyyn, että miten saada pysymään ne kurissa muuten kuin vain rauhallisemmalla ajotavalla.
Lähtö oli aika peruslähtö osaltani sekin, pääsin riittävän hyvin liikenteeseen, jotta pystyin ottamaan oman paikkani jonossa. Essesiin saapuminen meni aika heikosti, ja sainkin heikon kiihdytyksen Loop-kurviin johtavalle suoralle, Akimin Eagle oli aika lähellä. Suoralla sitten Akim siirtyi rinnalle ja loopin jarrutuksessa ehkä hieman omalle ajolinjallenikin kohti jonka seurauksena jouduin vielä tiukentamaan jarrutusta. Siinä vaiheessa sitten Ken Lien auto isoni peilissä aika kovaa vauhtia ja samalla Akim siirtyi sisäkurvaan päin jolloin minulle jäi vapaa kaista ja ajattelin että eihän tässä ehkä käykään omalta osaltani kuinkaan, mutta sitten radan poikki pyyhälsi Ken Lie, johon itse harmikseni hiukan osuin siten että tempauduin itsekin nurmikolle. Siinä vaiheessa sitten toiveet sijoituksen suhteen hieman kääntyivät laskuun. Radalle palasin Westmanin edelle ja Japen taakse. Sen jälkeen koitin karsia virheitä pois, ja ajella vain rauhallisesti, mikä onnistuikin kohtuu hyvin. Renkaat pysyivät loppuun saakka aika yllättävän sopivassa lämpötilassa. Yhtään todellista ohitusta en suorittanut, mutta muiden ulosajojen seurauksena sijoitukseni nousi. Varsinkin Tane ajoi mielestäni hyvin, kunnes spinnasi, ei olisi muuten ollut mitään jakoja päästä ohi varmaankaan.
Puolessa vaiheessa kisaa Ken Lie lähestyi vääjäämättömän oloisesti ja aika kutistui kahdeksasta sekunnista neljään. Samalla itse siis saavutin edessä olevia suurinpiirtein samaan tahtiin. Kenlielle sattui ilmeisesti jotain kolarointia, kun jäi hieman taaemmaksi ja tilanteeni siis parani. Akimin ulosajon jälkeen edessäni kulkikin kisan loppuun saakka Pekpoy. Ero pysyi aluksi aika samoissa, n. 7-8:ssa sekunnissa, kunnes sitten pyrin hieman tiivistämään tahtiani kilpailun lähetessä (ehkä pekpoy otti myös hieman rauhalliemmin) loppuaan, ja muutamia kierroksia ennen maalia ero olikin "enää" kolme sekuntia. Siitä sitten innostuinkin liikaa, ja jarrutus loopissa jäi viime tinkaan jonka lisäksi se vielä muutenkin epäonnistui ja ajauduin ulos radalta ja törmäsin kaiteeseen kevyehkösti. Auto ei tuntunut kärsineen tuostakaan osumasta kovinkaan paljon kolhuja, joten jatkoin sitten normaalisti, tosin hieman vauhtia hiljentäen. Aiemmin ulosajanut McRäkä oli siinä vaiheessa ajanut ilmeisesti toistamiseen ulos (?), sillä ero oli aiemmasta neljästä sekunnista kasvanut n.20:een sekuntiin.
Sen hetkinen sijoitukseni eli kakkospaikka näytti siis olevan vain itsestäni kiinni. Sijoitusta ns. varmistellessani keskittyminen herpaantui viimeisimmillä kierroksilla useammankin kerran, ja varsinkin 90asteen kurvissa oli pari hienoista sivuluisua, jotka kuitenkin oikesi onnellisesti.
Kisan jälkeen sijoitukseni näytti olevan toinen, ja jälkiselvityksen jälkeen VJR:n noustessa korkeimmalle pallille tulin siis kolmanneksi, joka oli kaiken kaikkiaan sittenkin enemmän kuin mitä etukäteen toivoin.