ForumGPL 3. Zandvoort aloitetaan jo kello 20:00

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tänne sitten keskiviikkona kommenttia.

Olympialaisten takia kisaa päätettiin siirtää tunnilla aikaisemmaksi, eli karsinnat alkaa jo kello 20:00 keskiviikkona

<small>[ 19-02-2002, 00:56: Message edited by: VJR ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Näköjään oli väärä hälytys. Suomi-Kanada alkaakin vasta klo 5:15 toisin kuin alkuperäisen ohjelman mukaan olisi pitänyt. Zandvoort alkaa siitä huolimatta kuitenkin jo klo 20
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
No voihan vittu. Voi tehdä aika tiukkaa ehtimisen kanssa. Yhdeksäksi olisin vielä varmaankin ehtinyt aika-ajojen alkuun, mutta klo20...

Eli ilmeisesti jos en ole klo20 paikalla, karsinnasta pääsee yksi enemmän kisaan jolloin en pääse mukaan vaikka olisinkin paikalla esim 20:30?
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tulkaa tuossa kahdeksan maissa #forumgpl-kanavalle. Näillä näkymin aloitettaisiin kello 20:30 karsinnoilla (30min)
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Pekpoy:
Kotiuduinkin odotettua aiemmin, mutta kyllä tuo 20:30 kelpaa silti...
eiköhän me jo tuossa vähän kahdeksan jälkeen aloiteta. katsotaan. tulkaa #forumgpl:ään
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
<rk62> eiköhän aloiteta 20.00 että kerkeää tuon akkojen pujottelun katsoa

juu
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
kommentit kisasta:

Lensin pihalle startissa. :mad: :mad: :mad:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Selostus...
Karsinta: meni hyvin, pääsin kisaan, parhaan kierroken pilas ilm. rWest:n spinnaus... mutta hyvin meni
AA: no jaa en onnistunut ajamaan kunnon kiekkaa, lopussa testailin kisa säätöjä...
Kisa:Lähtö onnistui SAATA**** hyvin, taisin olla jopa kolmas ekan mutkan jälkeen, pyörähdin siinä Neulansilmässä, mutta no problem menetin vaan sijan ...
No kun tultiin pääsuoralle, meni mutka pitkäs...VITT*... no auto ympäri jne. shif-r ja varikolle, sitten tokassa mutkassa kone pamahti...no shift -r ja varikko, pari kierrosta meni rytmiä hakiessa, sit meni hyvin, taisin kisailla Welzun, tai Wilbun kaa...no sit meni pitkäksi ja shift-r no kas kummaa sitten ei ollut mitään hätää, eteenpäin 30s ja olin vika, joten....
Jonkun edelläni olevan kanssa kisailin, mä ohitin, pyörähdin, ohitin jne....
No sit pamahti kone, shift-r:ä ei enää ollut, joten se siitä - vetäytyminen.....
Maaliinpääsy, mikä oli tavote jäi haaveeksi.....
Ett silleen!!!!!!!!!1
 

Hënkka

Guest
Results:

Track: Zandvort Wed Feb 20 21:56:00 2002

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 8 Ken Lie BRM FIN 1m25.001s 14
2 4 HJ Henkka Ferrari FIN 1m25.043s 00.042s 14
3 18 Henri Haverinen Lotus FIN 1m25.337s 00.336s 10
4 9 Mc Raka Ferrari IRE 1m25.385s 00.384s 16
5 2 EJ Wilpuri Brabham FIN 1m26.174s 01.173s 13
6 17 VJR Brabham FIN 1m26.312s 01.311s 9
7 3 JS. Jape Eagle FIN 1m26.601s 01.600s 14
8 11 Jere1983 Ferrari FIN 1m27.632s 02.631s 11
9 12 Esteain Tuhero Eagle FIN 1m27.642s 02.641s 15
10 15 Keke Ruusperi Lotus FIN 1m27.667s 02.666s 14
11 7 Walzu Brabham FIN 1m28.428s 03.427s 11
12 14 Risto Westman Lotus FIN 1m28.448s 03.447s 5
13 16 Jaakko Soininen Lotus FIN 1m28.768s 03.767s 14
14 10 Tane Mikkonen Eagle FIN 1m29.213s 04.212s 13
15 6 Pekka Pöyhönen Cooper FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Zandvort Wed Feb 20 21:56:00 2002

RACE RESULTS (After 27 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 8 Ken Lie BRM FIN 27 39m12.455s
2 9 Mc Raka Ferrari IRE 27 39m36.514s 24.059s
3 18 Henri Haverinen Lotus FIN 27 39m36.871s 24.416s
4 3 JS. Jape Eagle FIN 27 40m14.118s 1m01.663s
5 4 HJ Henkka Ferrari FIN 27 40m16.121s 1m03.666s
6 17 VJR Brabham FIN 27 40m30.254s 1m17.799s
7 14 Risto Westman Lotus FIN 26 39m25.892s 1 lap(s)
8 2 EJ Wilpuri Brabham FIN 26 40m23.177s 1 lap(s)
9 7 Walzu Brabham FIN 25 39m30.477s 2 lap(s)
10 16 Jaakko Soininen Lotus FIN 21 33m33.729s 6 lap(s)
11 11 Jere1983 Ferrari FIN 11 16m11.599s 16 lap(s)
12 12 Esteain Tuhero Eagle FIN 9 14m02.579s 18 lap(s)
13 10 Tane Mikkonen Eagle FIN 1 2m01.754s 26 lap(s)
14 6 Pekka Pöyhönen Cooper FIN 0 DidNotStart 27 lap(s)
15 15 Keke Ruusperi Lotus FIN 0 DidNotStart 27 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 HJ Henkka 1m25.517s 25
2 Henri Haverinen 1m25.737s 26
3 Ken Lie 1m25.746s 16
4 Jere1983 1m25.902s 9
5 VJR 1m26.174s 26
6 Mc Raka 1m26.481s 15
7 JS. Jape 1m26.617s 22
8 EJ Wilpuri 1m26.736s 20
9 Esteain Tuhero 1m27.482s 8
10 Jaakko Soininen 1m28.209s 17
11 Risto Westman 1m28.293s 10
12 Walzu 1m29.446s 10
13 Tane Mikkonen 1m57.739s 1
14 Pekka Pöyhönen No time
15 Keke Ruusperi No time

LEADERS

Driver Laps
HJ Henkka 1-13
Ken Lie 14-27

Number of lead changes: 1
Number of leaders: 2

LAPS LED

Driver Laps led
Ken Lie 14
HJ Henkka 13

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Risto Westman 12 7 5
JS. Jape 7 4 3
Jaakko Soininen 13 10 3
Mc Raka 4 2 2
Walzu 11 9 2
Pekka Pöyhönen 15 14 1
Tane Mikkonen 14 13 1
VJR 6 6 0
Ken Lie 1 1 0
Henri Haverinen 3 3 0
EJ Wilpuri 5 8 -3
HJ Henkka 2 5 -3
Esteain Tuhero 9 12 -3
Jere1983 8 11 -3
Keke Ruusperi 10 15 -5

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Ken Lie (26/27) 96.30
Mc Raka (25/27) 92.59
HJ Henkka (22/27) 81.48
JS. Jape (22/27) 81.48
Henri Haverinen (21/27) 77.78
VJR (20/27) 74.07
Risto Westman (19/26) 73.08
EJ Wilpuri (18/26) 69.23
Walzu (17/25) 68.00
Jaakko Soininen (10/21) 47.62
Jere1983 (9/11) 81.82
Esteain Tuhero (3/9) 33.33
Tane Mikkonen (0/1) 0.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Ken Lie 0.717 1.092 1m26.818s 27
Mc Raka 1.035 2.296 1m27.728s 27
Jere1983 1.136 1.426 1m27.464s 11
Risto Westman 1.249 2.190 1m30.306s 26
EJ Wilpuri 1.434 3.271 1m28.251s 26
Henri Haverinen 1.493 2.398 1m27.707s 27
Esteain Tuhero 2.421 3.106 1m31.726s 9
JS. Jape 2.468 3.578 1m29.028s 27
VJR 3.342 5.112 1m29.767s 27
HJ Henkka 4.156 5.911 1m29.282s 27
Walzu 4.316 7.414 1m34.249s 25
Jaakko Soininen 6.182 7.789 1m34.575s 21

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Zandvort Wed Feb 20 21:56:00 2002

Driver: HJ Henkka - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m37.278s [Off the track]
Lap 2: 2m36.817s [Invalid lap]
Lap 3: 1m25.676s [Off the track]
Lap 4: 1m51.971s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m26.596s
Lap 6: 1m25.225s [Off the track]
Lap 7: 1m57.102s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m36.116s [Off the track]
Lap 9: 2m59.859s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m33.440s
Lap 11: 1m25.945s
Lap 12: 1m25.043s
Lap 13: 2m48.088s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 1m30.471s

Race laps
Lap 0: 42.116s
Lap 1: 1m34.458s
Lap 2: 1m27.851s
Lap 3: 1m27.147s
Lap 4: 1m26.778s
Lap 5: 1m26.602s
Lap 6: 1m26.519s
Lap 7: 1m26.796s
Lap 8: 1m26.639s
Lap 9: 1m26.928s
Lap 10: 1m26.859s
Lap 11: 1m27.175s
Lap 12: 1m26.862s
Lap 13: 1m26.848s
Lap 14: 1m48.384s [Off the track]
Lap 15: 1m32.633s [Off the track]
Lap 16: 1m27.584s
Lap 17: 1m44.042s [Off the track]
Lap 18: 1m26.876s
Lap 19: 1m25.883s
Lap 20: 1m25.824s
Lap 21: 1m25.641s
Lap 22: 1m34.202s [Off the track]
Lap 23: 1m27.836s
Lap 24: 1m27.138s
Lap 25: 1m25.517s
Lap 26: 1m25.592s
Lap 27: 1m41.198s [Off the track]

Driver: Jaakko Soininen - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m29.154s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m28.768s [Off the track]
Lap 3: 2m18.788s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m28.927s
Lap 5: 2m01.195s [Off the track]
Lap 6: 1m42.925s [Off the track]
Lap 7: 2m06.182s [Off the track]
Lap 8: 1m35.543s [Off the track]
Lap 9: 2m19.408s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m44.330s [Off the track]
Lap 11: 1m30.426s [Off the track]
Lap 12: 1m55.020s [Off the track]
Lap 13: 2m19.460s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 1m58.469s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 46.095s
Lap 1: 1m57.937s [Off the track]
Lap 2: 1m47.702s [Off the track]
Lap 3: 1m36.417s
Lap 4: 1m30.613s [Off the track]
Lap 5: 1m29.398s
Lap 6: 1m28.892s
Lap 7: 1m30.128s [Off the track]
Lap 8: 1m29.854s
Lap 9: 1m43.964s [Off the track]
Lap 10: 1m57.796s [Off the track]
Lap 11: 1m41.889s [Off the track]
Lap 12: 1m29.060s
Lap 13: 1m30.179s
Lap 14: 1m41.456s [Off the track]
Lap 15: 1m30.620s [Off the track]
Lap 16: 1m29.510s
Lap 17: 1m28.209s
Lap 18: 1m28.913s
Lap 19: 1m29.523s
Lap 20: 1m34.632s [Off the track]
Lap 21: 1m32.749s [Off the track]

Driver: Keke Ruusperi - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m37.576s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m29.217s
Lap 3: 1m42.681s [Off the track]
Lap 4: 1m50.412s [Off the track]
Lap 5: 3m21.913s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 2m18.081s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m44.655s [Off the track]
Lap 8: 1m54.795s [Off the track]
Lap 9: 1m52.925s [Off the track]
Lap 10: 1m31.254s [Off the track]
Lap 11: 1m28.052s
Lap 12: 1m37.509s [Off the track]
Lap 13: 1m27.667s
Lap 14: 2m05.344s [Off the track]

No race laps

Driver: VJR - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m26.312s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m43.104s [Off the track]
Lap 3: 9m20.593s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m29.695s [Off the track]
Lap 5: 2m11.837s [Off the track]
Lap 6: 1m43.963s [Off the track]
Lap 7: 1m30.842s [Off the track]
Lap 8: 5m44.333s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m42.135s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 43.549s
Lap 1: 1m34.547s
Lap 2: 1m31.234s
Lap 3: 1m27.126s
Lap 4: 1m26.552s
Lap 5: 1m27.075s
Lap 6: 1m27.635s
Lap 7: 1m28.074s
Lap 8: 1m27.390s
Lap 9: 1m35.466s [Off the track]
Lap 10: 1m27.578s
Lap 11: 1m27.249s
Lap 12: 1m27.908s
Lap 13: 1m32.536s [Off the track]
Lap 14: 1m27.181s
Lap 15: 1m29.910s
Lap 16: 1m27.909s
Lap 17: 1m43.342s [Off the track]
Lap 18: 1m28.051s
Lap 19: 1m27.046s
Lap 20: 1m28.136s [Off the track]
Lap 21: 1m27.719s
Lap 22: 1m27.493s
Lap 23: 1m28.734s [Off the track]
Lap 24: 1m27.107s
Lap 25: 1m30.984s [Off the track]
Lap 26: 1m26.174s
Lap 27: 1m48.356s [Off the track]

Driver: Mc Raka - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m47.311s [Off the track, Invalid lap, Unknown incident]
Lap 2: 1m27.586s [Off the track]
Lap 3: 1m26.465s
Lap 4: 1m30.814s [Off the track]
Lap 5: 1m26.069s
Lap 6: 1m26.618s
Lap 7: 1m25.922s
Lap 8: 1m26.265s [Off the track]
Lap 9: 3m03.623s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m27.132s
Lap 11: 1m26.060s
Lap 12: 1m35.785s [Off the track]
Lap 13: 1m39.809s [Off the track]
Lap 14: 1m26.555s
Lap 15: 1m25.385s [Off the track]
Lap 16: 1m38.931s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 42.890s
Lap 1: 1m34.502s
Lap 2: 1m28.674s
Lap 3: 1m27.343s
Lap 4: 1m27.033s [Off the track]
Lap 5: 1m27.177s
Lap 6: 1m28.401s
Lap 7: 1m26.819s
Lap 8: 1m27.288s
Lap 9: 1m27.182s
Lap 10: 1m26.855s
Lap 11: 1m27.107s
Lap 12: 1m26.533s
Lap 13: 1m26.647s
Lap 14: 1m27.919s
Lap 15: 1m26.481s
Lap 16: 1m38.891s [Off the track]
Lap 17: 1m26.973s
Lap 18: 1m27.538s
Lap 19: 1m27.687s
Lap 20: 1m27.392s
Lap 21: 1m27.401s
Lap 22: 1m26.787s
Lap 23: 1m26.855s
Lap 24: 1m27.077s
Lap 25: 1m27.355s
Lap 26: 1m27.292s
Lap 27: 1m28.222s

Driver: JS. Jape - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m34.502s [Off the track]
Lap 2: 1m32.902s [Off the track]
Lap 3: 1m39.731s [Off the track]
Lap 4: 2m35.241s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m49.634s [Off the track]
Lap 6: 1m28.584s
Lap 7: 1m27.384s [Off the track]
Lap 8: 2m16.881s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m34.164s [Off the track]
Lap 10: 1m26.601s [Off the track]
Lap 11: 1m30.388s
Lap 12: 2m14.601s [Off the track]
Lap 13: 2m51.341s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 1m55.280s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 44.030s
Lap 1: 1m37.153s [Off the track]
Lap 2: 1m28.476s
Lap 3: 1m29.042s
Lap 4: 1m27.513s
Lap 5: 1m27.382s
Lap 6: 1m27.911s
Lap 7: 1m27.888s
Lap 8: 1m27.188s
Lap 9: 1m27.742s
Lap 10: 1m27.213s
Lap 11: 1m28.130s
Lap 12: 1m33.641s [Off the track]
Lap 13: 1m27.507s
Lap 14: 1m27.340s
Lap 15: 1m28.632s
Lap 16: 1m27.608s
Lap 17: 1m37.446s [Off the track]
Lap 18: 1m27.562s
Lap 19: 1m26.929s
Lap 20: 1m27.058s
Lap 21: 1m26.938s
Lap 22: 1m26.617s
Lap 23: 1m36.990s [Off the track]
Lap 24: 1m27.078s
Lap 25: 1m27.148s
Lap 26: 1m27.641s
Lap 27: 1m40.122s [Off the track]

Driver: Risto Westman - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m30.078s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m45.891s [Off the track]
Lap 3: 1m28.448s [Off the track]
Lap 4: 1m55.294s [Off the track]
Lap 5: 2m03.975s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.856s
Lap 1: 1m43.169s [Off the track]
Lap 2: 1m39.971s [Off the track]
Lap 3: 1m29.977s
Lap 4: 1m30.281s
Lap 5: 1m29.253s
Lap 6: 1m31.296s [Off the track]
Lap 7: 1m31.382s
Lap 8: 1m30.174s
Lap 9: 1m28.926s
Lap 10: 1m28.293s
Lap 11: 1m28.577s
Lap 12: 1m28.786s
Lap 13: 1m31.236s [Off the track]
Lap 14: 1m30.944s
Lap 15: 1m30.762s
Lap 16: 1m30.096s [Off the track]
Lap 17: 1m29.007s
Lap 18: 1m30.567s
Lap 19: 1m30.611s
Lap 20: 1m29.321s
Lap 21: 1m29.751s [Off the track]
Lap 22: 1m31.613s [Off the track]
Lap 23: 1m29.376s
Lap 24: 1m28.503s
Lap 25: 1m29.280s
Lap 26: 1m29.691s

Driver: Ken Lie - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m25.945s
Lap 2: 1m26.030s
Lap 3: 1m25.262s
Lap 4: 1m25.508s
Lap 5: 2m10.338s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m26.273s
Lap 7: 1m25.955s
Lap 8: 3m24.630s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m29.698s
Lap 10: 1m26.688s [Off the track]
Lap 11: 1m25.001s
Lap 12: 1m25.476s
Lap 13: 1m25.129s
Lap 14: 2m26.115s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 41.807s
Lap 1: 1m35.166s
Lap 2: 1m28.021s
Lap 3: 1m27.012s
Lap 4: 1m26.483s
Lap 5: 1m27.045s
Lap 6: 1m26.666s
Lap 7: 1m26.342s
Lap 8: 1m26.452s
Lap 9: 1m27.818s
Lap 10: 1m26.358s
Lap 11: 1m26.763s
Lap 12: 1m27.367s
Lap 13: 1m26.586s
Lap 14: 1m31.090s [Off the track]
Lap 15: 1m26.092s
Lap 16: 1m25.746s
Lap 17: 1m25.803s
Lap 18: 1m25.983s
Lap 19: 1m26.751s
Lap 20: 1m26.182s
Lap 21: 1m25.979s
Lap 22: 1m26.619s
Lap 23: 1m26.667s
Lap 24: 1m28.713s
Lap 25: 1m26.317s
Lap 26: 1m26.324s
Lap 27: 1m26.110s

Driver: EJ Wilpuri - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m35.035s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m26.174s
Lap 3: 1m27.285s
Lap 4: 1m26.283s
Lap 5: 3m18.761s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m37.840s [Off the track]
Lap 7: 1m32.567s [Off the track]
Lap 8: 4m44.145s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m31.477s [Off the track]
Lap 10: 1m26.560s
Lap 11: 1m27.338s
Lap 12: 3m20.015s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m29.268s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 43.273s
Lap 1: 3m35.434s [Off the track, Invalid lap]
Lap 2: 1m43.920s [Off the track]
Lap 3: 1m27.021s
Lap 4: 1m27.099s
Lap 5: 1m27.899s [Off the track]
Lap 6: 1m28.223s [Off the track]
Lap 7: 1m27.017s
Lap 8: 1m27.555s
Lap 9: 1m27.621s
Lap 10: 1m26.903s
Lap 11: 1m27.855s
Lap 12: 1m27.750s
Lap 13: 1m29.472s [Off the track]
Lap 14: 1m26.894s [Off the track]
Lap 15: 1m27.110s
Lap 16: 1m27.354s
Lap 17: 1m26.856s
Lap 18: 1m26.914s
Lap 19: 1m27.059s
Lap 20: 1m26.736s
Lap 21: 1m28.532s
Lap 22: 1m28.702s
Lap 23: 1m27.232s
Lap 24: 1m27.941s
Lap 25: 1m28.048s [Off the track]
Lap 26: 1m28.564s [Off the track]

Driver: Jere1983 - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 5m32.325s [Off the track, Invalid lap, Unknown incident]
Lap 2: 4m56.808s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m45.919s [Off the track]
Lap 4: 1m28.642s [Off the track]
Lap 5: 2m07.470s [Off the track]
Lap 6: 1m44.551s [Off the track]
Lap 7: 1m28.539s
Lap 8: 1m27.632s [Off the track]
Lap 9: 1m32.679s [Off the track]
Lap 10: 1m29.412s
Lap 11: 1m39.885s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 44.412s
Lap 1: 1m34.346s [Off the track]
Lap 2: 1m29.086s
Lap 3: 1m26.908s
Lap 4: 1m26.718s
Lap 5: 1m27.424s
Lap 6: 1m28.169s
Lap 7: 1m30.823s [Off the track]
Lap 8: 1m26.558s
Lap 9: 1m25.902s
Lap 10: 1m26.349s
Lap 11: 1m26.711s

Driver: Henri Haverinen - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m27.888s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m27.520s
Lap 3: 8m43.364s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m45.984s [Off the track]
Lap 5: 1m27.609s
Lap 6: 1m30.677s [Off the track]
Lap 7: 1m25.904s
Lap 8: 1m25.337s
Lap 9: 2m02.522s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 2m11.001s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 42.899s
Lap 1: 1m35.380s
Lap 2: 1m28.364s
Lap 3: 1m27.241s
Lap 4: 1m27.023s
Lap 5: 1m27.428s
Lap 6: 1m28.388s [Off the track]
Lap 7: 1m27.707s [Off the track]
Lap 8: 1m26.395s
Lap 9: 1m26.702s
Lap 10: 1m26.699s
Lap 11: 1m28.116s
Lap 12: 1m26.733s
Lap 13: 1m26.206s
Lap 14: 1m34.061s [Off the track]
Lap 15: 1m26.320s [Off the track]
Lap 16: 1m36.449s [Off the track]
Lap 17: 1m30.288s
Lap 18: 1m27.575s
Lap 19: 1m27.661s [Off the track]
Lap 20: 1m26.222s
Lap 21: 1m26.433s
Lap 22: 1m26.044s
Lap 23: 1m26.869s
Lap 24: 1m26.493s
Lap 25: 1m26.183s
Lap 26: 1m25.737s
Lap 27: 1m27.062s

Driver: Tane Mikkonen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m39.735s [Off the track]
Lap 2: 1m42.073s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m33.316s [Off the track]
Lap 4: 2m34.114s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m35.537s
Lap 6: 1m29.213s
Lap 7: 1m28.116s [Invalid lap]
Lap 8: 2m21.729s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 6m24.376s [Invalid lap]
Lap 10: 1m37.961s
Lap 11: 1m29.528s
Lap 12: 2m20.295s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m35.046s

Race laps
Lap 0: 45.822s
Lap 1: 1m57.739s [Off the track]

Driver: Pekka Pöyhönen - Cooper

No practice laps

No race laps

Driver: Esteain Tuhero - Eagle

Practice laps
Lap 1: 2m08.025s [Off the track]
Lap 2: 2m00.156s [Off the track]
Lap 3: 30.474s [Invalid lap]
Lap 4: 1m46.052s [Off the track]
Lap 5: 2m02.826s [Invalid lap]
Lap 6: 1m44.022s [Off the track]
Lap 7: 1m28.742s
Lap 8: 2m20.741s [Off the track]
Lap 9: 1m27.642s
Lap 10: 1m43.365s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m40.850s
Lap 12: 1m40.400s [Off the track]
Lap 13: 1m27.928s [Off the track]
Lap 14: 1m27.699s
Lap 15: 1m28.019s

Race laps
Lap 0: 44.406s
Lap 1: 1m46.167s [Off the track]
Lap 2: 1m31.852s [Off the track]
Lap 3: 1m30.421s [Off the track]
Lap 4: 1m29.873s
Lap 5: 1m34.769s [Off the track]
Lap 6: 1m29.446s
Lap 7: 1m31.958s [Off the track]
Lap 8: 1m27.482s
Lap 9: 1m38.012s [Off the track]

Driver: Walzu - Brabham

Practice laps
Lap 1: 5m26.986s [Off the track, Invalid lap]
Lap 2: 1m48.403s [Off the track]
Lap 3: 1m47.110s [Off the track]
Lap 4: 1m30.827s
Lap 5: 2m57.783s [Invalid lap]
Lap 6: 1m38.866s
Lap 7: 1m30.440s
Lap 8: 1m30.017s
Lap 9: 1m39.437s [Off the track]
Lap 10: 1m32.010s
Lap 11: 1m28.428s

Race laps
Lap 0: 44.931s
Lap 1: 1m45.370s [Off the track]
Lap 2: 1m34.189s [Off the track]
Lap 3: 1m30.650s
Lap 4: 1m31.372s
Lap 5: 1m30.148s
Lap 6: 1m32.816s [Off the track]
Lap 7: 1m58.960s [Off the track]
Lap 8: 1m30.776s
Lap 9: 1m33.144s [Off the track]
Lap 10: 1m29.446s
Lap 11: 1m38.598s [Off the track]
Lap 12: 1m30.890s
Lap 13: 1m33.241s [Off the track]
Lap 14: 1m30.504s
Lap 15: 1m32.041s
Lap 16: 1m33.527s
Lap 17: 1m31.582s
Lap 18: 1m30.533s
Lap 19: 1m31.061s
Lap 20: 1m56.992s [Off the track]
Lap 21: 1m32.849s
Lap 22: 1m34.072s
Lap 23: 1m33.901s
Lap 24: 1m29.765s
Lap 25: 1m30.926s

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Zandvort Wed Feb 20 21:56:00 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Keke Ruusperi fails to make the start.
Pekka Pöyhönen fails to make the start.
Polesitter Ken Lie in a BRM leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Jaakko Soininen overtakes Keke Ruusperi.
Jaakko Soininen overtakes EJ Wilpuri.
Jaakko Soininen is in position 12 at the end of the lap.
Tane Mikkonen overtakes Jaakko Soininen.
Tane Mikkonen overtakes Keke Ruusperi.
Tane Mikkonen overtakes EJ Wilpuri.
Tane Mikkonen is in position 11 at the end of the lap.
Esteain Tuhero overtakes EJ Wilpuri.
Esteain Tuhero is in position 10 at the end of the lap.
Walzu overtakes Keke Ruusperi.
Walzu overtakes Esteain Tuhero.
Walzu overtakes EJ Wilpuri.
Walzu is in position 9 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Walzu.
Risto Westman overtakes Keke Ruusperi.
Risto Westman overtakes Esteain Tuhero.
Risto Westman overtakes EJ Wilpuri.
Risto Westman is in position 8 at the end of the lap.
Jere1983 overtakes JS. Jape.
Jere1983 overtakes EJ Wilpuri.
Jere1983 is in position 6 at the end of the lap.
VJR overtakes EJ Wilpuri.
VJR overtakes Henri Haverinen.
VJR is in position 4 at the end of the lap.
Mc Raka overtakes Henri Haverinen.
Mc Raka is in position 3 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes Ken Lie.
HJ Henkka is in position 1 at the end of the lap.
Ken Lie loses the lead.
The new race leader is HJ Henkka.

Lap 2:
EJ Wilpuri overtakes Tane Mikkonen.
EJ Wilpuri is in position 12 at the end of the lap.
Jaakko Soininen overtakes Tane Mikkonen.
Jaakko Soininen is in position 11 at the end of the lap.
Esteain Tuhero overtakes Walzu.
Esteain Tuhero overtakes Risto Westman.
Esteain Tuhero is in position 8 at the end of the lap.
Jere1983 overtakes VJR.
Jere1983 is in position 5 at the end of the lap.
Henri Haverinen overtakes VJR.
Henri Haverinen is in position 4 at the end of the lap.
Tane Mikkonen retires the Eagle.

Lap 5:
Walzu overtakes Esteain Tuhero.
Walzu is in position 8 at the end of the lap.

Lap 6:
Esteain Tuhero overtakes Walzu.
Esteain Tuhero is in position 8 at the end of the lap.

Lap 7:
Jaakko Soininen overtakes Walzu.
Jaakko Soininen is in position 10 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Walzu.
Risto Westman is in position 9 at the end of the lap.
VJR overtakes Jere1983.
VJR is in position 5 at the end of the lap.

Lap 9:
Walzu overtakes Jaakko Soininen.
Walzu is in position 10 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Esteain Tuhero.
Risto Westman is in position 8 at the end of the lap.
JS. Jape overtakes VJR.
JS. Jape is in position 6 at the end of the lap.
Jere1983 overtakes VJR.
Jere1983 is in position 5 at the end of the lap.

Lap 10:
EJ Wilpuri overtakes Esteain Tuhero.
EJ Wilpuri is in position 11 at the end of the lap.
Jaakko Soininen overtakes Esteain Tuhero.
Jaakko Soininen is in position 10 at the end of the lap.
Walzu overtakes Esteain Tuhero.
Walzu is in position 9 at the end of the lap.
Esteain Tuhero retires the Eagle.

Lap 12:
EJ Wilpuri overtakes Jere1983.
EJ Wilpuri is in position 10 at the end of the lap.
Jaakko Soininen overtakes Jere1983.
Jaakko Soininen is in position 9 at the end of the lap.
Walzu overtakes Jere1983.
Walzu is in position 8 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Jere1983.
Risto Westman is in position 7 at the end of the lap.
VJR overtakes JS. Jape.
VJR overtakes Jere1983.
VJR is in position 5 at the end of the lap.
Jere1983 retires the Ferrari.

Lap 13:
JS. Jape overtakes VJR.
JS. Jape is in position 5 at the end of the lap.

Lap 14:
EJ Wilpuri overtakes Jaakko Soininen.
EJ Wilpuri is in position 9 at the end of the lap.
Henri Haverinen overtakes HJ Henkka.
Henri Haverinen is in position 3 at the end of the lap.
Mc Raka overtakes HJ Henkka.
Mc Raka is in position 2 at the end of the lap.
Ken Lie overtakes HJ Henkka.
Ken Lie is in position 1 at the end of the lap.
HJ Henkka loses the lead.
The new race leader is Ken Lie.

Lap 15:
JS. Jape overtakes HJ Henkka.
JS. Jape is in position 4 at the end of the lap.

Lap 20:
EJ Wilpuri overtakes Walzu.
EJ Wilpuri is in position 8 at the end of the lap.

Lap 22:
Jaakko Soininen retires the Lotus.

Lap 25:
What would become the fastest lap of the race is set by HJ Henkka.
The time is an impressive 1m25.517s.

End of the race:
Ken Lie wins the race 24.059s ahead of Mc Raka.
Last of the podium finishers was Henri Haverinen,
finishing 24.416s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

<small>[ 20-02-2002, 22:12: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Aika-ajo meni alakanttiin, en onnistunut saamaan kovinkaan tyydyttävää aikaa. Aika-ajon jälkeen oli pahat epäilyt. Lähtöpaikkana viides ruutu. Startti onnistuu jälleen aika hyvin. Akim ryssii oman starttinsa ja joudun hidastamaan jolloin VJR pääsee ohi, samaten joku muukin. Ensimmäisessä mutkassa vauhti pysähtyy miltei täysin edellä menevien järjestettyä hässäkkää, itse pystyn välttämään osumat. Toisessa mutkassa ilmeisesti Jaska ohittaa ja jatkaa raivolla kunnes neulansilmämutkassa sitten kolaroi japen kanssa ja on semmoinen show pystyssä että pakko pysähtyä likipitäen kokonaan välttääkseni kolarin ja tuolloin walzu osuu niukasti päälleni ja minä spinnaan. nokka osoittaa väärään suuntaan ja kauhukseni näen eaglen lähestyvän joten koitan hurauttaa sisäkurvin hiekalle ja ilmeisesti onnistuukin siten että eagle pääsee säikähdyksellä ohi. Minä taasen painan shift-r:ää ja matka jatkuu. Sijoitus arviolta kymmenen heikommalla puolella. Pääsuoralle lähdettäessä walzu ja jaska ovat ajaneet ulos ja saapuessani paikalle jaska matelee keskellä rataa, vauhti on hieman kova koska automaattisesti oletin, että ihan noin vaikeaksi ei kyseinen ohitustilanne muodostu. Ruohikon puolelta suhailen ja ilmeisesti osun jaskaan koska jaska lentelee peilissä korkeuksissa, itselleni ei käy kuinkaan ja sekunniksi ehdinkin huokaista helpotuksesta kunnes edessä näkyy "Pit in". No.. siinä refleksinomaisesti pyrin pysähtymään heti sillä kierroksella vaikka olisi ollut ehkä järkevämpää vasta seuraavalla kierroksella. Varikkotaulu näkyi sen verta myöhään ja myös aivokoppani rattaissa sen verta klappia, että jarrutus omalle paikalleni myöhästyy ja pysähdyn jonnekin hevon veehen parin sadan metrin päähän omasta paikastani. Siinä pari sekuntia ihmettelen,e ttä mitähän tässä nyt sitten, ja jatkan matkaani. Seuraavalla kierroksella näkyy edelleen että pit in, ja tällä kertaa olen valmiina ja pysäytän omalle paikalleni. Syyksi mustalle lipulle kerrotaan että olen oikaissut, hmm, missähän vaiheessa. Siinä vaiheessa motivaatio on hivenen heikko, mutta pohjalaisella sisulla jatkan sitkeästi. Ajattelin että takaiskut alkaa olla takana päin. No.. Seuraavalla kierroksella näytetään, että olen viimeisenä ja kierroksen jäljessä edellä menevääni. Hip hei. Jatkan edelleen sisukkaasti ja ajelen aika varman päälle, autoja tulee perä edellä vastaan, tosin lähinnä jorpakon puolella niitä näkyilee. Yhtään sen kummempaa ajovirhettä ei tule, ja maalissa tulosluettelon mukaan olen kahdeksas. Tosin teen vetoomuksen, koska mielestäni tilanne kohdallani oli samantapainen kuin mitä VJR:llä WG:ssä jolloin hänelle lisättiin yksi ajettu kierros lisää..

Paska kisa, mutta tulipahan ajettua. Omaan suoritukseeni sinänsä aika tyytyväinen, että ei tullut pahemmin mokia.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Itsellä meni aika-ajot ihan hyvin. Serveri toimi tänne suuntaan todella hyvin. Toivottavasti Jere1983 ja Walzu saavat serverinsä toimimaan ja testattua, jotta voitaisiin saada kenties parempi serveri.
Startti onnistui hyvin vaikka melkein osuin ensimmäisessä mutkassa Wilpuriin(?). Toisen kierroksen alussa Akim lähti ohittaan mua pääsuoralla ja vaikka hän oli aika paljon jäljessä vielä ennen jarrutusta, pääsi hän ohitseni sillä jarrutin hieman normaalia aikaisemmin, koska päätavoitteeni oli pysyä tiellä. Pari mutkaa myöhemmin renkaani suti vähän kiihdytyksessä ja ajauduin hieman ajolinjalta sivuun. Jere1983 veti optimiajolinjalla rinnalle ja päästin kaasua jottei rytise. Ajattelin siinä vaiheessa, että antaa poikien vetää riskillä ja itse ohittelen ne sitten, kun he niputtavat shift+r:ää vuoristossa. Muutamaa kierrosta myöhemmin luultavastikin Jere spinnasikin, mutta sitten aloin tekemään itse virheitä ja putosin kuudenneksi. Viimeiselle kierrokselle lähdettäessä takana olevaan rWestiin oli eroa noin 30 sekuntia joten ajattelin vetää riskillä, jotta saattaisin saavuttaa edellä ajavan Henkan, jos hänellä tulisi pieni virhe. Ensimmäisen spinnauksen jälkeen meni vähän ajo sekaisin ja ajelin vähän "vasemmalla kädellä". Ja taisin spinnnata kahdessa seuraavassa mutkassa(tuloksena loistava kierrosaika 1:48) ja pelkäsin jo että putoan sijan. Ehdin kuitenkin maaliin ennen rWestiä.
Kisan jälkeen selvisi, että menetin sittenkin sijan viimeisen kierroksen pelleilyjen takia, sillä Wilpuri oli menettänyt pelin bugittamisen tai lagituksen vuoksi kierrosmerkinnä ja ansaitsee ehdottomasti kuudennen sijan. Oli kyllä viimeinen kerta kun luotan liikaa tulostaulun tietoihin. Onnittelut paremmille, Spassa nähdään ja varmaan kuollaankin :D
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Aika-ajot meni ihan kivasti, oma enkka tuli, eikä sijoituskaan ollut hassumpi, eli neljäs.

Kisa alkoi mukavasti, Akimilla ilmeisesti lähtö hieman epäonnistui, joten pääsin Henkan ja Ken Lien kantaan kolmanneksi. Ekalla kierroksella vauhti tuntui todella hitaalta, ja Ken Lien takapuskuri oli välillä aika lähellä. Pikkuhiljaa vauhti normalisoitui kärjen osalta, ja aloin jäämään hitaasti Ken Liestä.

Akim sen sijaan roikkui takapuskurissa Lotuksellaan kuin herhiläinen. Ohitustilaisuuksia Akimilla oli vaikka muille jakaa; lähimpänä ehkä 6. kierroksen lopussa tultaessa maalisuoralle, kun viimeisen kurvin ajolinjani menivät perseelleen. Akim nousi jo rinnalle, mutta ajautui hieman radan reunan yli ja ei päässyt näin ohi. Samalla meinasi myös Jere päästä ohi Akimista.

Tilanne rauhoittui vähäksi aikaa, kunnes 12. kierroksen alussa Akim tuli aivan imussa pääsuoran jarrutukseen, enkä voinut muuta kuin päästää hänet ohi. Onneksi Akimilla meni heti seuraava jyrkkä oikea pitkäksi, joten tilanne oli taas ennallaan.

Kierroksella 14 Henkka pyörähti kärjestä, ja Ken Lie sekä allekirjoittanut pääsivät hänestä ohi (tosin väliin ei olis mahtunut sunnuntain Hesaria). Akimia Henkan pyörähdys ilmeisesti hidasti enemmän, sillä hän jäi yhtäkkiä useita sekunteja. Ajoin Ken Lien perässä oman nopeimman kierrokseni (joka oli toivottoman hidas) ja vastapainoksi seuraavalla kiekalla vetäisin pöpelikköön toiseksi viimeisessä mutkassa. Onnekseni uhkaajia ei ollut välittömässä läheisyydessä ja toinen sija säilyi.

Loppukisa olikin sitten köröttelyä varman päälle, kunnes... Maaliin oli matkaa kaksi kierrosta ja Akimin Lotus pörräsi TAAS peileissä. Oma ajoni tuntui siinä vaiheessa erittäin tahmaiselta, ja varsinkin viimeisellä kierroksella oli ulosajo todella lähellä. Tilannetta ei auttanut yhtään se, että Akim ajoi toiseksi viimeisen kierroksen todella lujaa. Sain kuitenkin pidettyä auton radalla ja selvisin maaliin noin puoli sekuntia ennen Akimia. HUH mikä kisa!
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Aika-ajo oli vaikea. Radan ruuhkat ja diskot sotkivat pahasti. Lopussa sain kuitenkin kohtuullisen kiekan jolla pääsin kolmanteen ruutuun.

Treeni ja setuppien teko jäi karsintaan ja kostautui startissa. Huonohkon reaktion lisäksi ykkönen oli aivan liian pitkä Lotus meinasi tukehtua. Tipahdin viidenneksi. 2. kierroksella pääsen Vjr:n ohi melko helposti ja hieman vahingossa. Minulla ei nimittäin ollut suurta aikomusta ohittaa siinä kohdassa. Valitsin sisälinjan varmuuden vuoksi ja jarrutin hyvissä ajoin mutta yllättäen olinkin rinnalla ennen mutkaan kääntymistä.

Siinä sitten ajeltiin useita kierroksia McRäkän Fersun takana. Pari ohituspaikkaakin oli mutta otin varovasti kunnes pääsin pomminvarmaan paikkaan pääsuoran päässä. Huokasin helpotuksesta mutta vetäsin kohta t3:ssa pitkäksi. McRäkä kuittaa takaisin. Muutaman kiekan jälkeen löydän Henkan edestäni ja joudun hidastamaan rajusti. Henkka on kuitenkin paistanut takanakit kuumiksi spinneissään ja tekee piruetin kohta uudestaan. McRäkä karkaa 7s päähän ja aloitan takaa-ajon. Matka loppuu kuitenkin kesken ja eroa jää 0,4 s.

Minulla oli hyvä ja jännittävä kisa, kiitokset osallisille.

ps. ei warppeja tai Steve Wondereita kisassa

<small>[ 21-02-2002, 14:58: Message edited by: akim ]</small>
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Yritin kahteen kertaan servulle ja lensin molemmilla kerroilla noin 5 sekunnin päästä ulos. Tämän jälkeen nettiyhteys katkesi kokonaan eikä palautunut koko loppupäivänä, joten en päässyt enää edes yrittämään koko servulle.

Eipä Zandvoortista suurta menestystä varmaan olisikaan tullut, mutta ainahan se vthuttaa kun menee potentiaaliset pisteet ja ennen kaikkea kilvanajo sivu suun.
 

Ken Lie

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
183
Sijainti
Lahti
Ajotyylin vaihdokseni sitten näköjään toimi, kun päätin olla ohittamatta ketään wink Aika-ajoissa meinasi olla tuskaa, kun aina just hyvälle kiekalle sattui joku pahasti eteen, mutta tulihan se paalu sieltä lopulta ihan kohtuu ajalla, vaikka Henkka kovin kampoihin pistikin.

Kisa alkoi BRM:äisellä tavalla kun kierrokset jälleen kerran tipahtivat alas ja piti kytkimellä hakea kierrokset uudestaan, no Henkkahan siinä ohi meni ja melkein McRäkäkin. Sen jälkee hillostettiinkin Henkkaa seuraavat 14 kierrosta ollen pari kertaa rinnalla T1 jarrutuksessa, mutta silti ottamatta turhia riskejä. Kierroksella 14 alussa meinasin jättää T1 jarrutuksen liian myöhään ja melkein osuin Henkkaan, väistin suosiolla hiekan puolelle, jossa tulikin kisan ainut "out of track", jossa jäin Henkalle parikolme sekuntia, mutta eipä se haitannut kun puoli kierrosta myöhemmin Henkka spinnasi ja pääsin kärkeen. Vedin pari nopeaa 1:25 kiekkaa samantien että sain eroa Räkään, mutta kun huomasin että ero repsahti yllättäen yli 10 sekuntiin Räkän spinnin johdosta, niin tiputin kierrosaikoja ainakin puolella sekunnilla per kiekka ja ajoin varman päälle voittoon, ottaen viimesen päälle varovaisesti kierroksella ohitettavatkin. Kaiken kaikkiaan hauskaa vääntöä Henkan kanssa ja puhdas kisa kaikin puolin. Spassa yritän antaa hyvin tilaa kierroksella ohittaville. wink
 

walzu

Active member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
38
Yhteys tökki todella tanakasti ja siksi oli karsinnat ja aikaajot hankalia.Omat autonsäädöt kun vaatii 5-6 kierrosta edes kohtalaisen pidon saavuttamiseksi.Lagituksen takia kun en saannut aikaiseksi kuin 3 perättäistä korkeintaan.Siihen nähden ajot sujuivat hyvin.Kisailu on mielestäni kuitenkin tämän pelin suola ,joten yhteys ongelmiin ois jotain keksittävä.

Eli karsinnoissa olin toiseksi viimeinen,joka pääsi mukaan kisailuun.Ihan (itselleni) hyvällä ajalla 1.28.jotain. , joka hipoi jo lähelle ennätystäni.

Aika-ajossa sain ajettua , useiden katkoksien jälkeen 11.sijalle osoittavan ajan.

Itse kilpailu lähti osaltani hyvin käyntiin , paitsi että siinä radan hitaimmassa mutkassa oli jonkin näköinen tilanne päällä,enkä välttynyt kosketukselta.Autoni osui ilmesesti Wilpurin (olisiko ollut pysähtyneenä)autoon joka pyörähtinokka väärään suuntaan.Itse kuitenki pääsin jatkamaan matkaa.Sori Wilppu.Jossain vaiheessa oli pientä kisailun makua meikäläiselläkin (eaglen) kanssa joka kuitenkin päättyi tappiooni.Jossain puolivälin tietämillä peiliin katsottuani rengas hipasi nurmea ja menin tosipitkälle pelolle .Shift+r välttääkseni kesti kauan päästä takas radalle.Kisan loppupuolella lipsahti pelit vuoristoon ja jäi pohjasta killumaan.Oli resetinkäyttö pakollista.Sinne sekaan vielä pari pientä lipsahdusta ,kun koitin roikkua kierroksella ohittavien perässä, joiden vauhti oli liikaa meikäläiselle.

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ajooni ,tosin pari sek.pois kierrosajasta , niin sais kilpailla oikein muidenkin kanssa...heh.Kaksi edellistä kisaa on jäännyt väliin ,joten koitin ajaa varmasti , että pääsen edes maaliin ja "herrasmies" mäisesti yritin olla haittaamatta muiden ajoa (varsinkin kierroksella ohittajien) ,koska vauhtini ei kuitenkaan (toistaiseksi)riittävää kunnon kisailuun.

Ei muutakuin treeniä ja auton säätelyä opettelemaan.Kait se vauhti ja varmuus siitä kasvaa.
 

Hënkka

Guest
Paras kisa tähän mennessä meikäläiseltä, vaikka taas tuli kämmäiltyä. Aika-ajossa en saanut 1.25:n rajaa millään rikki, vaikka vähän aiemmin ajoin ennätyksekseni 1.24,79. Ken Lien kanssa oli kovaa vääntöä paalusta. Ero vaihteli kymmenyksen sisällä puolin ja toisin. Lopulta Ken oli kuitenkin vahvempi selvällä 0,04 sekumnnin erolla. Kakkosruutu silti tuntui jopa paremmalta, sainhan sisälinjan ekaan kaarteeseen ja BRM:llä tehdyt startit ovat tunnetusti aika heikkoja.

Startissa sitten ohitinkin Ken Lien heti kättelyssä ja pääsin kärkeen ekassa mutkassa. Ken painosti aluksi rajusti, mutta jättäytyi sitten hieman valmistellakseen uutta iskua. Yleensä mulle on erittäin vaikeeta ajaa kun joku ahdistelee takana, mutta nyt homma onnistui yllättävän hyvin. Tein viimeisessä mutkassa pariin otteeseen virheen ja Ken pääsi maalisuoralla imusta rinnalle. Valitsin kuitenkin aina sisälinjan ja ohitus oli käytännössä mahdotonta. Kierrokselle 14 lähdettäessä Ken Lie ajoi T1:n pitkäksi ja nyt ajattelin että lopultakin pääsen ajamaan ilman peileihin vahtaamista. Sitten kävi myös mielessä että nyt kun tuo ajo onnistui noin hyvin jonkun ahdistellessa, niin tietysti mokaan nyt kun kukaan ei ahdistele. Ja puolen kierroksen päästä lähtee perä T9:ssä täysin yllättäen, en edes tullut mutkaan mitenkään lujaa. Jään radalle poikittain ja Ken ohittaa hipaisten Ferrarini keulaa. Auto kääntyy menosuuntaan ja takaa tulee McRäkä hipaisten oikeata etupyörää. Olen jo kiihdyttämässä kunnes takaa tulee Akim, joka yrittää ohittaa hiekan kautta vasemmalta. Akim kuitenkin osuu mua vasempaan takarenkaaseen, josta kääntyy toe-init suhteellisen päin vitt...siis miinukselle. Molemmat pääsevät kuitenkin jatkamaan, mutta autoni on ajokelvoton. Vino vasen takanakki nykäsee pihalle radan nopeimmassa mutkassa. Pakko käyttää shift+R.

Putosin tilanteessa neljänneksi ja Jape ilmeistyi peileihin. Kylmillä renkailla en saanut kiihdytettyä kunnolla pääsuoralle ja Eagle menee heittäen ohi. Jape kuitenkin jarruttaa liiaan myöhään, on sisälinjalla ja puskee meikän pihalle T1:ssä. Hiekalta möngin takas radalle suoraan VJR:n eteen, jota en valitettavasti huomannut. VJR tästä tulistuneena huitoo ansaitusti nyrkkiä. VJR ahidistelee pari kierrosta varsin lähellä, mutta parin kierroksen päästä taas kolahtaa. Walzun hiljentäminen maalisuoralla yllättää jotenkin, siirryn liikaa vasemmalle, vaikka auto ei ole edes lähellä. T1:n jarrutuksessa vasemman puolen renkaat hipaisevat hiekkaa ja taas mennään että soi. Perä eeltä kaiteisiin. Toinen Shift+R. Sijoitus putoaa viidenneksi ja witutuskäppyrä alkaa tässä vaiheessa tavoitella maksimia.

VJR ajaa kuitenkin ulos samassa kohtaa kuin minä ensimmäisen kerran ja pääsen takas neljänneksi. Kylmillä renkailla tulee kuitenkin spinni heti perään ja VJR spinnaa myös täysin samassa kohdassa, sillä erolla että hänellä on spinnin jälkeen keula menosuuntaan. Käännän auton ympäri suhteellisen rajulla kaasulla, hyvä jos sieltä savupilven sisältä jotain näkis. Meno jatkuu siis viidentenä. Aloitan samantien rajun VJR:n painostamisen ja ohitus onnistuukin jo heti pääsuoralla. Brabhamissa kun ei tunnetusti vääntö riitä. Ajo alkaa taas maistua kun renkaat lämpenee ja tavoitan edellä menevää Japea sekunti/kierros. VJR alkaa myös jäädä. Muutaman kierroksen päästä mokaan jälleen. T4:n ulostulossa perä meinaa karata alta, mutta saan sen kuitenkin hallintaan. Whitutuksesta johtuen kuitenkin painan raivopäissäni edelleen liikaa kaasua ja perä karkaa T5:ssa mäen päällä. VJR on aiemmin mokannut myös, joten sijoitus säilyy. Japen karkumatka vaan piteni pahasti. Rauhotan renkaita ja VJR ilmestyy jälleen peileihin. Pääsuoralla Brabham yrittää änkeä ohi, mutta jälleen kerran ei vääntö riitä, vaikka saisi imusta apua. Samlla VJR ajautuu ykkösmutkassa hiekalle. Pari kierrosta saan vetää ihan puhdastta baanaa.

Viimeiselle kierrokselle lähdettäessä Jape ilmestyy eteen, on ilmeisesti tehnyt jonkin virheen, sillä ero oli aiemmin lähes 10 sekkaa. Jape mokaa T3:n ulostulon ja yritän pujahtaa sisäkautta T4:seen. Jape kuitenkin vetää oven kiinni ja ajan suoraan perään. Sen suuremmitta vaurioitta molemmat pääsee jatkamaan. Viimeiset mutkat mennään aivan perässä kiinni ja lopulta Japen jarrutus kolmanneksi viimeisessä mutkassa yllättää. Taas peräänajo, tällä kertaa todella raju. Shift+R:llä olisin ehkä voinut ohittaa Japen, mutta päätän pitää paikkani koska en ohitusta onnistunut reilusti tekemään. Jape pääsee shift+R:llä nopeasti radalle ja itse möngin hietikolta pikkuhiljaa takaisin. Auto puoltaa sinne sun tänne aivan hirveästi, mutta saan sen tuotua maaliviivalle. Viides sija ja neljä pistettä, parempaan en pystynyt. Muut jätkät pysy tosin hyvin radalla, virheiden vähyys yllätti todella positiivisesti. Tää tietää hyvää tulevia kisoja ajatellen. :)

<small>[ 21-02-2002, 19:08: Message edited by: Henkka ]</small>
 
Ylös