Geokätköily

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Yllättäen en löytänyt geokätköilystä topikkia, joten teinpä sellaisen itse.

Koitin hommaa tänään ensimmäistä kertaa. Onhan tuo ennenkin käynyt mielessä, mutta nyt kun kaverikin on innostunut tuosta ja toisaalta näillä keleillä on mukava ulkoilla muutenkin, joten päätinpä lähteä kävellen tutkimaan läheistä metsää kera vesipullon ja kännykän.

Kolmella kätköllä kävin, kaksi löytyi. Matkaa tuli yhteensä metsässä ehkä noin 10km. Sekoilin vähän kännykän kanssa, joten tarkkaa lukemaa en saanut. Laiskempi olisi löytänyt 3 kätköä ehkä 2km matkaltakin, eikä välttämättä ainakaan kovin syvälle metsään olisi tarvinnut mennä. Mutta ajattelin jättää toiseen kertaan nuo lähempänä sijaitsevat kätköt.

Yhtä kätköä en löytänyt kirveelläkään. GPS näytti aina samalle kohdalle, mutta en sitä kätköä vaan löytynyt mistään. Kaksi muuta löytyi kohtuullisella vaivalla ja kyllähän siinä löytämisen iloa sai aikaseksi.

Kaikkinensa ihan mukava lenkki ja onhan tuossa hyvä tekosyy lähteä johonkin uuteen paikkaan samoilemaan. Tällä kertaa tosin oli kyllä sellaiset paikat, missä olin joskus aiemminkin käynyt lenkillä.

Lyhkäsyydessään pääsin hommassa alkuun seuraavalla tavalla:
- Loin tunnukset tälle sivustolle: http://www.geocaching.com/
- Latasin kännykkääni (vaatii luonnollisesti GPS:n) täältä softan: http://live.geocaching.com/guide/index.php?chlang=101
- Kirjauduin kerran http://live.geocaching.com/ -sivustolle (kännykän softa ei toimi ilman tätä kirjautumista)
- Lähdin liikkeelle ja etsin kännykän softalla kätköt, joilla halusin käydä
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Kätköistähän ei ole tarkoitus ottaa kuvia, ettei mee toisten ilo pilalle, mutta matkalta toki voi naksutella.

Makkarajärvi ja horisontti vinossa:


Hervantajärvi kukkulan päältä:


Kotimatka jotain satunnaista polkua pitkin:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Jos laitan tommosen CITO-kätkön asuntooni niin tuukko käymään? Ei tartte välineitä ottaa mukaan vaan löytyy kätkön lähettyviltä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tuonne pitäs tieten rekisteröityä, että näkis noita rasteja?

Edit: Eiku eipä taidakkaa tarvia
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Minä teille "geokätkön" näytän.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Voispahan noita kätköjä käydä noukkimassa suunnistuksenomaisesti, niitä mitä on maastossa tässä lähistöllä. Rakennetulla alueella mie en ala kätköjä ettimään, vajavaiseksi vielä luulevat kun pyörii Tsuhna ympyrää ja nostelee katukiviä..
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Vetästiin parin kaverin kanssa noin kolmen tunnin kävelykierros. 6 löyty kohtuullisella vaivalla. Yks jäi löytymättä lähinnä haasteellisen sijainnin takia. Ei tosin nähty itse kätköä, mutta pakko sen oli siellä onkalon päässä olla. Taskulamppu ois ollu poikaa. Vaikka jäikin löytymättä, niin toisaalta ihan jees, että näissä voi olla vähän haastettakin.

Tulipahan taas ulkoiltua.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Voispahan noita kätköjä käydä noukkimassa suunnistuksenomaisesti, niitä mitä on maastossa tässä lähistöllä. Rakennetulla alueella mie en ala kätköjä ettimään, vajavaiseksi vielä luulevat kun pyörii Tsuhna ympyrää ja nostelee katukiviä..
Ainakin suuri osa tuntuu olevan juuri sopivan kaukana muiden ihmisten silmiltä. Tosin olen kyllä painottanut molemmat reissut enemmän mettikön puolelle. Niin varmaan tulen jatkossakin tekemään.
 

Makkonen

Guest
Pari kätköä tuli tänään tsekattua... yksi aivan huikean hieno maisemallisisesti tänään tuli logattua.. =)
 
Ylös