Grand Prix 2

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
871
Itselläni on jonkinlaisia muistikuvia tuosta pelistä, kun sitä joskus monia vuosia sitten olen pelannut. Enään tuon pelin pelaaminen ei kuitenkaan onnistu, koska levy on kulunut käyttökelvottomaan kuntoon. Elikkä tietäiskö kukaan mistä tuon kyseisen pelin saisi ladattua englanninkielisenä versiona? Toimiiko tuo peli muuten Windows XP:llä?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Piraatti!!!!!! :eek!: :doubtful:

Ehkä tiedostonvaihto-ohjelmilla löytyy.........
 

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
871
eMulelta löytyy italiankielinen versio, mutta englanninkielinen kiinnostaisi enemmän.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Outoa, Grand Prix 3 -pelinkin (tottakai alkuperäinen) ceedee on alkanut temppuilemaan. Vaikka siinä ei ole ainuttakaan naarmua ja se on aina ollut kotelossa! CD näyttää kuin uudelta mutta temppuilee. Windows ei aina tunnista sitä, itse peli toimii kyllä hyvin, joskus tosin kaatuu ja palaa työpöydälle, en tiedä johtuuko levystä se.

Kylläpä on huonoa tekoa levy, eihän se ole vasta kuin vajaat 5 vuotta vanha.

Grand Prix 2 oli aika hyvä peli, minulla on Grand Prix 1 Amigalla.
 

Niksi

Niksittäjä
Liittynyt
4.3.2005
Viestit
457
Sijainti
Vaasa
Nostanpas aiheen ylös:

Ennen kun ruvetaan muistelemaan GP2:sta, niin kysyisin vaan sitä, että millä tavalla saisi Grand Prix 2:sen toimimaan XP:ssä?

Mutta: Peli on legenda, sitä tuli hakattua päivät pitkän pienenä ja myös pari vuotta sitten. On se vaan niin legendaarinen ja kovatasoinen peli. :)

Parhaimmat ja ikävimmät muistot Grand Prix 2:sta:

- Olin ajamassa ensimmäiseen voittooni Spa:ssa Ferrarilla, kunnes Frentzen päätti sikailla ja tönäisi minut hiekan puolelle Les Combesissa. Siinä sitten pyörin hetken aikaa ja tulin maaliin kuudentena.

- Noh, uusi yritys Adelaidessa: Viimeinen kierros ja olin kolmantena, kunnes Frentzen ja Häkkisen tallikaveri joku keskeyttivät edestä, kun Frentzenin moottori ei kestänyt ja jätti öljyt Roundaboutille, johon sitten Häkkisen tallikaveri joku ajoi ja ajoi seinään. Noh minä tietenkin tulen sieltä kovaa ja huomasin herrojen keskeyttäneen ja hyppelin jo melkein seinillä, kunnes auto vain "luisuu" seinää kohti, rengas irti, mutta autolla pääsin sentääs maaliin ja sijoitus 7.

- Noh, koitin uudestaan Spa:ssa voittoa, kuten myös paalupaikkaa ja paalupaikan nappaminen onnistui. Kisassa sitten johdin ylivoimaisesti, kunnes olin ohittamassa Tyrrelia kieroksella toiseksi viimeisella kieroksellaan Blanchimontissa, mutta ohitus meni hieman leveäksi, nurmikon puolelle, auto täysillä päin seinää ja auto kahtia. ARGH!

- Kolmas yritys vielä Spa:ssa ja se onnistui: Paalupaikka ja eroa oli toiseen huimat ~0,050 ja hänen nimensä oli..Heinz-Harald Frentzen. Noh kärkipaikka vaihtui tiheään tahtiin, kunnes Heinz-Harald Frentzenin moottori päätti taas jättää öljyt radalle toiseksi viimeisellä kieroksella ja ajoin hieman seinään menettäen siinä etusiiveen. Noh selviydyin siitä, mutta takaa olevalta henkilöltä oli luvassa homohyppy mutta jotenkin ihmeen kaupalla Skumi pysyi takanani ja voitin ensimmäistä kertaa GP2:ssa.

- Season ja kokonaispitkät kisat. Nyt on kyseessä Suzuka. Johdin MM-taulukkoa niin, että Skumi oli pisteen jäljessä minusta ja Hill pari pistettä. Paalupaikasta käytiin mahtavaa taistelua, mutta: 1. Schumacher, 2. Hill ja 3. Minä. Ja minullahan oli mahdollisuus varmistaa mestaruus voittamalla kisan ja herrojen jäädä pisteittä.

Kisan lähtö oli ihan jotain muuta: Hill ajoi Schumacherin perään, Hill menetti etusiiven ja Schumacher takasiiven, sain huonon lähdön ja menetin etusiiven kamikaze-yrityksen paikkailla tilannetta vielä, Häkkinen menetti renkaan ja jäi ekaan mutkaan.. Kuusi taisi tulla lopulta varikolle ensimmäisen kieroksen aikana (mm. Minä, Schumacher ja Hill) Kisa sitten eteni tavannomaisesti ja kisataktiikka oli ihan toimiva ja kahdeksan kierrosta maaliin tilanne: Frentzen, Joku, Hill, Minä, Schumacher.

Jokulie ja Frentzen kolaroivat itsensä pihalle, Minä koitin myös kamikaze-ohitusta Hillistä vieden molemmat hieman pitkäksi, mutta molemmat selviydyttiin vähällä ja kolme kierrosta maaliin tilanne oli seuraava: Schumacher, Hill ja Minä.

Me kaikki kolme oltiin ihan jonossa ja yritin tuplaohitusta pääsuoran alussa, kun toiseksi viimeinen kierros alkoi. Hill ei suostunut siihen ja ennen ensimmäistä mutkaa oltiin kaikki rinnakkain: Kamikaze-ohitukseni onnistui osuen hieman Hilliin kimpoen siitä Schumacheriin, molemmat pihalla, VOITTO ja MESTARUUS TASKUSSA. :thumbup:

Siinä ne parhaimmat muistot ovat. Peliä on tullut tahkottua todella paljon, niin niitä muistojakin on jonkin verran.

Mutta tämä on ehdottamasti paras peli GP-sarjasta.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Suomen Huippu sanoi:
Outoa, Grand Prix 3 -pelinkin (tottakai alkuperäinen) ceedee on alkanut temppuilemaan. Vaikka siinä ei ole ainuttakaan naarmua ja se on aina ollut kotelossa! CD näyttää kuin uudelta mutta temppuilee. Windows ei aina tunnista sitä, itse peli toimii kyllä hyvin, joskus tosin kaatuu ja palaa työpöydälle, en tiedä johtuuko levystä se.

Kylläpä on huonoa tekoa levy, eihän se ole vasta kuin vajaat 5 vuotta vanha.

Grand Prix 2 oli aika hyvä peli, minulla on Grand Prix 1 Amigalla.
Voihan siitä cd:stä ottaa kunnon kopionkin, mutta älä tee niin.. se on varmaan laitonta vaikka omistatkin kyseisen pelin :)
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4514
Sijainti
Kokkola
GP2:eenhan saa myös sellaisen GP2 NO CD-nimisen utilityn. Googlella löytyy. En ole saanut peliä toimimaan Windows XP:ssä, ei sitten millään.. Ei pyöri dosboxillakaan! Eikä vaikka komentorivin kautta menisi peliin. Ei niin ei :mad_old: :nope:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Teemu-84 sanoi:
GP2:eenhan saa myös sellaisen GP2 NO CD-nimisen utilityn. Googlella löytyy. En ole saanut peliä toimimaan Windows XP:ssä, ei sitten millään.. Ei pyöri dosboxillakaan! Eikä vaikka komentorivin kautta menisi peliin. Ei niin ei :mad_old: :nope:
Kannattaa tehdä siltikin tuo kopio tuosta levystä..jos vaikka joutuu joskus asentamaan uudelleen ja levy praakkaa
----
Tuon saa toimimaan itseasiassa:

1. lataa jostain no cd-rom pätsi
2. Lataa jostain no cd-rom pätsätty setup.exe
3. Lataa VDMSound 2.0.4
4. Lataa VDMSound LaunchPAD v.1.0.0.7
5. Lataa GP2LAP 1.15
6. Lataa myös DOS4/GW

Hankaluuksia GP2:n kaltaisissa vanhoissa peleissä aiheuttaa se, että nuo pelit pyrkivät menemään suoraan rautaan, esim. äänikorttiin. Windows NT/2000/XP eivät salli tätä toimenpidettä.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
GP2 toimii XP:ssä ilman kommervenkkejä minulla :doubtful: Alkuperäinen CD on kakkana, joten tuli polteltua gp2-kansio CD:lle (NO-CD -jutskineen). Hyvin on toiminut.. Ajamista ei ole kauheasti tullut harjoitettua, kun ratti meni sököksi (takuuajan päätyttyä tietenkin) muutama vuosi sitten, mutta GP2-editori onkin ollut kovassa käytössä (viimeksi Imolan kisan jälkeen).
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
kouvotsvoni sanoi:
GP2 toimii XP:ssä ilman kommervenkkejä minulla :doubtful: Alkuperäinen CD on kakkana, joten tuli polteltua gp2-kansio CD:lle (NO-CD -jutskineen). Hyvin on toiminut.. Ajamista ei ole kauheasti tullut harjoitettua, kun ratti meni sököksi (takuuajan päätyttyä tietenkin) muutama vuosi sitten, mutta GP2-editori onkin ollut kovassa käytössä (viimeksi Imolan kisan jälkeen).
Mulla ongelmaksi muodostui files/buffers, vaatimus oli 20/20 ja löytyi 0/40. Tuon vissiin pystyy muuttamaan config.sysissä, vaikka jollain wordpadilla, mutta en nyt muista miten se tapahtui, niin enpä uskalla mennä säätämään... Sama ongelma aiemmalla win2000:lla.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
formulastara sanoi:
Mulla ongelmaksi muodostui files/buffers, vaatimus oli 20/20 ja löytyi 0/40. Tuon vissiin pystyy muuttamaan config.sysissä, vaikka jollain wordpadilla, mutta en nyt muista miten se tapahtui, niin enpä uskalla mennä säätämään... Sama ongelma aiemmalla win2000:lla.
notepad lienee varmempi?
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Itselläni on vain GP3 ja GP4 hyviä pelejähän nuo ovat, mutta en viitsisi tuota GP2 peliä enää hankkia, kyllä siinä jo niin kamala Grafiikka nykytasolla on...
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Kellään innostusta GP2 "liigan" perustamiseen. Liiga jouduttaisiin nettipelin puutteen takia toteuttamaan hotlapeilla. Jokainen sendaisi hotlap filun parhaasta jastaan tiettyyn päivämäärään mennessä vaikkapa minulle. Pisteytys menisi '94 tyyliin. Ilmotelkaa kiinnostustanne, teilatkaa idea tai ehdottakaa parannuksia :D

Saataisiin foorumin GP2 mestari-titteli ratkaistua :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Löytyykö sitä peliä enää mistään vai pitääkö sen vaan warettaa?

Toimiiko se XP:ssä?

Hotlap-liiga touhu kiinnostaisi. :)
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
poko sanoi:
Kellään innostusta GP2 "liigan" perustamiseen. Liiga jouduttaisiin nettipelin puutteen takia toteuttamaan hotlapeilla. Jokainen sendaisi hotlap filun parhaasta jastaan tiettyyn päivämäärään mennessä vaikkapa minulle. Pisteytys menisi '94 tyyliin. Ilmotelkaa kiinnostustanne, teilatkaa idea tai ehdottakaa parannuksia :D

Saataisiin foorumin GP2 mestari-titteli ratkaistua :ahem:
Sellanen on jo ratkottu. Kuka lie voittanut... :doubtful: :thumbup:
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Löytyykö sitä peliä enää mistään vai pitääkö sen vaan warettaa?

Toimiiko se XP:ssä?
No jostain ebaysta varmaan löytyy, mutta tuskin maksaa vaivaa. Tiedostonvaihto-ohjelmista löytyy peli varmasti helposti. Jos ei halua nähdä vaivaa voi myös lähettää minulle yv:tä, niin hoidetaan homma.

XP:ssä toimii loistavasti, kannattaa katsoa aiemmin toikkiin postattu tutoriaali.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mulla on gp3:n kanssa ongelma. Välillä peli kaatuu ihan omia aikojaan. Rompussa ei juuri ole naarmujakaan. Cd:ssä on kopioesto, joten en voi kopsataan peliä :nope:

Lisäksi Seivattua hotlappia ei millään saa ladattua, vaan peli kaatuu joka kerta, kun sellaista yrittää avata. Help!!!
 
Ylös