Juha Vainion paras kappale?

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Eilen, perjantaina tuli kuluneeksi 20- vuotta Juha Vainion kuolemasta.


Juha "Watt" Vainio oli Suomen tuotteliaimpia iskelmäsanoittajia. Hän levytti itse noin 400 kappaletta ja teki kaikkiaan pari tuhatta sanoitusta ja sävellystä. Juha Vainio syntyi ja eli nuoruutensa Kotkassa. Hän kuoli kotonaan Sveitsissä 29.10.1990.

Täällä on varmaan monta foorumistia jotka ovat nuoruudessaan kuunnelleet Junnua paljonkin ja sitten on taas meitä jotka ei Junnun elinaikana ole juuri miehen teoksista mitään käsittäneet.

Tällästäkin juttua on:

Suomessa alkoholia ylistetään jopa kappaleissa, joiden luulisi oikeasti kertovan jostain muusta. Esimerkiksi Juha Vainion sanoittama Sä kuulut päivään jokaiseen sai inspiraationsa jaloviinapullosta. Tarinan mukaan Vainio oli pari viikkoa mökillä ryyppäämässä muusikkotoverinsa Toivo Kärjen kanssa, kun hänen piti keksiä rakkauslaulu. Sanoitus syntyi jallupulloa katsellessa.

Vainion haastattelu: http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=94&t=1015&a=1632


Juu, mutta mikä Vainion kappale tai sanoitus iskee parhaiten?
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Niitä on niin saatanasti loistavia, että ei oikeesti pysty vain yhtä nostamaan muiden yläpuolelle.

Sellaista Elämä On on kyllä yksi parhaista.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Ei voi valita, mutta laitetaan vaikka Vanhoja poikia viiksekkäitä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Aika vaikeaa kirjoittaa mikä biisi on ja pistää pelkkä linkki?:thumbfh::confused::nope:

Jawohl Jawohl???
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18370
Itse tykkään yhdestä mutta en hieno tunteisena kehtaa nimeä paljastaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kännykällä tuo olisikin jäänyt ikuiseksi arvoitukseksi, kun ei saa linkkejä auki ja kiinni, ilman että sulkee sitten sekä linkin että forumin.

Vituttaa linkittäjät, jotka ei saa asiaansa lyhyesti sanottua.

UGH! olen puhunut.:eek:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Kännykällä tuo olisikin jäänyt ikuiseksi arvoitukseksi, kun ei saa linkkejä auki ja kiinni, ilman että sulkee sitten sekä linkin että forumin.

Vituttaa linkittäjät, jotka ei saa asiaansa lyhyesti sanottua.

UGH! olen puhunut.:eek:
Vituttaa nuo kännykkäsurffailijat, kun aina ovat vaatimassa erityiskohtelua. Kilometrikorvaukset!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vituttaa nuo kännykkäsurffailijat, kun aina ovat vaatimassa erityiskohtelua. Kilometrikorvaukset!
Asiakeskustelun säännöt tänne kanssa. Eli pelkkä linkkaaminen kiellettyä.:D

Joo, kännykällä jätän hyvällä väliin kaikki linkit. Niillä yhteysnopeuksilla menee ikä ja terveys lukea se linkki yleensä ja toinen elämä siihen että käynnistää forumin uudestaan.:thumbfh:
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä
Eiiii.... Edes täällä en saa olla rauhassa kyseiseltä esittäjältä... Riittää jo että asuinpaikkakunnan jokapäiväinen 3 aihe on ... :S
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Kappaleessa Yksinäinen saarnipuu on hienot sanat.
 
Ylös