Käärmebongaukset 2016-2020

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Lehdissä on ollut juttua että tänä kesänä on ollut paljon käärmeitä liikkeellä. Lehdistöön ei tunnetusti ole luottamista, vaan totuus löytyy Forumilta.

Jotain perää saattaa lehtijutuissa olla, koska edellisen kerran olen havainnut varmuudella käärmeen vuonna 1969 ja nyt tänä vuonna jo kaksi kertaa.

Tapaus 16.6.2016
Pirkkala, hiekkatiellä, käärme keskellä tietä, väistin viime hetkellä. Varma kyyhavainto.

Tapaus 1.7.2016
Pirkkalan/Lempäälän rajalla hiekkatiellä, käärme ylitti tien, iso käärme mutta ei varmaa havaintoa lajista. Samalla reissulla kaksi havaintoa tuoreista käärmennahoista tienpielessä Lempäälän puolella.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Tapaus 6.8. 2016
Kyy Landbossa sienireissulla kalliolla. Poika bongasi.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Kolme elävää ja pari mestattua kyytä tällä kesää. Itse en tappanut vaan olivat jo liiskattu.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Edelliseen kesään verrattuna hieman vähemmän.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Eivät ole niin erikoisia, että viitsisin kuvia näpsiä. Oleskelen paljon alueella, missä niitä majailee.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Mitä tohon pointtikyssäriin tulee, niin olen nähnyt käärmeen vain kertaalleen luonnossa joskus 90-luvun lopussa. Kyyltä näytti.
Tai hiekkatietähän se ylitti, joten ei varsinaisesti ollut luonnossa sillä hetkellä.
Joskus skidinä 70-luvulla tuli nähtyä myös vaskitsa, jonka joku pösilö tappoi niille sijoilleen.
Mut sehän ei ole kaiketi käärme, vaan lisko. Siis se vaskitsa, ei se pösilö, joka sen tappoi.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Seuraavan kerran tilaisuuden tullen kävelen toinen jalka Suomen luonnossa ja toinen kunnan vastuulla.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Huomauttaisin, että suurin osa hiekkateistä on yksityisteitä.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Seuraavan kerran tilaisuuden tullen kävelen toinen jalka Suomen luonnossa ja toisella huomauttaisin, että suurin osa hiekkateistä on yksityisteitä.
 
Ylös