Kaikkien aikojen Formulakausi 2015!

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Ensi kaudesta tulee F1-historian kaikkien aikojen paras, näin on. Ferrarilla kaksikko Vettel-Räikkönen, Valtteri Bottas Williamsilla kyykyttämässä Massaa ja Heikki Kovalaisesta ei tietoakaan! Mahtavaa, minä ainakin katson joka kisan.

Yksi tulevan kauden mielenkiintoisimpia juttuja on Hondan paluu formuloihin. Ron Dennis vanhana mopomiehenä ajatteli laatikon ulkopuolelta ottaessaan tehtäväkseen palauttaa McLaren menestyjäksi. Ensi kaudella talli hakeekin menestystä suomalaisilta yläasteilta tavatulla Honda Monkey -yhdistelmällä. Brittitallin tapauksessa luonnollisestikin Honda on voimayksikkö ja monkey, apina, on kuljettajana! Siis ”oviedon ihmisapina”, tajusitteko! ”Minulla oli ainakin tyttöjä kyydissä kloppina Honda Monkeylla päristellessäni niin että mopostani meni jouset pilalle! Menestys on taattu.” kommentoi kaljupää.

Männä viikolla uutisoitiin suunnitelmista lisätä ykkösten moottoritehoja jopa maagiseen 1000:een hevosvoimaan. Tavoitteena lienee lajin imagon nostaminen ja amisniilojen tyydyttäminen. Minun mielestäni kuitenkin tällaiset suunnitelmat ovat aivan turhaa populismia, koska kun vedetään hyrskytin kylkeen hyrskyn hyrskyn, niin loppupeleissä Sierra jättää AINA tollaset formulanrimpulat ihan miten vaan.

Merkittävin tekninen säändötuudistus ensi kaudelle lienee kullinokkien kielto, tai ainakin yritys siihen. Huhujen mukaan viime kauden ”isoin ja mustin”, Force India, meinaa pysyä tukevasti navan alapuolella nokkaratkaisussaan ja kehittää ensi kauden autoon mullistavaa keularatkaisua, joka kulkee suunnitteluvaiheessa otsikolla ”rear-end in the front-end”. Nokkana on siis ns. persreikä, jonka keskiössä on elokuvista tuttu musta aukko. Tämän alipaine teoriassa imee autoa HUIMIIN suoranopeuksiin ja voittoihin ja mestaruuksiin. Emme julkaise kuvia em. tapauksesta lukijoiden mielenterveyden takia, mutta voi pojat, jos kaikki menee kuin elokuvissa, niin Melbournessa nähdään!

Myös superlisenssisäännöt muuttuivat ensi kaudeksi. FIA otti käyttöön pistejärjestelmän, jossa eri luokissa saavutettu menestys arvotetaan eri lailla ja jotta superlisenssi, eli ”ajolupa ykkösiin”, myönnetään, näitä pisteitä pitää olla 40. Alun perin suhtauduin tähän kuin 1000 hevosvoimaan, mutta saatuani selville, että tämän uudistuksen jälkeen esim. Nick Heidfeldia ei nähdä enää koskaan formuloissa, kantani muuttui täysin. Paras sääntömuutos ikinä!

Seuratkaa formuloita F1-forumin liveseurantatoikkien avulla. MTV voi haistaa paskan.

- Hei toi viimeinenhän oli pelkkä vitsi, olihan?!?!?!
 
Viimeksi muokattu:

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Laitoin mä tän vapaallekin, eikä tää liity vapaaseen keskusteluunkaan!
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12576
Sijainti
Sivulla viisi
Olisiko aika tehdä yhteenveto päättyneestä, kaikkien aikojen klassikoksi muodostuneesta kaudesta. Tai, kuten näinä aikoina kovin leikkisästi on tapana sanoa, pistää kausi pakettiin.
 
Ylös