Kauden onnistujat ja epäonnistujat

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Kun kausi alkaa kääntyä syksyä kohti voisi olla paikallaan puhua tämän kauden onnistujista ja epäonnistujista. Kyseessä ei tarvitse olla kuljettaja vaan talli tai joku muu henkilö joka on jollakin tavalla onnistunut tai epäonnistunut. Saa pistää niin pitkiä listoja kuin huvittaa.

Jospa itse aloittaisin vaikkapa top3-listoilla.

Onnistujat

1.Tasaisuus

Viime vuonna ero Ferrariin oli niin valtava, että tuskin kukaan uskoi tämän kauden olevan täysin auki vielä kolme kisaa ennen kauden päätöskisaa. Ovatko muut tiimit saavuttaneet Ferrarin vai onko Ferrari kadottanut vauhtinsa? Toki renkaat ovat todellisessa avainroolissa tässä asiassa.

2.Williams

Vielä ennen Monacoa Williams olisi kuulunut ehdottomasti kauden floppeihin, mutta täysin suvereeni meno kesällä on nostanut Williamsin ehdottomasti kauden onnistujaksi tähän mennessä. Eipä ole mikään muu tiimi pystynyt parantamaan suorituksiaan kauden aikana yhtä paljon kuin Williams.

3.Wilson

Loisti starteillaan Minardilla, vaikka starttijärjestelemä ei taida olla niitä parhaimpia. Jälleen lähti se nuori ja lahjakas lupaus Minardilta. Alonso testasi vuoden Renaultilla, Webber pääsi jo seuraavaksi kaudeksi Jaguar-kuljettajaksi ja Wilson lähti Minardilta Jaguarille jo kesken kauden. Missäköhän vaiheessa Minardin seuraava lupaus jättää tallin?

Epäonnistujat:

1.Bridgestone

Polkeeko kehitys paikallaan kun Michelin on päässyt repimään tuollaisen eron japanilaiskumeihin verrattuna? Viime vuonna vielä kehuttiin, että juuri Bridgestone oli todella tärkeä lenkki Ferrarin ylivoimaisuudessa. Michelineillä on tietenkin asiakkainaan kolme huipputiimiä, mutta siltikään ei sitä pysty ymmärtämään miten lähes sekuntien edun voi hukata yhdessä talvessa. Vai onko F2003GA se syypää doubtful ?

2.Ohitusyritykset

Tuskin niitä voidaan yrityksiksi edes kutsuakaan kun niitä ei kerran tehdä. Silverstone oli poikkeus, mutta Hockenheimissa meno taas tasaantui vaikka Trullista, joka oli kuumeessa ja ajoi kuluneilla renkailla, päästiinkin ohitse kahden auton (Schumi ja DC) voimin. Jotain pitäisi varmaan tehdä, sillä vielä vuosina 1999-2000 ohitettiin ihan kiitettävästi. Jopa niin kiitettävästi ettei niitä kaikkia voi tässä muistaa.

3.Yksityistiimit

Ovat vajonneet valmistajien MM-sarjassa viimeisille sijoille, mikä on toki ymmärrettävää. Vuonna 1999 Jordanilla taisteltiin kauden tässä vaiheessa vielä kuljettajien MM-tittelistä. Tukirahoilla taival voi tietty jatkua, mutta Sauberin kaltaista menestystä vuonna 2001 tuskin enää nähdään.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Onnistujia:
+ Renault - aivan huikee nousu kärkikahinoihin! Siitä mallia Jaguarille Honda-BARlle!

+ McLaren & Williams - viime kauden perusteella ei olisi uskonut moista nousua ja Mac vieläpä uusvanhalla autolla...

+ "uuden sukupolven kuskit" Kimi, Alonso & co. Vihdoinkin vaihtelua Schumacher, Coulthard jne. litaniaan

Epäonnistujia
- BAR-Honda - kauanko aikovat rypeä? Edes keskittyminen yhteen talliin ei ole tuonut kehitystä.

- Villeneuve - 'tatsi' totaalisen hukassa :( Nolo loppu komeasti alkaneelle uralle.

- Bridgestone ehdottomasti. Keskittyminen Ferrariin ei tuo tulosta ja samalla muutkin tallit upotettu suohon.
 

Mie-

Well-known member
Liittynyt
16.7.2002
Viestit
652
Sijainti
Highland
Jos laitetaan kuskit ja tiimit onnistujien ja epäonnistujien joukkoon niin luonnehtisin asian näin (mainitsematta jäävät kuuluvat siihen joukkoon joiden suoritukset ovat olleet odotettuja)

Onnistujat:

- Kimi Räikkönen
- Fernando Alonso
- Mark Webber

Laitetaan tähän nyt nämä "nuoret taidokkaat". En tietenkään ole missään vaiheessa Kimin taitoja epäillyt, mutta onhan tuo tapa jolla Kimi on tallikaveria vienyt silmiinpistävää. Ei viime vuonna tilanne kuitenkaan tuollainen ollut. Vaikka Trulli on kaksi viimeistä kisaa ehkä hieman vienyt Alonsoa niin ainakin alkukaudesta homma oli selkeä Alonson eduksi. Webberiä hehkutellessa on hyvä muistaa että viime kauden pistesysteemillä Webberillä olisi tasan kaksi MM-pistettä, mutta pistejärjestelmä on tämä ja Webber on tuonut 12 MM-pistettä, mikä on erinomainen suoritus.

Tallit:
- McLaren
- Williams
- Renault

McLaren on kieltämättä flopannut uuden autonsa kanssa, mutta ainakaan alkukaudesta ei liene epäselvää mikä tiimi on parantanut eniten. Williams tulee loppukauden uskomattoman vahvojen esitysten vuoksi Mäkin kanssa tasoihin, ja Renault on tallien selkeääkin selkeämpänä nelosena. Ensi vuonna Renault on jo mestaruustaistelussa?

Epäonnistujat:

- Antonio Pizzonia
- Ralph Firman
- Jacques Villeneuve

Pizzoniasta ei turhempia tarvitse mainita, hävisi jatkuvalla syötöllä Webberille, ei saalistanut yhtään MM-pistettä ja potkut Jaguarilta. Jordanilla tilanne on ollut oikeastaan yhtä selkeä vaikka jätettäisiin tuo Fisichellan tuurivoitto tästä pois. Villeneuve on taasen kerännyt 3 MM-pistettä siinä missä tallikaveri Button on kerännyt niitä 12. Tähän listaan voisi näillä perusteilla laittaa David Coulthardinkin mutta jätetään nyt laittamatta.

Tallit:
- Jordan
- Sauber

Ferraria olisi naurettavaa vetää epäonnistujaksi koska se on tallien ja kuskien puolella kärjessä, mutta se lienee menettänyt eniten asemiaan. Tallien puolella keskikastissa on tällä hetkellä BAR, Toyota ja Jaguar ja näistä Jordan ja Sauber ovat jääneet selkeästi. Etenkin Jordan, jonka paikat lähtörivissä on usein Minardien edessä. Yksityistallien aika alkaa olla ohi.

Rengaspuolella on vaikea sanoa onko Bridgestone epäonnistuja vai Michelin onnistuja. No, joka tapauksessa ero on ollut selkeä Michelinin hyväksi. Muuta hyvää kaudessa on ollut tasaisuus ja mielenkiinto viime kauteen verrattuna on noussut käsittämättömästi. Nuo Kristianin esiintuomat ohitukset sen sijaan ovat jääneet yllättävän vähälle. Kausi on ollut kuitenkin huomattavasti edellistä mielenkiintoisempi joten siinä mielessä kausi on ehdottomasti "plussan puolella" viime kauteen verrattuna. Johtuuko se sitten uusista säännöistä vai mistä lie, mutta kaikki on tässä vaiheessa kautta auki ja se on hyvä juttu.

<small>[ 06-08-2003, 09:29: Message edited by: Mie- ]</small>
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Pitkälle samoilla linjoilla. Tietty vertailu viime kauteen on hieman hämäävää. Ferrarin dominointi oli sitä luokkaa, että se on f1-tasolla aivan jotain käsittämätöntä ja lähes ainutlaatuista. Toisaalta tämän kauden tasaisuus on myös harvoin nähtyä. Todella erilaiset peräkkäiset kaudet.

Mitä onnistujiin tulee, niin olen samaa mieltä kristian s.n kanssa. Talleista Williams on nostanut tasoaan eniten kauden aikana ja verrattuna viime kauteen. Sekä Ralf että Juan-Pablo ovat molemmat ajaneet hyvin, ellei paikoin jopa erinomaisesti. McLarenin kohdalla on hieman vaikeampi sanoa, mutta toki Kimi on ollut ehdottomasti onnistuja. Ssmoin täytyy sanoa, että Mersu on nostanut luotettavuuttaan ja tehojaan verrattuna viime kauteen. McLarenin voittosaldo näyttää nyt kahta GP-voittoa ja se ei ole paljon.

Onnistujiksi nimeäisin seuraavat

1. Michelin. On nostanut viimevuotisen katastrofin jälkeen tasoaan merkittävästi. Sääntömuutoksen tuoma mahdollisuus kehittää eri tiimeille eri renkaita on Michelinillä käytetty taitavasti hyväksi

2. BMW.Williams. Harvoin nähdään näin konkreettinen käänne tallin suorituskyvyssä. Barcelonassa autot jäivät kierroksen ja ylikin voittaneelle Ferrarille. Hockenheimissä tilanne oli päinvastainen.

3. Fernando Alonso. Vaikka vauhti on vähän hiipunut alkukaudesta on Alonso lyönyt itsensä läpi huippukuljettajana tallissa, joka ei moneen vuoteen ole ollut menestyvä tiimi.

Epäonnistujat ovat sitten mielestäni seuravat:

1. Jacques Villeneuve. Vanha mestari on menettänyt tänä vuonna maineestaan enemmän kuin kaikkina mestaruuksien jälkeisinä vuosina yhteensä. Ei pelkästään vain nopeamman tallikaverin ansiosta, vaan pelkästään omien heikkojen suoritusten ansiosta. Olen todella pahoillani.

2. McLaren MP 4/18. Tämän hetkisten tietojen perusteella auto ei tule tänä vuonna kisoihin ja muutenkin tie on ollut harvinaisen vaikea. Toki ihme voi vielä tapahtua ja auto kisata menestyksekkäästi kolmessa viimeisessä kisassa, mutta yhtä realistinen skenaario on se, että tämä auto aiheuttaa lopulta McLarenille toisen heikon kauden putkeen.

3. TV-ohjaus ja informaation pihtaaminen. Kun monikanavajärjestelmä haudattiin, niin moni kuvitteli että tänä vuonna nähtäisiin hyvin ohjattuja kisoja. Paskat. Seuraaminen on ollut vaikeata ja monen kisan aikana on turhautunut. Suurin nootti tulee kuitenkin siitä, että lähetyksissä ei olla näytetty kunnolla kierrosaikoja, väliaikoja, etäisyyksiä yms. tietoa. Nykyisten varikkokäyntien aikakaudella kaiken a ja o on autojen väliset etäisyydet ja kierrosajat ennen ja jälkeen varikkopysähdysten. Näitä tietoja ei anneta koskaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
+ Kimi
+ Alonso
+ Siankallo
+ Rellu
+ Michelin
+ Webber
+ Juan
+ Jos
+ da Matta

- Mp4-18
- F2003GA¨
- Sauber
- Jordan
- Ford
- BAR
- Honda
- Rubens
- Pitsonia
- Firman
- DC
- Toyotan moottori
- Tomi Tuominen

Muut suunnilleen tehneet sen mitä on odotettu.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
kristian.s:
1.Tasaisuus

Viime vuonna ero Ferrariin oli niin valtava, että tuskin kukaan uskoi tämän kauden olevan täysin auki vielä kolme kisaa ennen kauden päätöskisaa. Ovatko muut tiimit saavuttaneet Ferrarin vai onko Ferrari kadottanut vauhtinsa? Toki renkaat ovat todellisessa avainroolissa tässä asiassa.

Polkeeko kehitys paikallaan kun Michelin on päässyt repimään tuollaisen eron japanilaiskumeihin verrattuna? Viime vuonna vielä kehuttiin, että juuri Bridgestone oli todella tärkeä lenkki Ferrarin ylivoimaisuudessa. Michelineillä on tietenkin asiakkainaan kolme huipputiimiä, mutta siltikään ei sitä pysty ymmärtämään miten lähes sekuntien edun voi hukata yhdessä talvessa. Vai onko F2003GA se syypää doubtful ?
En jaksa nyt mitään listaa värkätä, kun noita listojahan täällä on ja ihan hyviä listoja ovatkin.

Mutta tuosta että Ferrari kadottanut vauhtinsa? Syy Ferrari hitauteen F2003GA?

Ajatellaas nyt vähän järjellä. Eihän mikään talli ota radalle HITAAMPAA autoa kuin viime kauden auto, ellei se olis huomattavasti luotettavampi. Jos F2003GA olisi hitaampi kuin edelliskauden versio niin eihän hyvä luoja Ferrari sitä autoa ajattaisi!

Mielestä syy Ferrarin hiipumiseen löytyy Michelinin nopeasta kehityksestä sekä Williamsin sekä McLarenin onnistuneesta outojenkehittelystä.

Tuntuu McLaren ja Ferrari on tällä hetkelle aikalailla tasoissa vauhtinsa suhteen. Ferrarilla on tämän kauden auto, McLarenilla viime kauden viritelty ja paranneltu versio, silti tallit ovat kutakuinkin yhtä nopeita vaikka Ferrarin viime kauden auto oli ylivoimainen. Tästä voisi nopeasti vetää johtopäätöksen Michelinin suntaan. Sielläpäin ollaan tehty kovaa duunia, ja jos kisojen tulosliuskia katselee niin eipä paljon kärkikymmenikössä muilla talleilla Bridgestonea näy kuin Ferrarilla.

2003GA ei ole paljoa edellisvuoden mallia nopeampi, ja lisäksi Bridgestonen kyky vastata Michelinin haasteeseen on ollut heikohkoa. Tässä minun näkemys Ferrarin tippumisesta.
 

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
Mutku:
Onnistujia:
+ Renault - aivan huikee nousu kärkikahinoihin! Siitä mallia Jaguarille Honda-BARlle!

+ McLaren & Williams - viime kauden perusteella ei olisi uskonut moista nousua ja Mac vieläpä uusvanhalla autolla...

+ "uuden sukupolven kuskit" Kimi, Alonso & co. Vihdoinkin vaihtelua Schumacher, Coulthard jne. litaniaan

Epäonnistujia
- BAR-Honda - kauanko aikovat rypeä? Edes keskittyminen yhteen talliin ei ole tuonut kehitystä.

- Villeneuve - 'tatsi' totaalisen hukassa :( Nolo loppu komeasti alkaneelle uralle.

- Bridgestone ehdottomasti. Keskittyminen Ferrariin ei tuo tulosta ja samalla muutkin tallit upotettu suohon.
+ Michelin
- Bridgestone
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin, ajoihan Ferrari kauden neljä ekaa kisaa F2002:lla ja voitti niistä vain yhden. Edelliskauden 15 lähdöstä voitto tuli 14:ssä. Toki alkukauden kisat ajettiin vähän kummallisissa olosuhteissa, mutta ei viime kauden perusteella olisi voinut uskoa Ferrarin häviävän esim. Malesiassa ajamlla McLarenille niin massiivisesti. Jäi kuitenkin.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Juu, en kyllä väitä etteikö GA olisi F2002:ta nopeampi vehje, mutta verrattuna muihin tiimeihin ja kilpailevaan rengasmerkkiin Bridgestone/Ferrari ei ole onnistunut tekemään lainkaan niin hyvää työtä kuin olisi voinut odottaa. Se ylivoima oli kuitenkin niin suurta luokkaa, että tuskin kukaan odotti muiden saavuttavan tuon Ferrarin hankkiman etumatkan yhdessä talvessa. Kun verrataan esimerkiksi vuosia 2001 ja 2002. Vuosi 2002 oli se vuosi kun McLarenin ja Williamsin piti saavuttaa Ferrari, mutta kehitys oli täysin päinvastainen. Tänä vuonna Michelin/Williams on saavuttanut Ferrarin etumatkan ja lisäksi hankkinut samnlaisen edun Ferrariin nähden mikä sillä oli kaudella 2002. Ainakin joissakin kisoissa. Täytyy toki muistaa, että Ferrari oli nopein kolme viikkoa sitten Silverstonessa.

Kaikki kunnia tietenkin Michelinille ja Williamsille, mutta en mitenkään voi uskoa, että tuommoinen etumatka voitaisiin saavuttaa noinkin nopeasti. Ferrari/Bridgestone-kaksikolla kehitys ei ole sujunut toivottuun tapaan, mikä on täysin itsestäänselvää. Tuskinpa Ferrari odotti häviävänsä Williamsille minuutilla tällä kaudella, vaikka toki siellä tiedostettiin ettei vuoden 2002 kaltainen ylivoima voi jatkua. Sitä tuossa lähinnä tarkoitin tuolla Bridgestonen epäonnistumisella, että Ferrarihan niitä kumeja on mukana kehittämässä. Esimerkiksi Salo on tässä toitottanut pitkin kautta, että hän luulee Ferrarin olevan noin sekunnin verran muita nopeampi, jos renkaat toimisivat. Ei se kuitenkaan niin toimi, että Bridgestone työskentelee suljettujen ovien takana ja toimittaa sitten ennen kisaa renkaat Ferrarille. Sitten kun voittoa ei tule niin Ferrarilta sanotaan muka "joo tehkää seuraavaan kisaan paremmat kumit, noi ei kelpaa". Eiei. Ferrarin panostus rengastyössä on merkittävä, eli kun sanotaan Bridgestonen olevan syypää Ferrarin "hitauteen" mennään mielestäni hieman ristiriitaisuuksiin. Bridgestonen epäonnistuminen on osittain myös Ferrarin epäonnistuminen. Aivan kuten Williamsin onnistuminen on myöskin Michelinin ansiota. Toimii molempiin suuntiin.

<small>[ 06-08-2003, 16:17: Message edited by: kristian.s ]</small>
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Näinhän se menee, että tiimi voittaa ja häviää yhdessä. Bridgestone on tehnyt eniten yhteistyötä Ferrarin kanssa ja sitä kautta kehitysvastuu on osin Ferrarin.

Renkaiden valmistaminen on kuitenkin pitkälti "salatiedettä", eikä siitä juuri mitään tiedetä. Huhut kertovat kuitenkin, että Bridgestone olisi Micheliniä jäljessä valmistusteknisesti eikä Bridgestonella ymmärretä esim. minkälaista seosta Michelinillä käytetään. Mitään varmaa ei voida sanoa tilanteesta, mutta tuon tyyppistä viestiä on saanut lukea enemmän tai vähemmän luotettavista lähteistä. Seoksiin tai valmistusprosessiin Ferrarin on kuitenkin vaikea puuttua ja niissä tapahtuvia epäonnistumisia ei voi laittaa Ferrarin piikkiin.

Rengasvalmistajan tehtävähän on harvinaisen yksinkertainen. Tehdä mahdollisimmin kestäviä renkaita joissa on mahdollisimman hyvä pito.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Dominic:
Tuntuu McLaren ja Ferrari on tällä hetkelle aikalailla tasoissa vauhtinsa suhteen. Ferrarilla on tämän kauden auto, McLarenilla viime kauden viritelty ja paranneltu versio, silti tallit ovat kutakuinkin yhtä nopeita vaikka Ferrarin viime kauden auto oli ylivoimainen.
Aika-ajoissa saadut ruudut viimeisesistä neljästä kisasta:

Sumi: 2, 3, 5, 6, keskiarvo 4
Ruupen: 5, 8, 1, 3, ka 4,25
Kimi: 1, 4, 3, 5, ka 3,25
Taavi: 9, 5, 12, 10, ka 9

Ferrarikuskien keskiarvo 4,125
McLaren-kuskien keskiarvo 6,125

Enpä menisi sanomaan että autot ovat yhtä nopeita, en laisinkaan. Huomautan että bensamäärät ovat tätänykyä kaikilla talleilla melkein samat aika-ajoissa, joten siitä ei merkittäviä eroja synny.
 

Mie-

Well-known member
Liittynyt
16.7.2002
Viestit
652
Sijainti
Highland
Calvin:
Sumi: 2, 3, 5, 6, keskiarvo 4
Ruupen: 5, 8, 1, 3, ka 4,25
Kimi: 1, 4, 3, 5, ka 3,25
Taavi: 9, 5, 12, 10, ka 9

Ferrarikuskien keskiarvo 4,125
McLaren-kuskien keskiarvo 6,125

Enpä menisi sanomaan että autot ovat yhtä nopeita, en laisinkaan. Huomautan että bensamäärät ovat tätänykyä kaikilla talleilla melkein samat aika-ajoissa, joten siitä ei merkittäviä eroja synny.
Tuossa vertailussa kuitenkin pistää silmään että David oli melkein kuusi ruutua keskimäärin Kimiä huonompi. Taktiikoissa ei todella ole suurempia eroja, joten kysymys herää onko David huono vai Kimi hyvä? Kumpi sitten vastaa sitä "todellista nopeutta"? Ferrarikuskeilla nimittäin tuo oli kuitenkin melko lailla tasan.

Ja koska Kimi on pystynyt jopa parempaan viime aika-ajoissa kuin Ferrarit niin ihan allekirjoitettavaa ei ole että Ferrari huomattavasti nopeampi olisi.

<small>[ 07-08-2003, 08:55: Message edited by: Mie- ]</small>
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Jäi vielä epäselväksi kumpaa autoa pidät nopeampana wink ? Nürburgringillä Kimi oli ylivoimaisesti Ferrareita nopeampi, Ranskassa tilanne oli Kimin eduksi pitkään, ennen kuin Schumi kuitenkin pääsi varikolla ohi. Tässä kisassa McLaren ei kylläkään nopeuteen kaatunut vaan huonoon taktiikkaan. Englannissa Ferrari oli pitelemätön, tosin eri tapahtumien takia Schumi jäi kauas taakse ennen kuin pystyi nousemaan takaisin kärkikahinoihin. Nyt sitten Saksassa tilanne oli se, että DC taisi olla hitusen verran Schumia nopeampi siinä loppupuolella. Harvoin sitä saavutetaan edellä ajava jos alla on hitaampi auto.

Oma näkemykseni siis on, että Ferrari ja McLaren ovat todella tasaisia, rengasmerkistä huolimatta. Kuumassa kelissä (Michelin-keli) McLarenilla on jopa pieni etu.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
No, totta maar viime vuotinen Mäkki joka oli jo silloin sekuntikaupalla F2002:ta hitaampi on yhtä hyvä tai parempi kuin F2003 tänä vuonna. Se on loogista. :p
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Calvin:
No, totta maar viime vuotinen Mäkki joka oli jo silloin sekuntikaupalla F2002:ta hitaampi on yhtä hyvä tai parempi kuin F2003 tänä vuonna. Se on loogista. :p
Onneksi tuo oli todennäköisesti vitsinä heitetty juttu.

Nimellisesti McLaren MP4/17D = "viime kauden auto", käytännössä se on ihan uusi auto, eli nimi voisi yhtä hyvin olla MP4/18.

Loppuun pieni kevennys: Oon ihmetelly miksi Williams voitti viime kisan yli minuutilla. Viime vuonna Schumi voitti saman kisan yli kymmenen sekunnin erolla. Se on loogista. :p
 

Isanta

Well-known member
Liittynyt
11.9.2000
Viestit
244
Sijainti
Hyvinkää
Oliskohan niin, että Misukka osasi varautua sääntömuutoksiin ja ne vaan toimii kevyemmillä autoilla paremmin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Onnistujat:

1. Alonso
Vuoden komeetta. Tasaisesti pisteillä aina kun auto kestää maaliin. Omaa vielä mahdollisuudet ainakin MM sarjan viidenteen siijaan.

2. Williams
Alkukaudesta heikko, mutta Monacon jälkeen aivan suvereeni. Melkoinen parannus tapahtui tuossa alkukesästä ja nyt taistellaan jo mestaruuksista.

3. Räikkönen
En sanoisi että McLaren olisi niin loistava. Toki alkukaudesta talli oli varmaan paras, mutta kunnia siitä että Räikkösellä on edelleen mestaruusmahdollisuudet kuuluu vain ja ainoastaan hänelle itselleen.

Epäonnistujat:

1. Villeneuve
Valitettavasti näin on. Mies nostatti kauden alussa mielettömät paineet omilla puheillaan. Ei ole ollut dramaattisesti Buttonia hitaampi, hänellä on ollut paljon epäonnea, mutta kuitenkin Button on hänet useasti kisassa ohittanut. Sellainen ei pitäisi olla mahdollista! Nyt alkaa olemaan viimeiset hetket löytää se statsi ja saada vielä yksi vuosi armonaikaa, ilmeisesti BAR-tallista?

2. Coulthard
Mies on jatkuvasti aika-ajoissa siellä sijan 10 hujakoilla kun tallikaveri on kärkipäässä. Saksassa miehellä oli onnea, mutta ilman onnea ei paljoa pisteitä ropise tuolla menolla. Voisi antaa tilaa jollekin nopeammalle kuljettajalle.

3. Jordan
Viime vuonna sijan 10 hujakoilla, tänä vuonna lähempänä sijaa 20 kuin 10. Toki suurin syy on Fordin asiakaskoneet ja rahan puute, mutta hei ei siitä ole kuin 4 vuotta kun Jordanilla taisteltiin voitoista ihan ilman onnenkantamoisiakin.
 
Ylös