Kausi 2004!

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Musta tuntuu, että kaudesta 2004 tulee mielenkiintoisempi kuin kaudesta 1996. Perusteluni väitteelle on seuraava: silloin kaudella -96 uutta oli ainoastaan Sport 2000 luokka ja muut luokat oli periaatteessa samoja kuin ennen kautta -96. Mutta nyt uutta löytyy vaikka kuinka paljon. Esim. Super 2000, Porsche Carrera Cup, Formula Fordien PM sarja, Formula 3 luokan mukana saa ajaa vaikka Formula 4 autolla tai jollain muulla formulalla. Vapaa luokka tulee olemaan erittäin mielenkiintoinen, koska siellä saa ajaa vaikka millä vehkeellä. Toki rajoituksia siihenkin on... Ensimmäistä kertaa suomessa on ajateltu YLEISÖÄ. Ei hitto, tämä näyttää tosi hyvältä. Mä lupaan syödä hattuni jos Ahveniston toukokuun lopun kisassa ei ole 5000 - 10 000 katsojaa sunnuntaina. Tuskin maltan odottaa tulevaa kautta. Olisiko mahdollista sallia Super 2000 luokassa kovempi ajotapa? Kun vertaa esim. BTCC sarjaan niin sus siunatkoon mitä kilpailua. Ne ajaa kuin Matti Alamäki ja Martin Schanche ennen. Eli kunnon kontaktia kehiin. Eikä heti rangaista kun joku pikkuisen koskettaa jotakin. Sillä pidetään yleisön mielenkiinto yllä.
 
Viimeksi muokattu:

Jani Joensuu

Well-known member
Liittynyt
15.5.2001
Viestit
179
Sijainti
Tampere
Olisiko mahdollista sallia Super 2000 luokassa kovempi ajotapa? Kun vertaa esim. BTCC sarjaan niin sus siunatkoon mitä kilpailua. Ne ajaa kuin Matti Alamäki ja Martin Schanche ennen. Eli kunnon kontaktia kehiin. Eikä heti rangaista kun joku pikkuisen koskettaa jotakin. Sillä pidetään yleisön mielenkiinto yllä.
Kuka lähtee maksumieheksi? Ihan kuin se luokka ei jo muutenkin olisi tarpeeksi kallis!
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Jani Joensuu sanoi:
Kuka lähtee maksumieheksi? Ihan kuin se luokka ei jo muutenkin olisi tarpeeksi kallis!
Ei ne siellä Englannissakaan varmasti valita... Ei siellä turhaan ole 10 000 katsojia kisoissa. Se on vähän niinkuin jääkiekon SM-liigassa, ihmetellään miksi katsojat on vähentyny. Kunnon kaksinkamppailuja niin siitä se lähtee...
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, mutta kun tiimien kokonaiskustannuksissa nuo pellit ei tunnu missään siellä Britanniassa. Suomessa niillä jolla on varaa rypistäää peltiä, on sen verran muita edellä ettei sitä tarvi tehdä.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Petri L sanoi:
Ei ne siellä Englannissakaan varmasti valita... Ei siellä turhaan ole 10 000 katsojia kisoissa. Se on vähän niinkuin jääkiekon SM-liigassa, ihmetellään miksi katsojat on vähentyny. Kunnon kaksinkamppailuja niin siitä se lähtee...
Taitaa englannissa olla tehdastiimit liikenteessä ja niiden kustannuksissa ei niin tunnu nuo kolistelut. Toisin kuin Suomessa jossa yksityistiimit harrastavat ja maksavat isolta osin itse harrastustaan, siinä voi kausi loppua lyhyeen jos jatkuvasti kolistellaan.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
jmt sanoi:
Taitaa englannissa olla tehdastiimit liikenteessä ja niiden kustannuksissa ei niin tunnu nuo kolistelut. Toisin kuin Suomessa jossa yksityistiimit harrastavat ja maksavat isolta osin itse harrastustaan, siinä voi kausi loppua lyhyeen jos jatkuvasti kolistellaan.
Se kyllä on totta, mutta en tarkoittanutkaan, että tarvisi järjestää varsinaista romurallia. Vaan semmoista ajoa, että yleisö tykkää. Missähän muualla maailmassa esim. kuskit oikein väistää toisiaan ohitustilanteessa. Kans ku ei vielä moikata ja vilkulla näytetä, että saa ohittaa.
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Kyllä tuohon väistämiseen on parempikin syy kuin pellin säästäminen...

Tarkoituksenahan on päästä maaliin ja kerätä pisteet tilille. Jokainen osuma pyöriin saattaa muuttaa pyöränkulmia niin paljon, että vauhdista tippuu sekunti tai enemmänkin pois. Useimmissa luokissa kun pitää käyttää vakiotukivarsia jotka eivät kestä kovin kovaa kolausta taipumatta tai sitten kiinnityspultti antaa periksi ja kisa jää siihen. Renkaatkaan eivät kestä kovaa kontaktia tyhjenemättä.
 
Ylös