Kesätreenipäiväkirja 2006

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
:thumbup:

Laitetaanpa kesätreenit omaan toikkiinsa! Mun linja on tänä kesänä, että teen kevyet ja palauttavat treenit aiempaa keveämpinä ja kovemmat treenit aiempaa kovempina. Ensimmäinen treeni oli peipen kanssa Seurasaareen, saaren ympäri ja takaisin rantoja pitkin. Huikean kaunis ilta oli!


Peipellä oli muuten sama keskisyke kun mulla, energiaa sillä tosin kului vain 531kcaloria...

2.6.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Itsehän aloitin jo kesätreenit eilen kahdella treenillä eilen.

Oma ajatus on saada vähän vaihtelempia ärsykkeitä kropalle aikaan. Eli pääsis tosta junnaamisesta eroon. Välillä lyhkäsiä, kovia treenejä ja välillä taas hidastempoisia pitkiä treenejä.

Tuppaa herkästi menemään siihen että runttaa sen tunnin verenmaku suussa, oli laji mikä vaan. :eek:

Tavoite on sitten heinäkuun 22. päivä vetää puoleentoista tuntiin toi triathlonin kuntosarja. Ja tehdä semmonen helvetin hyväntuntoinen suoritus sata lasissa. :thumbup:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Moe Szyslak sanoi:
Oma ajatus on saada vähän vaihtelempia ärsykkeitä kropalle aikaan. Eli pääsis tosta junnaamisesta eroon. Välillä lyhkäsiä, kovia treenejä ja välillä taas hidastempoisia pitkiä treenejä.

Tuppaa herkästi menemään siihen että runttaa sen tunnin verenmaku suussa, oli laji mikä vaan. :eek:
:
Sama vika rahikaisellakin... niin kuin yleensä kaikilla. On helppo vetää se sama treeni uudestaan ja uudestaan. Eihän se mitään haittaa, mutta keho ei saa uusia ärsykkeitä eikä kehity.

Juhiksenkin kannattaa ehdottomasti pudottaa noiden pitkien lenkkien vauhtia merkittävästi- sellaset 10-20bpm verran. Silloin ne tekee tehtävänstä eli parantaa sun peruskestävyyttä ja voit sitten vetää vk- ja mk-treenit sitäkin kovempaa. Vauhti löytyy sieltä. Luulen, että tuo viimeinen juoksemasi kaksituntinen oli reippaasti rasittava? Pk-lenkin kun olisi hyvä olla yleensä palauttava. Oon muuten itekkin ihmetellyt noita EPOC-arvoja aina välillä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tänään lepäillään ... huomenna alkaa sellanen härkäputki, jottei paremmasta väliä:
- Su, futistreenit
- Ma, sählymatsi
- Ti, futistreenit
- Ke, sählymatsi
- To, futismatsi

:eek!:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
3.6. Uintia 1 km. Nyt onkin sitten vähän kikkailua, missä pääsee uimaan. Kuopion Niiralanhalli on kiinni elokuun alkuun asti. Pitää mahdollisuuksien mukaan käydä kylpylöissä ja muissa halleissa. Turhan pitkä tauko tulee triathloniin. :(
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
KnowHow sanoi:
Sama vika rahikaisellakin... niin kuin yleensä kaikilla. On helppo vetää se sama treeni uudestaan ja uudestaan. Eihän se mitään haittaa, mutta keho ei saa uusia ärsykkeitä eikä kehity.

Juhiksenkin kannattaa ehdottomasti pudottaa noiden pitkien lenkkien vauhtia merkittävästi- sellaset 10-20bpm verran. Silloin ne tekee tehtävänstä eli parantaa sun peruskestävyyttä ja voit sitten vetää vk- ja mk-treenit sitäkin kovempaa. Vauhti löytyy sieltä. Luulen, että tuo viimeinen juoksemasi kaksituntinen oli reippaasti rasittava? Pk-lenkin kun olisi hyvä olla yleensä palauttava. Oon muuten itekkin ihmetellyt noita EPOC-arvoja aina välillä.
Jep, torstainen lenkki oli selkeesti rasittava. Jostain syystä pohkeet väsyivät, mitä ei kovin useasti käy. Raskas keli varmaan teki tehtävänsä. Nykyään tuntuu niin hyvältä juosta pitkiä matkoja noilla vähän ylemmilläkin sykkeillä, että helposti tulee juostua liian kovaa, eikä pitkät ylämäet auta ainakaan asiaan. Huomenna yritän keretä juoksemaan parituntia, vois sillon yrittää malttaa pitää matalia sykkeitä. Kääntynyt vähän toisinpäin kuin ennen. Ennen ei meinannut löytää tarpeeksi huonokuntoista tyyppiä juoksemaan tarpeeksi hitaasti että kestän perässä. Nyt ei löydy tarpeeksi hyväkuntoista, että se kestäis mun perässä hitammillakaan ja pidemmillä lenkeillä :D No ei nyt ihan noin, sopivan kuntoinen lenkkikaveri ois kyllä kova sana.

Onse jalkakyykky ihme liike kyllä verrattuna noihin hilavitkutinkyykkäyslaitteisiin. Eilen tein Hack-kyykkyä, eikä jaloissa tunnu tänään ollenkaan. Kyykky tuntuisi ihan varmasti jollain tapaa vieläkin.

Mulle tuli takapakkia maratonin kanssa. Veneilyliitto keksi laittaa viimeisen venekisan sille viikonlopulle, jolloin helsinkin city marathon juostas, joten on pakko jättää se väliin. Pitänee koittaa ettiä jostain muualta marathonia. Vitutti kybällä kun tänään avasin tiedotetta kilpailukalenterin muutoksista. Saatana tossa oo mitään järkee, että muutellaan viime hetkellä kalenteria, varsinkin kun olin jo valmistautunut sillä silmällä, että elokuu on kokonaan vapaa kuukausi venetouhuista.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
3.6.
Pyöräilyä ~80km. Ihan hyvin meni sateesta ja tuulesta huolimatta. Vähän huolestuin sillä wind stopperini päästi vettä lävitse. Olen varmaan pilannut sen pesukoneessa. Pidinhän sitä kuitenkin koko talven ja se piti vettäkin paremmin kuin sadetakki. Mut kaipa sitä muutenkin pitäisi hankkia kevyempi takki kesäksi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
4.6. pk-lenkki. Jäi vähän lyhkäseksi, mutta yksin juokseminen on aika tylsää. No, tulipahan juostua tonkin verran. Ja sykkeet pysyivät alhaalla. :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
4.6.
Pyöräilyä ~50km.

5.6.
Suunnistusta 4km aikaan 1h 6min 56sec. Olen ihan positiivisesti yllättynyt miten hyvin meni. Yhtään pahaa hassia ei tapahtunut. Yhtä rastia etsin tavallista enemmän. Oli itseasiassa niin hyvä fiilis, että yhtä rastia lähdin tahallaan hakemaan vaikean maaston läpi (jyrkänne), vaikka tietä pitkin olisi päässyt nopeammin. Samalla opettelin kartan lukua ja yritin oikeasti pysyä kartalla. Mielestäni siinä hyvin onnistuinkin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
5.6.

Lämppärit ja tunti punttia. Selkä ja vatta. Nilkka on vielä arka, juoksua myöhemmn viikolla.

Yksi meidän ohjus oli juossu lauantaina Tukholmassa 40km aikaan 3.43 ja sitten heränny kenttäsairaalassa tipassa. Oli menny jalat ja taju nestehukassa eli keskeytys. Kyllä sitä vitutti- varsinkin kun sama on tapahtunut kahtena aikaisempanakin vuonna.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Aika paljon saa toiset irti itsestään. :eek!:

Sitten on näitä pullanilkka tietokoneen edessä nuokkuvia hikiallergikkoja, jotka rupee poraamaan jos joutuu kävelemään vaikka roskikselle ja takaisin. :nope:

Yli 5100 suomalaista oli mukana Stokiksessa. Yhteensä starttaajia yli 17000. :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Sitten on näitä pullanilkka tietokoneen edessä nuokkuvia hikiallergikkoja, jotka rupee poraamaan jos joutuu kävelemään vaikka roskikselle ja takaisin. :nope:
Eiku niillä tulee hiki jo siinä tietokoneella. :rolleyes:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
6.6.06.

Ihan saatanalliset treenit! Aluksi normaali puolen tunnin lämmittely, raskas rintatreeni vajaaseen tuntiin, tsyge ja lopuksi kova vartin ohjattu vattatreeni. Tsygesalissa oli ilma jo valmiiksi loppu kun edellinen tunti päättyi varttia aiemmin. Ja tälle tunnille kun pamahti noin 40 rakopersettä ja pari jätkää mun lisäksi. Tuntu jumalauta että oisin polkenut vähintäänkiin kahdessa tonnissa ja vielä viidakossa. Tunnin jälkeen oli märkä läikkä lattiassa. Ja päälle vattat ja vähän selkää. Hieno viilis tuli. Pimukin polki vieressä taas aika railakkaasti. Tässä huushollissa mätetään muuten tänä iltana ruokaa ihan karmeat määrät...

Ja kesän teemahan oli kovat kovempina ja kevyet keveämpinä!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
6.6. pk-lenkki uusiksi, kun jäi sunnuntaina vähän vajaaksi. Nyt kun oli lenkkiseuraa, niin juoksukin maittoi paljon paremmin. :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Hyvä työ muut :thumbup:

Mä en oo ehtinyt treenaamaan muutakuin mutterisulkeisia :(
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
6.6.
Suunnistusta 3.3km. Maasto oli huomattavasti vaativampi kuin maanantaina, ja rastitkin suht vaikeissa paikoissa. Tai siis, löysin kyllä rastien lähelle hyvin ja nopeasti, mutta muutaman rastin läheisyydessä pyörin ympyrää ihan luvattoman kauan. Mulla meni yhteensä 20 minuuttia pyörimiseen ja harhailuun rastien läheisyydessä. :D

Tänään lepoa ilta.. onhan tässä jo tullut neljä treenipäivää putkeen. :)
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
Tänään lepoa ilta.. onhan tässä jo tullut neljä treenipäivää putkeen. :)
Onnetonta, alle viiden treenipäivänputket on olemattomia!

nm. pallo nenään ja nenä kipeenä sählyä pelaamaan!
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Moe Szyslak sanoi:
6.6. pk-lenkki uusiksi, kun jäi sunnuntaina vähän vajaaksi. Nyt kun oli lenkkiseuraa, niin juoksukin maittoi paljon paremmin. :ahem:
Mä en voi sietää muita ihmisiä silloin kun juoksen lenkkiä. Sen takia juoksen illalla klo 21 jälkeen. Vituttaa ihmiset ja varsinkin jos ne yrittää jutella kun tekee jotain mihin keskittyy. Eilen 6,7 km silleen kovaa.
 

H_Hihhuli

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
1971
Captain Howdy sanoi:
Mä en voi sietää muita ihmisiä silloin kun juoksen lenkkiä. Sen takia juoksen illalla klo 21 jälkeen. Vituttaa ihmiset ja varsinkin jos ne yrittää jutella kun tekee jotain mihin keskittyy.
Totta. Lenkkipolulla pitää saada synkistellä yksin. Ei siinä kaipaa mitään lässytystä tai small talkia.
 
Ylös