Kirkosta eroaminen

Kuulutko kirkkoon

  • Kyllä, mutta voisin erota homo yms. syistä

    Äänet: 0 0,0%
  • En, mutta voisin liittyä homo yms. syistä

    Äänet: 0 0,0%
  • En, mutta voisin liittyä muista syistä

    Äänet: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    35
  • Äänestys suljettu. .

Örfil

Guest
En suunnittele kirkosta eroamista koska pitäähän ihmisellä olla joku usko johonkin. Elämämfilosofiaksikin sitä voi sanoa.

Ilman sitä elämässä ei ole merkitystä.

Joku Big Bang ei anna mitään ihmiselle, vaikka on se ihan hauska knoppitieto.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
En suunnittele eroa, mutta saatan jonain päivänä erotakin. Koen olevani aika tavallinen pohjoismaalainen tapa-luterilainen jolle kirkko ei merkitse edes sen vertaa, että jaksaisi asialle jotain tehdä. Ei kinosta.
 

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Kuulun kirkkoon mutta eroan luultavasti lähivuosien aikana jos kirkkoa ei kyetä muuttamaan avoimempaan ja nykyaikaisempaan suuntaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kirkkoon kuulun, enkä aio erota. Varsinkaan retsotella eroamisella.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26846
Erosin kirkosta alle 20-vuotiaana, koska lukion uskonnonopettajani siihen kannusti. Olen kanssaan täysin samaa mieltä; ei ole järkeä kuulua kirkkoon, jos ei usko jumalaan. Sama kuin puoluejäsenyyden kanssa; yksittäisistä asioista voi olla eri mieltä puoluejohdon kanssa, muttei jäsenyydellä ole mitään pohjaa, jos on pääteemasta täysin eri linjoilla.

kirkko ei merkitse edes sen vertaa, että jaksaisi asialle jotain tehdä. Ei kinosta.
Kiinnostaa kuitenkin maksaa kirkollisveroa?
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Tästä tulikin yks juttu mieleen intistä: Sielä kerran tiedusteltiin, että ketkä ei kuulu kirkkoon. Heti sitten siinä eräs tyyppi tomerasti kertoi, että "olen ateisti!". Kouluttaja katsoi tätä tyyppiä hetken tonninseteli-ilmeellä ja vastasi, että "OK, kiva homma, mutta kuulutko sinä kirkkoon vai et?"
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Tästä tulikin yks juttu mieleen intistä: Sielä kerran tiedusteltiin, että ketkä ei kuulu kirkkoon. Heti sitten siinä eräs tyyppi tomerasti kertoi, että "olen ateisti!". Kouluttaja katsoi tätä tyyppiä hetken tonninseteli-ilmeellä ja vastasi, että "OK, kiva homma, mutta kuulutko sinä kirkkoon vai et?"
Tämä kommentti tuli hieman nopeammin kuin olin ennalta nähnyt.
 
Ylös