Lupatarkastaja
Well-known member
- Liittynyt
- 18.3.2009
- Viestit
- 1989
Mutta jos on viikko katsottu peiliin, eikä mitään virhettä havaittu, niin tässähän on tulos
Petäjävedellä järkkäriä ei meinannut innostaa kuskin katkaiseman siiman kiinnilaitto, sensijaan tärkeämpää oli mainita siitä kun olin istumassa täyskasvuisen kuusen alla ja tuuli sattumalta oli riepoitellut yleisösiiman retkijakkaran selkänojan ulkopuolelle. "Meneppäs oikeelle puolelle, sen takia se siima siinä on". Tässä kohtaa oltiin aikalailla kolminumeroisten autokuntien kohdalla.Eikö tän pitäisi olla se lähtötaso? Ja itsestään selvyys. Saman järjestäjän kisassa Multialla ihmetteli kun risteyksissä oli pelkät siimat eikä aina edes järkkäriä siinä vaan esim. viereisessä pistossa. Jos ei oo autoa niin sit pitää löytyä puomeja mutta pelkkään siimaan luottaminen on erittäin iso riski joka nyt realisoitui...
Itse vaikkaan että harrastaja tasolla yksi suuri syy on ihan vain rahoituksen puute. Meille olis tullut matkojen kanssa niin kallis reissu ja kun ei ollut enää saumaa mitaleille, jätettiin suosiolla väliin ja keskitytään ensi kauteen.Laihanpuoleiseksi jäi SM-Kokkolan osallistujalista, 77 riviä tällä hetkellä. SM-kärkeä toki paikalla, kun mestaruudetkin vielä ratkomatta, mutta kyllä järjestäjille olisi suonut edes muutaman tusinan lisää tulijoita. Oliskohan tälle juurisyiden lisäksi joitain muitakin perustelevia asioita, kuten etäisyys, ajankohta, kilpailun pituus, lauantain kilpailupäivän kesto, ilmoittautumisen kiinnimeneminen jo sunnuntaina ja muiden lajiliittojen kilpailujen tarjonta leveysasteilla.
Itsellä sama juttu, vaikka ilmo on kieltämättä kapea. Kaukokisa on aina mahdollisuus.Itse päätin ex temporena lähteä seuraamaan Kokkolan kisaa, Siikajoesta viisastuneena tällä kertaa jopa ihan hotellimajoituksella. On siellä Jarkko Nikara ajamassa Mitsulla kuitenkin!
Ai niin, tää kisa päättyy näinkin myöhään... Kokkolalaisille ja muille kisaa järkänneille AU-seuroille kyllä hattu nousee pätkien määrästä.Rallin sivuilta löytyi aikataulu ja reitti:
https://kokkolaralli.fi/katsojat/#reitti
PERJANTAI 29.9.
Alla oleva EK:n aika on auto nro 1. aika, joten ole ajoissa paikalla!
18:18 EK1 Kokkolan kaupunki 1 / 0,90 km
19:29 EK2 / 7,48 km
20:55 EK3 Kokkolan kaupunki 2 / 0,90 km
n. 23:00 Yötauko Parc Fermé
LAUANTAI 30.9.
10:01 LÄHTÖ Purje Kokkolan kävelykatu, Tehtaankatu 3–6
10:34 EK4 / 4,99 km
11:00 EK5 / 7,31 km
12:55 EK6 / 9,58 km
13:33 EK7 / 4,99 km
16:06 EK8 / 22,88 km
17:20 EK9 / 14,72 km
18:05 EK10 / 9,02 km
20:06 EK11 / 22,88 km
n. 21:30 MAALI Purje Kokkolan kävelykatu, Tehtaankatu 3–6
Kiikun kaakun vähän et tuleeko lähdettyä, kiinnostaa kyllä vahvasti mutta tässä on tullut pari muutakin muuttujaa jotka saattaa vähän hankaloittaa tuonne lähtöä."Kaukokisan" forum-edustukselle
Aavistuksen vaisuksi jäi lista, 81 kuljettajaparia ilmoittautui lopulta viivalle.Ilmoittautumista jatketaan maanantai-iltaan klo 20.00 asti.
Riippuen paikkavalinnoista, niin tässä rallissa voisi juosta normaalia enemmän SM-kärjen perässä. Tai sitten ei. Olen jo alkanut pohdinnan, mitä ruokaa sitä laittaisi.Aavistuksen vaisuksi jäi lista, 81 kuljettajaparia ilmoittautui lopulta viivalle.
Varmasti tuosta tulee lisää myöhemmin, kun kaikille lajiryhmille on tuo käyty läpi. Kokous on lähiaikoina. Sen verran voin sanoa että Tukes ei puutu merkintälinjaan. Ainoastaan yleisön sijoittumiseen. Toki jos ei ole järkkäreitä sitten näihin "yleisörysiin" niin voihan se olla että se pakottaa järjestävän seuran laittaamaan omia merkkejä jotta yleisö ei näihin tulisi.Onko tuosta Tukesin puuttumista merkintälinjoihin jne. avattu jossain enempää? Viimeinen kappale R-Rallikupin vuodatuksessa.
Pistetääs suora linkki tähän : https://www.facebook.com/yellowracingteamry/posts/pfbid0qny16gw5oyTupDcp4dNcLBQh8ANV61o3YZ6EMwyvW2U1HQ4TMue9vA4f4q5KqHJHlYellow Racing Teamin sivuilla oli aiheesta alkukesästä mainio päivitys.
Viranomaisten vaatimuksesta kilpailujen järjestäjät valvovat jatkossa tarkemmin kiellettyjen katselualueiden noudattamista. Kielletyt alueet koskevat kaikkia. Edes median edustajat eivät saa olla kielletyillä alueilla esimerkiksi vastuuvapautussopimuksiin vedoten. Aivan kuten tavalliset katsojat, myöskin media-henkilöt ovat kilpailuissa järjestäjien vastuulla eikä heille voida myöntää erillisvapauksia minkäänlaisilla sopimuksilla.
Suomen laki ei tunne vastuuvapauden myöntämistä asioissa, jotka kohdistuvat ko. henkilön henkeen ja terveyteen. Erilaisten media-/kuvausliivien käyttö on karannut kilpailujärjestäjien hallinnasta, joten jatkossa viranomaiset tulkitsevat lakia tiukemmin.
Jatkossa media-/kuvausliivien käyttö ei oikeuta sijoittumaan kielletyille katselualueille ja kaiken kaikkiaan media-henkilöitä koskee samat säännöt kuin muuta yleisöä. Tästä syystä media-/kuvausliivien käyttö harrastemoottoriurheilu ry:n alaisissa kilpailuissa loppuu. Järjestäjillä on oikeus ja velvollisuus ohjata kaikki turvallisille katselualueille.
Muutenkin yleisön käyttäytymistä ja sijoittumista tullaan tarkkailemaan entistä tarkemmin. Ulosajotilanteissa yleisön ryntääminen tielle saattaa aiheuttaa vaaratilanteita. Yleisö voi mennä auttamaan ulosajanutta kilpailijaa vasta kun varoitus seuraaville kuljettajille on varmuudella järjestetty.
Mikäli yleisö ei noudata ohjeita, järjestäjillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin peruuttaa erikoiskoe tai muuttaa se siirtymäksi.