Lahden Formula 1 -venekilpalu

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Viikonloppuna nähdään jälleen F1-veneet suomessa! Lahdessa kamppaillaan MM-pisteistä kauden kolmannessa osakilpailussa. Sunnuntaina mukana myös junioriluokka SJ15, joten nyt on mielenkiintoinen tilaisuus nähdä nopeimmat ja hitaimmat, sekä kokeneimmat ja vähiten kokeneet kuskit samana päivänä viivalla.

Sami Seliön alkukausi ei ole sujunut aivan odotusten mukaisesti, joten kuten Vauhdin Maailman kannessa sanotaan, Seliö on pakkovoiton edessä.

Foorumin kilpaveneet -osiosta löytyy jo muutamia juttuja aiheesta, mm. aikataulut. Ja lisää olisi tarkoitus tulla ennen kisaa.

Onko foorumilaisia ilmestymässä paikalle? Itsellä on tarkoitus olla perjantaista sunnuntaihin, perjantaina aloitetaan festareilla ja sunnuntaina kisan jälkeen raahaudutaan kotia.

Kilpailun oma nettisivu on http://www.f1lahti.fi/. F1-veneiden MM-sarjan virallinen sivu on http://www.f1boat.com/.
 
Viimeksi muokattu:

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Lauantaina saatan käydä Lahdessa, missäspäin Vesijärveä toi homma on, mahtaako olla keskustasta pitkä matka kävellä? Toi kartta ei mulle selventänyt, en tota sataman aluetta niin tunne.
 
Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Petri Piira sanoi:
Lauantaina saatan käydä Lahdessa, missäspäin Vesijärveä toi homma on, mahtaako olla keskustasta pitkä matka kävellä? Toi kartta ei mulle selventänyt, en tota sataman aluetta niin tunne.
Mulla ei ainakaan ole mitään hajua. En ole tainnut kuin ajaa Lahdesta läpi aikaisemmin. Joten paikkakunnalla seikkailua odotettavissa, kun sinne lähtee suuntaamaan.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Petri Piira sanoi:
missäspäin Vesijärveä toi homma on, mahtaako olla keskustasta pitkä matka kävellä? Toi kartta ei mulle selventänyt, en tota sataman aluetta niin tunne.
kaupungin puoleisessa päässä Veskua, eli kilsa keskustasta. Taxitolpan nurkilta myös ilmainen bussikuljetus.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Helsingin Sanomat sanoi:
Lahden formulavenekisasta ei ollut pysyvää haittaa kaloille tai linnuille

Lahdessa kesäkuussa järjestetyt formulavenekisat eivät aiheuttaneet pysyviä haittoja Enonselän vedenlaadulle, kaloille tai virkistyskäytölle.

Kisoille myönnetty lupa edellytti, että kisan aiheuttamat haitat ja melu selvitetään. Tutkimuksessa arvellaan, että melulla saattoi olla vaikutusta kalojen liikehdintään. Kalat välttivät meluisaa aluetta ja pakenivat veneitä. Pysyviä vaikutuksia kaloihin ei kuitenkaan havaittu.

Lintutarkkailuraportin mukaan Vesijärven linnut eivät juuri välittäneet veneistä. Linnut eivät paenneet formulaveneitä eikä ilmi käynyt, että poikasia olisi kuollut.

Kisan ympäristövaikutuksia tutki Ramboll Finland.
Kerran minäkin tänne postaan. Ai että ihan pitänyt tutkia:eek:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En tiedä mikä on Ramboll Finland, mutta kuullostaa enempi kilpavenekerholta kuin luontoliitolta :eek:
 

Kie

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
181
Onko kukaan menossa tänä vuonna? Itse ajattelin lähteä vilkaisemaan miltä ne F1-veneet näyttää ja kuulostaa. Toivottovasti olis hyvä sää.
 

iceman1988

Well-known member
Liittynyt
1.7.2008
Viestit
1409
Mä oon ainakin tulossa lauantaina Lahden Vesijärvelle paikanpäälle ja tosiaan toivottavasti keli on kohdallaan. Varmaan toi on ihan hieno tapahtuma. Kiva päästä välillä katsomaan f1-venekisaakin paikanpäällä, kun f1-autojen kisoissa on tullut oltua pari kertaa paikanpäällä (Unkarin GP 2004 ja Italian GP 2008). Mielenkiintoista nähdä, miten Sami Seliö pärjää kotivesillään tänä vuonna. Itse ainakin toivon Samin voittoa ja tsemppaan tosissaan hänen puolestaan. Ihan hienoa, kun Suomessakin kilpaillaan veneillä tällä tasolla. Thani Al Qamzi, Ahmed Al Hameli, Jay Price ja Fransesco Cantando ovat varmaan vahvoilla kuten kauden avauksessa Portugalissa. Samilla kauden avausviikonloppu päättyi valitettavasti kahteen keskeytykseen, mutta toivottavasti suunta kääntyy tästä parempaan päin.
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Viime vuon tuli seurattua koko kisat. Kyl nyttenkin vois lauantaina mennä. Huomen ei ehdi.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
En tiedä mikä on Ramboll Finland, mutta kuullostaa enempi kilpavenekerholta kuin luontoliitolta :eek:
Firman nettisivuilta:
Ramboll Finland on osa kansainvälistä Ramboll Groupia. Suomessa toimimme 21 paikkakunnalla yli 1000 asiantuntijan voimin. Tuotamme infrastruktuurin ja ympäristön suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä talonrakennukseen, teollisuuteen ja energiatekniikkaan liittyviä konsultti- ja asiantuntijapalveluita. Vuoden 2009 alusta tarjontamme on lisääntynyt johdon konsultointi -palveluilla.
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland


Sorsathan uiskentelivat varikkoa kohti. Ei niitä näyttänyt moottorin pärinä häiritsevän pätkän vertaa.

Pitäisi jokus saada päiviteltyä uusia kuvagallerioita, mutta tahtoo kiirettä pitää. Kokosin kuitenkin pikapikaa setin Lahdesta tänne:
http://www.ilkansivu.net/Lahti_F1_2009/

Hyvää juhannusta! :)
 
Ylös