Lempigenresi moottoriurheilussa (proper)

Lemppari?

  • Single seaters

    Äänet: 55 67,1%
  • Motorbikes

    Äänet: 3 3,7%
  • Touring cars

    Äänet: 1 1,2%
  • Sports cars

    Äänet: 7 8,5%
  • Stock cars

    Äänet: 3 3,7%
  • Rallying

    Äänet: 13 15,9%
  • *Joku muu*

    Äänet: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    82

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Bobakin kyselyn innoittamana, ja omaa aiemmin Atlakseen tekemääni pollia täydellisesti mukaillen, mikä on ehdoton lempigenresi aikojemme gladiaattorien parissa? Yksi valinta siis. Voihan tämä olla vähän hupsu kysely ykkösiin(kin) painottuvalla foorumilla -kuten Autosport todistaa- mutta tiedän täällä olevan muidenkin lajien ystäviä.

Toivottavasti kukaan ei vastaa *kilpaveneet*.

Note 1) Jätin kaikki nimet tahallaan lontooksi, koska joku olisi kuitenkin tullut narisemaan DTM-protoista "vakio"autoina yms.
Note 2) Modet saavat vapaasti siirtää tämän haluamalleen alueelle, jos niin katsovat (se on nyt täällä, koska Muu Moottoriurheilu -puolella käy vähemmän silmäpareja).
Note 3) Tuon edellisen vahinkoketjun saa poistaa, wink wink... :) thanks











 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Avaan pelin äänestämällä yksipaikkaisia. Se on kuitenkin se, joka eniten kiinnostaa. Myös sen suhteen miten alemmista sarjoista noustaan ylöspäin. Aiemmin näin oli vielä selvemmin, mutta nykyään seuraan sentään muutakin.

Imatralaisena olisi voinut käydä toisinkin, täällähän on käyty niin RR-prätkien kuin veneidenkin arvokisoja. Ja motocrossia ajettiin myös MM-tasolla Kurkvuoressa (jonne on tulossa uusi rata entisen jäätyä moottoritien alle).
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Hyvää monopostokisaa ei voita mikään. Avorenkaiden takia menestyksekkäältä formulakuskilta tarvitaan kaksinkamppailussa enemmän tarkkuutta, enemmän kykyä kuin koppiautoissa. Katetussa autossa Paul Tracykin voi näyttää nerolta.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Avorenkaiden takia menestyksekkäältä formulakuskilta tarvitaan kaksinkamppailussa enemmän tarkkuutta, enemmän kykyä kuin koppiautoissa. Katetussa autossa Paul Tracykin voi näyttää nerolta.
Formulakuskin tarvisee keskittyä vain ja ainoastaan itseensä. Useammissa koppiautosarjoissa auton jakaa usea eri kuski, jolloin säädöissä täytyy tehdä isojakin kompromisseja ja toisten tarpeet täytyy huomioida. Esimerkiksi DC sanoi tässä taannoin, ettei voisi edes kuvitella jakavansa autoa jonkun muun kanssa.

Formulakuski ei yleensä aja sarjoissa, jossa ajaa vauhdillisesti useita eri luokkia. Formulakuskin ei tarvitse tuijottaa suurimman osasta kisaansa peiliin, kun joku tulee takaa 40sek/kierroksella nopeammalla autolla - ja samalla pitäisi huolehtia omasta kisastakin. Ja pimeässä tuosta peilistä ei näy muuta kuin iso, kirkas valonheitin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kyllä noita avokkaita vaan tulee seurattua eniten joten se on samalla lempigenre. Kakkossijalla on jo tiukempaa rallin, vakioautojen ja urheiluautojen kesken.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jos keskittymisjänteeni mitenkään riittäisi kestävyyskisojen seuraamiseen, nuo olisivat oikein hyviä argumentteja.
Formulakuskin työpäivä kisassa kestää sarjasta riippuen muutamia tunteja. Hän ei joudu ajamaan tupla/triplestinttejä samoilla renkailla, ja palaamaan autoon myöhemmin illasta täysin eri olosuhteissa. Formulakuski aloittaa kisansa myös aina virkeimmillään. Hän ei ole juuri herännyt kahden tunnin yöunilta, ja huomannut autoon astuessaan että kello on puoli neljä aamuyöllä.

Formulakuskin työskentelytila on varsin käytännöllinen: siitä on helppo nousta, se on "ilmastoitu" ja sateella näkyvyys on hyvä. Varikkopysähdyksissä koppiautokuljettajan ulos saaminen autostaan ei ole yksinkertainen prosessi, ja entäpä se lämpö? Siinä pienessä kopissa jossa kuskit joutuvat elämään koetaan aina aivan samaa hikeä kuin Sepangin GP:ssä. Sateella näkyvyys on parhaimmillaankin kehnoa, kun pyyhkimet pyörivät ja ikkunat menevät huuruun.

Formulakuski ei myöskään pääse ajamaan Nordschleifella.
... okei, okei, lopetan jo :eek:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ei kait tonne C6R:äänkään lokinpaskaa sisälle sada?
Ei, mutta avonaiseen prototyyppiin sataa.

(toiseksi viimeinen kohta "argumenteista" ei tähän toki päde)
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Olen kuvitellut, että niissäkin on (tai niihin on tulossa) varikkosääntöjen muutoksen myötä taas katot.
Katto on edelleen niillä, jotka sen valitsevat. Esimerkiksi Aston Martin on hylännyt coupen täksi vuodeksi, ja uusi P1 on avonainen. Audilla toisin päin.

Aerodynamiikka suljetuissa on joka tapauksessa parempi.
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Olen kuvitellut, että niissäkin on (tai niihin on tulossa) varikkosääntöjen muutoksen myötä taas katot.
-Kumma vaan, että Aston Martin siirtyi avonaiseen, minäkin kyllä pidän umpinaisia protoja hienoimpina kilpa-autoina, ainaisesti C-ryhmäläisiä kaiholla muistellen. :rolleyes:
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Karting, joka uppoaa tuonne single seatersien puolelle. :p

Mut aika kaikkiruokainen olen. Kaikkea tulee katsottua jos esimerkiksi telkkarista tulee.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Lajipolli joka on valmiiksi F1-otsikon alla. Mahtanee vaikuttaa tuloksiin. :thumbfh:
Ketju on F1-vapaalla vain siksi, koska ei tätä monikaan Muun Moottoriurheilun puolelta löytäisi. Eikä sekään liene oikea alue.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ketju on F1-vapaalla vain siksi, koska ei tätä monikaan Muun Moottoriurheilun puolelta löytäisi. Eikä sekään liene oikea alue.
Vähän huonosti on sopivaa aluetta keskustelulle moottoriurheilusta yleensä. Tuon oman tivaelmani kierrätin parin foorumin kautta niin, että siellä on nyt uudelleenohjaus, teenpä saman tälle.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Oli pakko laittaa ääni ralliautoille. Kova vauhtisen onboardin katsominen, tienseuraaminen ja kartturin tykittämien nuottien kuuntelu samaan aikaan on sen verran hypnoottinen kokemus ettei siihen muissa luokissa pääse. Hauska miten paljon tietoa nuottiin saadaan mahtumaan. Tien voi jo kuvitella päässään todella tarkasti ennen kuin ollaa itse tapahtumapaikalla
 
Ylös