LG DVD6193 DVD -soitin ja windows media

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Ostin eilen LG:n DVD soittimen hintaan 99 euroa.
Laiten on toiminut hyvin, mutta yksi kysymys tuli mieleen.

Laitteen mainostetaan toistavan Windows mediaa. Mikä formaatti on kyseinen windows media? WMV? Kokeilin netistä ladattua ja poltettua Monaco F1 gptä vuodelta -84, jonka formaatti on mpeg. Se ei toiminut. Eli osaisitteko auttaa minua tässä, kiva olisi katsoa isosta töllöstäkin se kisa ja muutakin kovalevyltä poltettua.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Tee siitä MPEG:istä VCD tai SVCD ja rukoile että se toimii DVD-soittimessasi. Näin minä tein ja ei toiminut, vaikka Sonyn soittimen pitäisi toistaa VCD:t ja SVCD:t. Kai niissäkin on jotain pieniä eroja. Minulla on siis yksi Monaco -84 VCD, jolla en näillä näkymin tee mitään.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Millä helposti löydettävällä ohjelmalla tuo muunnos on hyvä toteuttaa?

Päädyin tuohon LG:n soittimeen sen todella kilpailukykyisen hinnan ja sen takia koska se toisti ohjeen mukaan eniten formaatteja. Olisi vain kiva tietää, mikä toi windows media on, liikkeen myyjäkään ei osannut vastata siihen. Kehui vaan formaattimäärää :)
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
WMV tulee sanoista Windows Media Video, joten kai sitä sitten tarkoittaa. Oma kokemukseni on, että vaikka laite "tukee" jotain formaattia, niin levyjen pyöriminen ei ole siltikään mitenkään varmaa. Näin ainakin erään Sony-halpismerkin kohdalla. :rolleyes:

Nero osaa ainakin polttaa VCD-romppuja, kokeile sitä.
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Juhis sanoi:
Millä helposti löydettävällä ohjelmalla tuo muunnos on hyvä toteuttaa?

Päädyin tuohon LG:n soittimeen sen todella kilpailukykyisen hinnan ja sen takia koska se toisti ohjeen mukaan eniten formaatteja. Olisi vain kiva tietää, mikä toi windows media on, liikkeen myyjäkään ei osannut vastata siihen. Kehui vaan formaattimäärää :)
Windows Movie makerilla sen voi tehdä ja se on XP:ssä mukana. Muihinkin käyttiksiin oli Windowsilla joku vastaava ohjelma, mutta en muista sen nimeä enää.

Luulisi sen LG:n toistavan SVCD-levyjäkin ja niitä voi tehdä Nerolla, kun hakee Nerolta mpeg-2 ja mpeg-1 (VCD) kooderin
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Tose sanoi:
Windows Movie makerilla sen voi tehdä ja se on XP:ssä mukana. Muihinkin käyttiksiin oli Windowsilla joku vastaava ohjelma, mutta en muista sen nimeä enää.

Luulisi sen LG:n toistavan SVCD-levyjäkin ja niitä voi tehdä Nerolla, kun hakee Nerolta mpeg-2 ja mpeg-1 (VCD) kooderin
Kokeilin Windows movie makeria, mutta en löytänyt mahdollisuutta muuntaa mpeg video cd:ksi, mpeg-2 tai mpeg-1:seksi.

Etsin myös netistä tuota neroa, koska missään rompulla mulla ei sitä ole, mutta sellaista versiota en saanut ladattua josta toi muunto löytyisi. Muista pitäisi maksaa jotain. Löysin jonkun muun ohjelman kuin nero, mutta se antoi muuntaa vain minuutin. Ei paljoa lämmittänyt, kun oli vielä 59 minsaa jäljellä.
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Juhis sanoi:
Kokeilin Windows movie makeria, mutta en löytänyt mahdollisuutta muuntaa mpeg video cd:ksi, mpeg-2 tai mpeg-1:seksi.

Etsin myös netistä tuota neroa, koska missään rompulla mulla ei sitä ole, mutta sellaista versiota en saanut ladattua josta toi muunto löytyisi. Muista pitäisi maksaa jotain. Löysin jonkun muun ohjelman kuin nero, mutta se antoi muuntaa vain minuutin. Ei paljoa lämmittänyt, kun oli vielä 59 minsaa jäljellä.
VCD:t SVCD:t ovat vain mpeg-1 tai 2-tiedostoista tehtyjä video-cd-levyjä, joiden formaatti on jollain standardilla sovittu.. Jos laite toistaa Windows-mediatiedostoja, sen on ymmärtääkseni vain CD:lle kopioitu wma-tedosto.


Ei sitä Neroa saakkaan ilmaiseksi, mutta eikö se tullut polttavan levyasemasi mukana? Se mpeg maksaa joitain 40-50€. Voihan videoista tehdä helposti mpggejä ilmaisillakin ohjelmilla, mutta svcd:n ja vcd:n tekeminen on työlästä käsin ja pöytäkoneet eivät yleensä ymmärrä kuin oikean muotoisia levyjä. Kun kokeilin tehdä Nerolla ensi kertaa vcd:tä, dvd-soitin ei osannut toistaa sitä millään. Sitten vasta onnistui, kun hain Nerosta sekä mpegistä uusimmat versiot (Nero oli ilmeisesti vanhaa mallia).
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Tose sanoi:



Ei sitä Neroa saakkaan ilmaiseksi, mutta eikö se tullut polttavan levyasemasi mukana? Se mpeg maksaa joitain 40-50€. Voihan videoista tehdä helposti mpggejä ilmaisillakin ohjelmilla, mutta svcd:n ja vcd:n tekeminen on työlästä käsin ja pöytäkoneet eivät yleensä ymmärrä kuin oikean muotoisia levyjä. Kun kokeilin tehdä Nerolla ensi kertaa vcd:tä, dvd-soitin ei osannut toistaa sitä millään. Sitten vasta onnistui, kun hain Nerosta sekä mpegistä uusimmat versiot (Nero oli ilmeisesti vanhaa mallia).
Mulla ei ole polttavaa levyasemaa omassa koneessa, vaan milloin olen poltellut, olen lainannut isän kannettavaa, jossa on pelit ja vehkeet. Ja siinä on ohjelmana joku RecorNow, jolla ei voi muunnosta tehdä.

Toleranssisiipi, antamas ohjelma taitaa olle just mitä olen etsinyt. Kunhan Isä tulee työmatkalta, täytyy käydä hakemassa kannettava lainaan ja aloittaa muunnos.

huomasin itsekkin vasta äsken, että se Windows media on vain wma, eikö wmv. Harmittaa vähän, koska luulin ostohetkellä sen olevan juuri wmv, mutta sillä oikeasti pystyykin toistamaan vaan window media audiota. Niin paljon ne kaupassa tietää, nimittäin kysyin tuota ostohetkellä...
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
PERKELE!

Koetin muuntaa sitä monacon GP:tä svcdksi tuolla TMPGE:llä. Olevinaan tein kaikki oikein, mutta muunnoksen jälkeen GP tiedoston ominaisuudet väitti sen olevan vain vcd. Eikä toiminut DVD soittimessani.
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Juhis sanoi:
PERKELE!

Koetin muuntaa sitä monacon GP:tä svcdksi tuolla TMPGE:llä. Olevinaan tein kaikki oikein, mutta muunnoksen jälkeen GP tiedoston ominaisuudet väitti sen olevan vain vcd. Eikä toiminut DVD soittimessani.
Minä tuhosin ainakin kolme cd-aihiota kokeiluissa, ennen kuin ostin Neron mpeg-paketin (ja totesin, että VHS-nauhalle tulee parempi kuva).
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Tose sanoi:
Minä tuhosin ainakin kolme cd-aihiota kokeiluissa, ennen kuin ostin Neron mpeg-paketin (ja totesin, että VHS-nauhalle tulee parempi kuva).
Kävin kaverilla koettamassa Nerolla muuntamista. ensiksi yritettiin SCVD:ksi tehdä, mutta nero ei suostunut tekemään vaan käski tilata maksullisen mpeg-2 koodekin. VCd:ksi se muunti ongelmattomasti, mutta ei taaskaan näkynyt mun DVD -soittimessa. En taida päästä mitenkään katsomaan DVd soittimella tuota kisaa...:(
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Omituista, miksei VCD onnistu. Näin väittää Web-sivut. LG DVD 6193 DVD Player: Product Features
Playable Video Formats
In addition to playing standard DVD discs, different types of DVD players can play various types of media formats such as: · VCD (Video CD) - an MPEG-1 Video CD, which is similar to a CD but stores videos. These are popular in Asia. · SVCD (Super Video CD) - an MPEG-2 Video CD, with higher image resolution than a VCD · DVD-R - a recordable DVD · DVD-RW - a rewriteable DVD · DVD+R - a recordable DVD, with full backward capability · DVD+RW - a rewriteable DVD, with full backward capability · DVD-RAM - DVD with no backward capability, will not play on older DVD players. · VHS - Video cassette format Make sure that the DVD player that you select is compatible with the media format you wish to use.
http://www.dealtime.co.uk/xPF-LG_DVD_6193
 
Ylös