Liikenteessä kiitoksen ansaitsee...

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kerätään tänne positiivia fiiliksiä, mitä kanssa liikkujamme ovat meissä aikaan saaneet.

Plussa sille kuskille, joka Krookilan tietyön kohdalla antoi vastaantulevalle autolle tietä ajamalla tien sivuun, vaikka itsellä periaatteessa olisi ollut etuajo-oikeus.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
- Autonkuljettajat jotka käyttävät vilkkua niinkuin pitääkin.
- Pyöräilijät, jotka käyttävät kättään suuntamerkkinä ja pahoissa paikoissa myös jarrumerkkinä.
- Autoilijat, jotka jäävät risteyksessä kolmion (ja suojatien) taakse odottamaan vuoroaan eivätkä jää suojatien päälle tukkimaan kevyttä liikennettä.
- Autoilijat jotka antavat tilaa suojatiellä vuoroaan odottavalle kevyenliikenteen liikkujalle.
- Autoilijat jotka tekevät edellä mainitun asian selvästi hidastamalla vauhtia kunnolla (eikä vain valuttamalla autoa pitkän matkan päästä hidastaen pikkuhiljaa. Kuljettajan käsien huitomisia ja katsetta ei läheskään aina näe tai itse edes katso kuljettajaa, joten on vaikea olla varma hiljentääkö autoilija minun takia vai jonkun muun asian takia).
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Jaccun ja Zaikomin kanssa samoilla linjoilla. :thumbup:
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
- Autoilijat jotka antavat tilaa suojatiellä vuoroaan odottavalle kevyenliikenteen liikkujalle.
Riikassa kun pysahdyin mopolla antamaan jalankulkijoille tilaa, niin kaupungin bussi vetas viereista kaistaa 60km/h ohi, porukan ollessa jo mun mopon edessa. Olin ollut pysahdyksissa jo useamman sekunnin....
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Entäs jos ajaa ylinopeutta 30-alueella lähellä koulua, jalka jarrulla, mutta ennakoi todella hyvin tulevaisuuden tapahtumat?
Eihän se aja silloin ennalta arvattavasti. Jos astuu suojatielle ja olettaa että auto tulee rajoituksen mukaisella nopeudella. Jos se tuleekin yli sallitun, se ei enää ole ennalta arvattavaa. Niih.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Äsken työpaikalta lähtiessäni joku kaunis nainen käveli suojatien yli, ihan mielelläni siinä hetken punasissa valoissa odottelin.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Asfaltti. Paljon kivempi ajella päällystetyllä tiellä kuin päällystämättömällä. Ei pölisekään hetikohta likikään niin paljon. Hyvä on asfaltti.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Tamperelaiset autoilijat. Moisesta kevyen liikeenteen kulkijan välittämisestä ei ole tietoakaan Savossa. Kiitos siitä.

Testasin muuten asiaa vierailullani Savossa muutama viikko sitten, meinasin kuolla.

Hyvä Pirkanmaan autoilijat. :ahem:
 

lara

Namupala
Liittynyt
12.5.2007
Viestit
6165
Sijainti
Onnela
Ihmiset jotka auttaa kolarin uhreja...otin sit pyörän kans tuntumaa auton puskuriin...kaikki ookoo..kyynerpää ja lonkka auki ja pyörästä takavaihtaja paskana. Onneksi meidän perheellä tuntuu liikenteen suhteen olevan reaktionopeus veressä ja kerkesin polkaista riittävästi vauhtia, ettei auto ajanu ihan suoraa päälle vaan koppasi takarengasta. Oli lähellä tosi lähellä...huh..
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Ihmiset, jotka osaavat hidastaa ja toimia muutenkin rauhallisesti ohittaessaan ratsukon, oli alla sitten auto, fillari tai rullasukset. Ja tietysti ne, jotka antavat suojatiellä tietä kevyelle liikenteelle.
 

Makkonen

Guest
Ihmiset, jotka osaavat hidastaa ja toimia muutenkin rauhallisesti ohittaessaan ratsukon,
Ja tästä tuli mieleen että monikaan sauvakävelijä ei osaa lopettaa sauvojensa käyttöä kun vastaan tulee joku koiran kanssa. Koira voi reagoida todella agressiivisesti "uhkaavaa sauvakävelijää" kohtaan.. Itse lopetan sauvoilla sompailun heti kun vastaan tulee koira, tapa jonka soisin yleistyvän enämpi.
Ei mulla muuta, jatkakaa..
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Ja tästä tuli mieleen että monikaan sauvakävelijä ei osaa lopettaa sauvojensa käyttöä kun vastaan tulee joku koiran kanssa. Koira voi reagoida todella agressiivisesti "uhkaavaa sauvakävelijää" kohtaan.. Itse lopetan sauvoilla sompailun heti kun vastaan tulee koira, tapa jonka soisin yleistyvän enämpi.
Ei mulla muuta, jatkakaa..
Komppaan. Ja niihin hevosiin pätee ihan sama, oma hepo oli aikanaan vähällä lähteä kuuta kiertävälle radalle, kun rullaluistelija iski melkein sauvalla kintereeseen...
 
Ylös