Liikunnan ja kuntoilun riemua 2017-2018

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Sairaspäivän kylkiäiseksi sai labrakokeiden tuloksia. Hemoglobiini oli nyt iskuttavan juoksemisen pois jäätyä 146 ja hematokriitti 42.
Iskutus tekee mulla helposti ns. urheiluanemiaa. Toki muunkin treenin tulosta, mutta vapaauintikäännöksissä on paljon pitempää liukua nykyään.

Bukko

Voorumisti
Sairaspäivän kylkiäiseksi sai labrakokeiden tuloksia. Hemoglobiini oli nyt iskuttavan juoksemisen pois jäätyä 146 ja hematokriitti 42.
Iskutus tekee mulla helposti ns. urheiluanemiaa. Toki muunkin treenin tulosta, mutta vapaauintikäännöksissä on paljon pitempää liukua nykyään.
Mulla peruslenkkeily on niin kevyttä ettei iskuja paljon tule. 80% kevyesti ja 20% kovaa. Kunto ei ole kehittynyt, mutta fyysinen hyvinvointi on paremmalla tolalla verrattuna aikaan, jolloin en tiennyt kynnyssykkeitäni ja juoksin ylikovaa.

Bukko

Voorumisti
Tänään tuli 3000km juoksulenkkeilyä täyteen tälle vuodelle. Eka kerta ikinä kun kolme tonnia paukkuu. Runalyzen maratonennuste on nyt 4.29.02. Ensi syksynä aion alittaa 4.30.

Bukko

Voorumisti
Kyllästyin 120 sykkeellä hissutteluun ja lisäsin vauhtia. Tänään 16km hölkkä 6:51/km 131bpm.

Bukko

Voorumisti
Viime perjantaina hölkkäsin lumimyräkässä 23km, rankka lenkki, mutta sen jälkeen on hölkkä ollut tosi nautinnollista.

Bukko

Voorumisti
Tänä päivänä juoksin puolimaratonin rennosti ajassa 2:06:20. Vielä on matkaa neljän tunnin alitukseen maratonilla, meneeköhän enää koskaan? Saisi mennä rennosti.

Bukko

Voorumisti
Juoksin maratonin määräintervallina 5:27:13. Hitain koskaan juoksemani maraton, ja rennoin. Voimia olisi ollut jatkaa pitkälle eteenpäinkin. Nyt olen juossut 10 virallista maratonia maaliin ja 9 omatoimimaratonia.

Bukko

Voorumisti
Nopeastipa palauduin maratonilta. Tänään 23km lenkki.

Joskus aikaisemmin ajattelin, että olen aika nopea mutta huonosti kestävä, mutta nyttemmin ajatus on vähän muuttunut. Olen hidas, mutta melko kestävä, joka on vain yrittänyt ylikovaa.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Kävin Leppävaaran uimahallissa testaamassa Arenan avovesikalsareita. Päälle saaminen oli kai vähän päälle 10 minuutin juttu, missä suurin haaste on haarakiila ja vyötärökuminauha.

Märkänä riisumisessa taas suurin haaste on pitää nilkat ballerina-asennossa jotta sujahtavat pois. Mutta kyllähän nuo etenkin startti -ja käännösliu'ussa antavat ihan selkeää etua pikku-uikkareihin verrattuna. Jalkojen kelluttavuuteen ei ihan kompetenssi riitä arvioimaan, auttaahan tuo kyllä pysymään suorempana.

Vetelin jäähdyttelyksi samanlaiset setit tavallisilla pienillä uimahousuilla, onhan se tuntuma erilainen.

Bukko

Voorumisti
Nyt antaa pitkästä aikaa Garmin merkkejä nousukunnosta. Ja nimenomaan ilman happovetoja, joista Garmin tykkäisi. Ne kun lopetin, kuntokäyrä lähti laskuun, vaikka peruskestävyysvauhti ei laskenutkaan. Mutta nyt peruskestävyys ja vauhtikestävyysharjoittelulla alkanut Garminin käyrä nousemaan.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
1200 metrin selkäuintisetti aamulla, potkudrilliä, yhden käden kiertoa ja sitten pari 200 metrin vetoa kovaa.

Tein vuodenvaihteessa yhden perustason muutoksen selkäuinnin harjoitteluun; jätin nenäklipsin pois. Helpompaa kuin luulin, jättää vain pakkaamatta sitä treenikassiin. Pikku hiljaa alkaa starttipallistakin lähdöt sujumaan ilman sitä, kun opettelee oikeanlaisen töpselikärsäilmeen ja kääntää päätä sellaiseen kaksoisleuka-asentoon.

Yksi syy mikä ajoi nenäklipsistä luopumiseen, oli varmuus siitä ettei hengitystekniikan mahdollisille puutteille hae kainalosauvaa ja toisaalta sekauintia muistuttavissa seteissä muut tyylit tuntuvat paskalta kun nenällä ei voi puhaltaa.