Liikunnan ja kuntoilun riemua 2017-2018

Alfaukko

Voorumisti
Itse olen muistaakseni juossut Pirkkolan sorakentällä hieman alle 14 sekunnin noin kymmenen vuotta sitten. Tiedä sitten montako sekuntia hitaammin nyt menisi. Eipä se mitään maksaisi kesällä kokeilla.

Alfaukko

Voorumisti
Tänään juoksin testinä kympin puolimaratonin tavoitevauhdilla 5:33/km. Kuudentoista viikon päästä tavoitteena puolimaraton alle kahden. Viidentoista viikon harjoitusohjelma alkaa viikon päästä. 80/20 Running -kirjan kakkostason ohjelma.

IntriguingMan

Matinkylän Mimmo Schiattarella
Sijainti
Salo
Työpaikan kautta olin Vo2max-mittauksessa, kuntopyörällä mitattuna. Tulos 44,6. Menee hyvän kategoriaan ikäiselläni (37).
Toki joillain vanhoilla hiihdon ja pyöräilyn EPO -monstereilla oli päälle 85, jopa 90.

IntriguingMan

Sijainti
Salo
Kova startti auttoi, nyt oli täydellinen juoksu. Tai lähes, aurinkolasien nenätallan menetys aiheutti vähän puolivälin sekoilua, mutta kello oli edelleen suotuista.

C3F7C7B4-91D5-4E0E-8718-AB59FB37F8C0.jpeg

Alfaukko

Voorumisti
Kova startti auttoi, nyt oli täydellinen juoksu. Tai lähes, aurinkolasien nenätallan menetys aiheutti vähän puolivälin sekoilua, mutta kello oli edelleen suotuista.
Nousujohteisia tuloksia! Oliko pitävä keli? Täällä tuli lunta yöllä, mutta ei tuullut tänään...

IntriguingMan

Sijainti
Salo
Nousujohteisia tuloksia! Oliko pitävä keli? Täällä tuli lunta yöllä, mutta ei tuullut tänään...
Oli vasta-aurattu tie ja aurinko oli valoisemmalla osuudella sulattanutkin pintaa. Nastojen ropinaa kuului paljon, itse en tuolla kelillä nastoja laittaisi jos sellaiset omistaisin.

Ennuste näytti pohjoistuulta, mutta tyyntä oli koko matkalla.

Alfaukko

Voorumisti
Kevät tulee, aurinko paistaa ja tiet sulaa. Vaikka usein tuntuu että kehitys peruslenkkivauhdeissa junnaa paikallaan, niin vuoden takaisiin kevätvauhteihin vertaillessa huomaa kuitenkin kehitystä tulleen joitain kymmeniä sekunteja kilometrillä. Keväällä ne vauhdit yleensä eniten paranee, kun tiet sulaa ja vaatetus kevenee. Itsellä on pitkän aikavälin kuntotavoitteena, että puolimaraton menisi alakynnyksen tuntumassa rennosti lenkkeillen alle kahden tunnin. Siihen on vielä pari vuotta matkaa tällä kehitysvauhdilla.