Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kausi 2012 alkaa siis olla käsitelty. Kaikki päättyi siis siihen, että Kimin comeback oli yksi kaikkien aikojen parhaista (ainakin yllätti melkein kaikki), ja RG menetti totaalisesti kauden puolivälin jälkeen luoton itseensä.

Miten jatkuu? Ja kuka pääsee himoitulle kakkoskuskin paikalle?
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1017
Eddie Jordan tallipäälliköksi ja Karthikeyan toiseen autoon, näin upotetaan Lotus pohjalle. Mutta jos oikeasti miettii niin, jos Grosjean lähtee niin ainoat miehet jotka hänet voivat korvata oikeasti ovat Kobayashi, Kovalainen, Alguersuari ja pienellä varauksella Bianchi.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Mene ja tiedä kuka on tallikaverina, mutta Kimillä varmaan ensi kaudella tavoitteet aika korkealla. Ei niitä ainakaan MM:ssä kolmatta sijaa huonommalle voi asettaa. Tai se kolmas olis semmonen tylsä ihan sama tulos, neljäs jo lievä pettymys. Mielellään kuitenki pitäs parantaa eli mestaruuskamppailussa pitäs olla mukana ihan viimiseen kisaan asti. Ja jos viimisessä kisassa häviä mestaruuden, niin se vasta kirpasee. Eli lienee yksi ainut tavoite vuodelle 2013... (vaikka realistisesti alkuasetelmissa saattaa pari muuta suurempaa mestarikandidaattia ollakin)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mene ja tiedä kuka on tallikaverina, mutta Kimillä varmaan ensi kaudella tavoitteet aika korkealla. Ei niitä ainakaan MM:ssä kolmatta sijaa huonommalle voi asettaa. Tai se kolmas olis semmonen tylsä ihan sama tulos, neljäs jo lievä pettymys. Mielellään kuitenki pitäs parantaa eli mestaruuskamppailussa pitäs olla mukana ihan viimiseen kisaan asti. Ja jos viimisessä kisassa häviä mestaruuden, niin se vasta kirpasee. Eli lienee yksi ainut tavoite vuodelle 2013... (vaikka realistisesti alkuasetelmissa saattaa pari muuta suurempaa mestarikandidaattia ollakin)
Kaikki riippuu siitä, kuinka luotettavia kilpakumppanit ovat.

Itse asettaisin Vettelin ennakkosuosiksi (kukaan ei varmasti yllättynyt), mutta sen jälkeen saattaa tulla tiukkaa. MM-2 voisi siis olla haarukassa jos tuurit on kohdallaan. Red Bullin vauhtiin ei välttämättä ole asiaa, mutta mikäli näiden luotettavuus on ongelmana, silloin voi aueta tie mestaruuteen asti.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tällä hetkellä Lopez yrittänee pumpata Totalilta lisää massia ja roikottaa siksi Grosjeania käytönnössä varmasta jatkosta huolimatta ilmassa... Toki aina on se mahdollisuus, että ovelle ilmaantuu joku ainakin jokseenkin yhtä lahjakas kuljettaja miljoonat mikkihiirirepussa ja kuskin vaihtoa pitää harkita ihan oikeasti. Riippunee pitkälti tallin taloudesta.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Lotuksen pitäs kyllä parantaa tallien sarjassa ainakin yksi sija, jos eivät vaan valitse Kimille kaveriksi romurallikuskia.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Toki aina on se mahdollisuus, että ovelle ilmaantuu joku ainakin jokseenkin yhtä lahjakas kuljettaja miljoonat mikkihiirirepussa ja kuskin vaihtoa pitää harkita ihan oikeasti.
Meinaatko, että Salo saattaisi tehdä comebackin? :alppu:
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kovalaista toivon. Olis vain niin mehukas kaksikko, varsinki suomalaisttain. Formulafanien keskuudessa suomalaiskaksikko voisi myös olla mielenkiintoinen? Suomalaisten maine rallikansana kyllä hieman formuloihinkin asti kantaa. Kimi sitä vielä vankisti tauollaan, vaikkei se rallipolku mikää tuhkimotarina ollutkaan. Epäonnistunut se ei kuitenkaan ollut.

Itse Kovalainen ei yksinään kyllä mikään mielenkiintoinen tapaus ole persoonan tai ajotaitojen perusteella. Tietty, jos pääsis näyttään kykynsä vielä kertaalleen ja räväyttäis, nii meikäpojanki mielipide muuttuis.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Jotenkin tuntuu trendiltä, et Kimin tallikaverit menettää otteensa koko hommasta ennen pitkää. Massa porskuttaa vieläkin ja Heidfeldilläkin ura edistyi. Mutta muuten on monella käyny ohrasesti.
2001 Sauber Nick Heidfeld

2002-04 McLaren David Coulthard

2005-06 McLaren Juan-Pablo Montoya, Pedro de la Rosa ja Alex Wurz

2007-08 Ferrari Felipe Massa

2009 Ferrari Massa, Luca Badoer ja Giancarlo Fisichella

2012 Lotus Romain Grosjean ja Jerome d’Ambrosio
Grosjean teki tyhmästi kun torjui Jackie makupalan neuvot, olis saattanut oppia jotain.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Se juttuhan on siinä kun Kimi ajaa aina tallikaverinsa suohon.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Mene ja tiedä kuka on tallikaverina, mutta Kimillä varmaan ensi kaudella tavoitteet aika korkealla. Ei niitä ainakaan MM:ssä kolmatta sijaa huonommalle voi asettaa. Tai se kolmas olis semmonen tylsä ihan sama tulos, neljäs jo lievä pettymys. Mielellään kuitenki pitäs parantaa eli mestaruuskamppailussa pitäs olla mukana ihan viimiseen kisaan asti. Ja jos viimisessä kisassa häviä mestaruuden, niin se vasta kirpasee. Eli lienee yksi ainut tavoite vuodelle 2013... (vaikka realistisesti alkuasetelmissa saattaa pari muuta suurempaa mestarikandidaattia ollakin)
Ensi kaudella tulee luultavasti olemaan vielä tasaisempaa kuin tällä kaudella. Lotuksen täytyy pystyä kehittämään autoaan selvästi talven aikana ja Grossun tilalle pitää saada joku varmempi suorittaja. Auton kehitys on raha-asia ja sitä ei Lotuksella ole eniten...

On hieno suoritus jos Lotus onnistuu nostamaan sijoitustaan yhdenkin pykälän ensi kaudella tallien MM-sarjassa. Kolmen kärkeen on tunkua. RB on siellä varmasti. Mäkki ja Ferrari ovat siellä melko varmasti. Mäkki saanee luottettavuutensa kuntoon ja vielä jos Perez ei päästä latinovertaa liikaa kuohumaan niin pisteitä ropisee tasaisesti. Ferrarikin on vaikea syrjäyttää jos Massa jatkaa hyvää suoritustasoaa ja auto pysyy edes samantasoisena. Mersu on musta hevonen. Uusi auto voi olla ihan mitä vain... Sauber ja Williams voivat onnistua siinä missä Lotus tällä kaudella...

Kimikään ei pysty taistelemaan MM:stä ilman hyvää autoa. Auton herkkyys lämpötiloille pitäisi pystyä eliminoimaan/ minimoimaan. Onneksi nyt varmasti ollaan hereillä heti kauden alusta ja tallikin on toivottavasti oppinut taktiikoiden suhteen jotain. Pysähdykset pitää vielä saada toimimaan samaa tahtiin kuin muilla huipuilla. Lisäksi auton kehitys kauden aikana ei saa epäonnistua vaan sen olisi mentävä vähintään samaan tahtiin muiden huippujen kanssa.

Uudet Pirellit voivat toki tuoda taas alku kauteen yllätysmomenttia mutta ketä ne suosivat ja ketä ei on aivan auki...

Itse toivon parasta mutta pyrin pitämään odotukset realistisina. Pudotus saattaa olla muuten turhan kova...
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Arvasin että joku heittää tuon kommentin. Massaa ei ihan suohon ajettu ja sitä ei tiedetä miksi kävi niin kuin kävi, mutta loppupeleissä maailmanmestaruudet: Kimi - Felipe 1-0.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Arvasin että joku heittää tuon kommentin. Massaa ei ihan suohon ajettu ja sitä ei tiedetä miksi kävi niin kuin kävi, mutta loppupeleissä maailmanmestaruudet: Kimi - Felipe 1-0.
Toivottavasti Kimi ja Massa taistelevat ensi vuonna viimeisessä kisassa MM:stä. Silloin olisi jopa vaikea päättää kumpaa haluaa enemmän - Kimille voittoa vai Alonsolle kunnon nöyryytystä... No, ehkä sitä Kimin voittoa nyt sitten kuitenkin enemmän.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Toivottavasti Kimi ja Massa taistelevat ensi vuonna viimeisessä kisassa MM:stä. Silloin olisi jopa vaikea päättää kumpaa haluaa enemmän - Kimille voittoa vai Alonsolle kunnon nöyryytystä... No, ehkä sitä Kimin voittoa nyt sitten kuitenkin enemmän.
Eihän tätä tarvii miettii sekuntiakaan. Kimille mestaruus kerran kerrasta.

Siinä ois jo ihan tarpeeksi nöyryytystä, että Felipe taistelisi vikassa kisassa mestaruudesta ja Alonso ei.
 

Bladerunner

Well-known member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
268
Kimi on ensi vuonna niin hyvä, ettei tarvitse tallikaveria ollenkaan johtaakseen tiimin myös merkkimestaruuteen. Tarvittaessa ajaa kerralla kahta autoa :yuck:

No, Grosjeania kyllä veikkaan silti...
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
No eihän se Kiminkään kohdalla niin kovin nöyryyttävää ollut, eihän?
Ei sitä silloin niin ajatellut, mutta kyllä se jälkikäteen vähän nololta tuntuu. Kimi menetti 7 kisassa pisteitä omiin mokiin, auton luotettavuuteen ja yhteen puusilmaan. Pelkästään Span lipsautus maksoi 12 pistettä Massaan ja 11 pistettä Hamiltoniin nähden.

Ehdottomasti Kimin olisi pitänyt olla mestaruustaistossa vielä viimeisessäkin kisassa. Ei tätä voi laittaa edes huonosti käteen sopivan auton piikkiin. Huonoa tuuriakin tosin, mutta ihan yhtä monta omiin nimiin mennyttä mokaa.

imo 2008 on Kimin huonoin kausi. Ajosuorituksena nimenomaan.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Ei sitä silloin niin ajatellut, mutta kyllä se jälkikäteen vähän nololta tuntuu. Kimi menetti 7 kisassa pisteitä omiin mokiin, auton luotettavuuteen ja yhteen puusilmaan. Pelkästään Span lipsautus maksoi 12 pistettä Massaan ja 11 pistettä Hamiltoniin nähden.

Ehdottomasti Kimin olisi pitänyt olla mestaruustaistossa vielä viimeisessäkin kisassa. Ei tätä voi laittaa edes huonosti käteen sopivan auton piikkiin. Huonoa tuuriakin tosin, mutta ihan yhtä monta omiin nimiin mennyttä mokaa.

imo 2008 on Kimin huonoin kausi. Ajosuorituksena nimenomaan.
Mutta kimillähän menee aina nuo parilliset kaudet heikosti :D. Eli ens vuotta ajatellen se on hyvä juttu ^^
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4184
Auton herkkyys lämpötiloille pitäisi pystyä eliminoimaan/ minimoimaan. Onneksi nyt varmasti ollaan hereillä heti kauden alusta ja tallikin on toivottavasti oppinut taktiikoiden suhteen jotain. Pysähdykset pitää vielä saada toimimaan samaa tahtiin kuin muilla huipuilla.
Uudet Pirellit poistavat auton herkkyyden lämpötiloille, renkaat painaa kilon enemmän jolloin ne tuottaa enemmän energiaa ja lämpöä pyöriessään. Brasilian testien "ongelma" oli se että renkaat oli valmiit liiankin nopeasti (heti) ja paras pito loppui jo parin kierroksen jälkeen jos ensikauden renkaan ominaispiirre on tämä, tämä lupaa hyvää renkaita helliville autoille kuten Lotus ja Sauber.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös