Eiköhän Manor kuitenkin päästetä kilpailuun mukaan, vaikkei mahtuisikaan tuon 107% sisään. Hirveä kohu ja häppeningit olleet tallin kuvioiden ympärillä ja sitten jäisi hommat jo heti siihen. Ei nykypäivänä enää ja onhan tuosta säännöstä jo aiemminkin livetty.
Vähän kaksinainen juttu. Toisaalta ihan kiva kun on enemmän autoja radalla ja saadaan tapahtumia(ulosajoja, teknisiä vikoja yms. yms.) enemmän kuviin, mutta itse kilpailullisesti tallin tehtävä tuskin on muuta kuin taistella keskenään ja päästellä toivon mukaan kunnialla kierroksella ohittajia ohitseen. Silti varovainen peukku, jotta saadaan autoja ruutuun :thumbup:
Itse en usko, että päästetään kisaamaan, jos puhtaasti ajamalla jäävät 107% ulkopuolelle ilman poikkeuksellisia tekijöitä. Jos kerran viime vuonna sai olla yli 6 sekuntia hitaampi q1:essä selviytyäkseen kisaan, tarkoittaa se käytännössä, että 107%:iin mahtuakseen saisi olla 8 sekuntia hitaampi kuin muut autot, kun yleensä q1:ssä puristetaan vielä se pari sekuntia pois q3:n ajasta. Yli kahdeksan sekuntia hitaammat autot alkavat olla jo tosissaan turvallisuusriski radalla etenkin tässä tapauksessa, kun testejä ei ole ajettu lainkaan ja kuskitkin ovat keltanokkia.
Toinen asia tietenkin on parantaako tällaiset pujottelukepit radalla lajia vai eivät. Olen kanssasi samoilla linjoilla siinä, että vaikka enemmän autoja yleensä luo lisää viihdearvoa ja tapahtumia radalle, on reilusti hitaammat autot toisaalta turhia. Tämä korostuu erityisesti Manorin tapauksessa, sillä eikös talli ole mukana vain siksi, että päästäisiin käsiksi tv-tuloihin ja näin saataisiin maksettua velkojille? Kyllä F1:ssä tulisi kuitenkin olla mukana lähtökohtaisesti voittaakseen tai ainakin kilpaillakseen muita vastaan eikä vain päästäkseen mukaan tulonjakoihin ja saadakseen radalle liikkuvia mainostauluja.