Minä katselin juuri kisan boxilta ja kyllä kieltämättä ensimmäisten kierrosten jälkeen lopputulos oli jo selvillä. Aivan uskomatonta tuo Stonerin ja Rossin ylivoima, ajavat ihan eri kisaa kuin muut. Tuollainen dominointi on jo aika tylsää.Kannattipa herätä. Koko kisassa näkyi ehkä neljä ohitusta. :thumbdown
Joo, eturengas finito. Neloselta:Lähinnä jännitystä piti yllä se, että pysyykö Kallio pystyssä. Hienoa, että Mika pääsi tällä kertaa ruutulipulle, mutta alun jälkeen 9. sija tuntui pettymykseltä. Renkaat varmaan loppuivat taistelussa kuudennesta sijasta.
Pikkuluokat tarjosivat taas hyvää viihdettä.- Olen erittäin pettynyt, vaikka yhdeksäs sija ei olekaan mikään huono sijoitus. Pystyin taistelemaan kisan puoliväliin helpostikin kuudennesta sijasta, mutta sitten eturenkaassa tapahtui jotain, enkä pystynyt säilyttämään enää samaa rytmiä. Siitä eteenpäin ainoa tavoitteeni oli ajaa kisa maaliin, sillä en halunnut heittää hukkaan tätä viikonvaihdetta.
Varikkoboxissa ilmeni, että eturengas oli miltei loppu.
Jos isoin luokka tarjoaisi yhtä viihdyttäviä kisoja kuin pienempänsä, näytös olisi yhtä juhlaa. Simoncelli laittaa kuin laittaakin Ayoman tosi tiukoille kahdessa viimeisessä kilpailussa. 12 pojoa etumatkaa ei ole juuri mitään, varsinkin kun käkkäräpää ei kaihda riskitiloja.
.
... Pitääkö näitä oikeasti joka kisan jälkeen viljellä? :thumbfh:"Kallio ajoi mielestäni oikeinkin hyvin. Ikävä vain, että lopputulos ei vastannut alun rohkeata tykitystä."
Eipä Mika taaskaan onnistunut, tuhosi kisan alkupuolella eturenkaansa uhotessaan nimimiesten keskellä:jaska:.
Startti oli kyllä Mikalla loistava, mutta sitten vaan ne isot pojat tulivat takaa. Ja ohitse......:nope:
Marco Melandrin suorituksia ei pidä ihmetellä, onhan italialaisella kuninkuusluokan hopeinen mitali. Siihen on Kalliolla vielä piiitkä matka.
Ensi vuosi on Mikalla se viimeinen mahdollisuus olla kova kuski. Janoisia ja huipulle pyrkiviä kuskeja tulee mukaan MotoGP-luokkaan.:eek!:
Sanos muuta.... Pitääkö näitä oikeasti joka kisan jälkeen viljellä? :thumbfh:
Toden totta, onnittelut! Simon oli hämmästyttävän ylivoimainen, ainakin vauhdiltaan, heti talvitesteistä lähtien. Sitten minun on aika vaikea ymmärtää esim. Gadean, Oliven ja Corsin taantumista. Vaikea on ennustaa voimasuhteiden muutoksia.125cc ja 250cc -Grand Prix:t olivat jälleen upeita.
Onnittelut uudelle maailmanmestarille Julián Simónille! Päätös palata 125cc ei ollut ollenkaan huono, onnistunut juttu niin Juliánille kuin Asparille. Jorge Martínez "Aspar" on kyllä ihmeellinen tyyppi. Ensin voitti neljä maailmanmestaruutta, sekä yhden Euroopan mestaruuden ja 12 kansallista mestaruutta, kuljettajana ja nyt jatkuvalla menestyksellä johtaa tiimejä niin CEV- ja MM -sarjoissa.