Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit ūüŹĀ

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4644
Sijainti
Vantaa

Tossa Racing Sport -kanava, jossa on hyvin paljon kausikoosteita. Kannattaa ladata noi koosteet, koska koskaan ei voi olla varma, milloin ne poistetaan milläkin syyllä. Oma suosikkini noista kausista on 1993. Ysärillä autot olivat paremman näköisiä, kuuloisia ja värisiä kuin 2020 -luvulla.
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1990

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
2264
Silloin autojen ulkonäköön panostettiin enemmän toisin kuin nykyään:(
No höpö höpö taas. Eiköhän se ulkonäkö tule sen mukaan, miten voimassa olevia sääntöjä sovelletaan oman auton konseptiin. Ei sinne yhtään siipeä laiteta siksi, että se näyttäisi hyvälle. Arrows Monaco.jpg
 

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1535
Sijainti
Vyborg
No höpö höpö taas. Eiköhän se ulkonäkö tule sen mukaan, miten voimassa olevia sääntöjä sovelletaan oman auton konseptiin. Ei sinne yhtään siipeä laiteta siksi, että se näyttäisi hyvälle. Näytä liitetiedosto 1787
No tottahan tuo on että ei formula autoa suunnitella sen ulkonäön mukaan. Tahtoo vain tuo aika kullata muistoja, kun katselee vanhoja F1-autojen kuvia nostalgian vuoksi.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
667
No höpö höpö taas. Eiköhän se ulkonäkö tule sen mukaan, miten voimassa olevia sääntöjä sovelletaan oman auton konseptiin. Ei sinne yhtään siipeä laiteta siksi, että se näyttäisi hyvälle.
Liekö sitten vain nostalgialasien väritystä, mutta kyllä minusta "ennenvanhaan" autot olivat ainakin paremman värisiä kuin nyt. Esimerkiksi 21-kauden Ferrari liukuvärjäyksineen ja räikeänvihreine sponsseineen näytti ihan kamalalta, ja Mersukin on ollut oikeastaan koko aikansa joko tylsä ja/tai ruma, mitä väritykseen tulee. Nekin tiimit, joilla ei ole suoranaisesti ruman väristä autoa, ovat lähinnä tylsiä.

Toki tämän hetken McLaren on pirteimmän värisiä autoja kaikista tällä kaudella, mutta esimerkiksi Häkkis-Kimi-aikojen hopeanuoli oli mielestäni oikeasti tyylikäs, samoin pidin suuresti noin vuosien 2005-2008 vuosien Renaultin värimallista. Myös Ferrarit olivat mielestäni paljon paremman värisiä ja tyylikkäämpiä aiemmin. Ja olivathan esimerkiksi keltamustat Jordanit aikoinaan upeita, ja esimerkkejä löytyisi vaikka kuin kun alkaa muistelemaan.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1990
Itselleni kanssa 1990- luku kokonaisuudessaan on F1-kultakautta. Ja aivan erityisesti kausi 1997 on suosikkini. Todella kauniita autoja tuolloin. Ja myös nuo väritykset. Kukapa ei tykkäisi McLarenin hopeasta, Benettonin sinisestä ja Jordanin keltaisesta.

Fisichella_1997_Italy_01_PHC.jpgzawxom2woj251.jpg1995-Ferrari-412-T2.-Michael-Schumacher.-Estoril-4-1000x662.jpgMcLaren_Mercedes_MP4-12_1997.jpgf477df2293814528e7cdfe002ada9bbf.jpg1ba2c68c1cd50647db92a0cd42e555e3.jpg
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
2264
Liekö sitten vain nostalgialasien väritystä, mutta kyllä minusta "ennenvanhaan" autot olivat ainakin paremman värisiä kuin nyt. Esimerkiksi 21-kauden Ferrari liukuvärjäyksineen ja räikeänvihreine sponsseineen näytti ihan kamalalta, ja Mersukin on ollut oikeastaan koko aikansa joko tylsä ja/tai ruma, mitä väritykseen tulee. Nekin tiimit, joilla ei ole suoranaisesti ruman väristä autoa, ovat lähinnä tylsiä.

Toki tämän hetken McLaren on pirteimmän värisiä autoja kaikista tällä kaudella, mutta esimerkiksi Häkkis-Kimi-aikojen hopeanuoli oli mielestäni oikeasti tyylikäs, samoin pidin suuresti noin vuosien 2005-2008 vuosien Renaultin värimallista. Myös Ferrarit olivat mielestäni paljon paremman värisiä ja tyylikkäämpiä aiemmin. Ja olivathan esimerkiksi keltamustat Jordanit aikoinaan upeita, ja esimerkkejä löytyisi vaikka kuin kun alkaa muistelemaan.
Tän vuoden Ferrari on kyllä susiruma. Mersuun sopii musta paremmin, kuin se hopea. JPS Lotus lie yksi hienompia autoja värityksen suhteen koskaan.
Yksi asia, mikä vähän hämää, että tv-kuvassa autot on kyllä eri värisiä kuin luonnossa. Joku harmaa Haaskin, on ihan ok auto luonnossa.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2039
Mulle McLarenin MP4/12 on edelleen se kaunein F1-auto ikinä. Vieläkin tasaisin väliajoin palaan Googlen kuvahaulla ihailemaan sen muotoja.
 

Takagummi

Active member
Liittynyt
14.9.2021
Viestit
42
Itselleni kanssa 1990- luku kokonaisuudessaan on F1-kultakautta. Ja aivan erityisesti kausi 1997 on suosikkini. Todella kauniita autoja tuolloin. Ja myös nuo väritykset. Kukapa ei tykkäisi McLarenin hopeasta, Benettonin sinisestä ja Jordanin keltaisesta.

Näytä liitetiedosto 1794Näytä liitetiedosto 1795Näytä liitetiedosto 1796Näytä liitetiedosto 1797Näytä liitetiedosto 1798Näytä liitetiedosto 1799
Eikö tuo Benetton ole kuitenkin myöhemmältä ajalta?

90-luvun alkupuolen Williamseissa on omaan silmääni sitä jotain
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1990
Eikö tuo Benetton ole kuitenkin myöhemmältä ajalta?

90-luvun alkupuolen Williamseissa on omaan silmääni sitä jotain
Olisikohan tuo laittamani Benettonin kuva joko kaudelta 1999 tai 2000. Mutta sama värimaailma myös kauden 1998 Benettonissa, josta puolestaan nämä kuvat. Tämän vielä varmistin, että on juuri kaudelta -98.

1998-04-2624-013scan.jpg69c7206c5c865c25c7cbe9df8a28e58e.jpg

Oli kyllä tyylikäs myös tämä mainitsemasi Williams 1990- alkupuolelta. Ehkä jopa tyylikkäämpi kuin Rothmans-värityksessä myöhemmin.

1992-williams-renault-fw14b-f1car-sold-for-record-337-million-at-goodwood-135824-7.jpg
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
1389
Sijainti
EP
Mun mielestä Rothmans-väritys sopii paremmin koppiautoihin. Koppiauton korkeammassa kylkilinjassa eriväristen ja levyisten raitojen suhde näyttää paremmalta.

Kun Benettonista ja sen väristä puhutaan, niin ei ole United Colors of Benetton -värityksen voittanutta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
4164
No höpö höpö taas. Eiköhän se ulkonäkö tule sen mukaan, miten voimassa olevia sääntöjä sovelletaan oman auton konseptiin. Ei sinne yhtään siipeä laiteta siksi, että se näyttäisi hyvälle.
Sääntöjä on kuitenkin ajoittain viety tarkoituksella sellaiseen suuntaan, että autot myös näyttäisivät rumilta. Esimerkiksi kauden 2009 siipiuudistus oli tällainen. Takasiivestä tehtiin liian kapea ja korkea ja etusiivestä vastaavasti liian leveä. Autoista haluttiin epätasapainoisia, mutta niistä myös tuli epätasapainoisen näköisiä.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
2264
Sääntöjä on kuitenkin ajoittain viety tarkoituksella sellaiseen suuntaan, että autot myös näyttäisivät rumilta. Esimerkiksi kauden 2009 siipiuudistus oli tällainen. Takasiivestä tehtiin liian kapea ja korkea ja etusiivestä vastaavasti liian leveä. Autoista haluttiin epätasapainoisia, mutta niistä myös tuli epätasapainoisen näköisiä.
Oli ihan helevetin rumia nuo kapeat ja korkeat takasiivet. Etusiivistä ne tuplasiivet oli rumia. En myöskään ole korkean nokan ystävä.BMW Sauber 2009.jpgFerrari 2008.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1990
Sääntöjä on kuitenkin ajoittain viety tarkoituksella sellaiseen suuntaan, että autot myös näyttäisivät rumilta. Esimerkiksi kauden 2009 siipiuudistus oli tällainen. Takasiivestä tehtiin liian kapea ja korkea ja etusiivestä vastaavasti liian leveä. Autoista haluttiin epätasapainoisia, mutta niistä myös tuli epätasapainoisen näköisiä.
Entäs nämä kauden 2014 keularatkaisut joidenkin tiimien osalta.

1000984.jpg
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
1499
Omaan silmään nuo 2009 leikkuupuimurit kapealla takasiivellä näytti aina hyvältä jostain syystä. Ja näyttää edelleen. Ilmeisestikin oon kyllä aika vahvasti vähemmistöä tässä asiassa. :D
 

Takagummi

Active member
Liittynyt
14.9.2021
Viestit
42
Autojen ulkonäkö kärsi hirveän iskun 1998. En itse koskaan tottunut siihen miten typerältä kapeat autot näyttivät ja vielä urarenkailla.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1990
Autojen ulkonäkö kärsi hirveän iskun 1998. En itse koskaan tottunut siihen miten typerältä kapeat autot näyttivät ja vielä urarenkailla.
Olihan tuo todella iso muutos kauden 1997 ja kauden 1998 välillä.

image.jpgimage (1).jpg

Samoin myös kausien 2008 ja 2009 välillä autoissa nähtiin iso ero.

image (2).jpg

Yleensä isot muutokset avaavat pelin auki täysin uudestaan. Kaudeksi 1998 hyötyjä oli McLaren, ja kaudeksi 2009 Brawn GP. Täysin mahdollista, että ensi kaudella nähdään taas joku iso voittaja. Joku muu, kuin Red Bull ja Mercedes.
 

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1535
Sijainti
Vyborg
Autojen ulkonäkö kärsi hirveän iskun 1998. En itse koskaan tottunut siihen miten typerältä kapeat autot näyttivät ja vielä urarenkailla.
Totta. Tosin suomalaisittain tuo ei haitannut kun Häkkisen Mika Martinlaaksosta, sattui voittamaan 98 maailmanmestaruuden. Kiitos sääntömuutosten ja Neweyn:)
 
Ylös