Odottaako tosi rakkaus?

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Annual seksipollia lukiessani johtuivat ajatukseni hiukan eri teille, samaa kuumaa puuroa tavallaan kierrellen kyllä.

Kun täällä näemmä puidaan moraalin kysymyksiä päihteiden osalta, heitänpä teille toisen pallon.

Tässä kamalassa riettaassa (;)) yhteiskunnassamme esiaviollisesta seksistä on tullut melkeinpä sääntö. Poikkeus taas tuntuu olevan avioliittoon asti odottava.
Vastavirtaan ui mm. kymmenen vuotta sitten Suomeenkin rantautunut Tosi rakkaus odottaa -kampanaja.

Uskotteko, että esiaviollisesta seksistä pidättäytymällä syntyisi sitoutuneempia ja kestävämpiä avioliittoja vaiko kenties juuri päinvastoin?
Onko jossain vaiheessa omakohtaiasesti alkanut tuntua, että olisi pitänyt tehdä aivan toisin?
Kuinka suhtaudutte ihmisiin, jotka aikovat menettää neitsyytensä/poikuutensa vasta papin aamenen jälken?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Omapahan on asiansa, mutta itse en aio mennä naimisiin ennen "koeajoa".
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Vastaukseni menee nyt kyllä ohi varsinaisen kysymyksen, mutta otsikkoon se liittyy ja siksi tuppaan sen tänne. Äskeisellä koirakävelyllä huomasin, että 'tosi rakkaus' voi yllättää vaikka missä. Minulta kysäistiin yllättäen, että olenko vapaa, voitaisiinko viettää iltaa yhdessä jne. Julmasti kieltäydyin tarjouksesta. :rolleyes:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Uskotteko, että esiaviollisesta seksistä pidättäytymällä syntyisi sitoutuneempia ja kestävämpiä avioliittoja vaiko kenties juuri päinvastoin?

- Kyllä varmasti kestävämpiä ja sairaampia suhteita. Jos tuollaiseen on mennyt, niin varmasti pitää tiukemmin kiinni...koska pakkohan sen nyt on onnistua kun oikein odoteltiin avioliittoon saakka. :eek!:

Onko jossain vaiheessa omakohtaiasesti alkanut tuntua, että olisi pitänyt tehdä aivan toisin?

- Ei.

Kuinka suhtaudutte ihmisiin, jotka aikovat menettää neitsyytensä/poikuutensa vasta papin aamenen jälken?

- En yleensä ala käymään mitään moraalidebattia kenenkään kanssa, joten en suhtaudu varmaan mitenkään. Jokainen tyylillään.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Olga sanoi:
Vastaukseni menee nyt kyllä ohi varsinaisen kysymyksen, mutta otsikkoon se liittyy ja siksi tuppaan sen tänne. Äskeisellä koirakävelyllä huomasin, että 'tosi rakkaus' voi yllättää vaikka missä. Minulta kysäistiin yllättäen, että olenko vapaa, voitaisiinko viettää iltaa yhdessä jne. Julmasti kieltäydyin tarjouksesta. :rolleyes:
Ihme pervoja liikenteessä, perhana!
 

GC Rabella

Well-known member
Liittynyt
6.2.2000
Viestit
1463
Sijainti
Pasila
1. Ehkä, en osaa ottaa kantaa. Eip varmaan ainakaan niin suoraviivaisesti että tällä kaikki erot vältettäisiin..

2. Ei ole alkanut tuntua että olisi pitänyt tehdä toisin*, pidättäydyn esiaviollisesta seksistä koska koen pidättäytymisen olevan Jumalan tahto. En myöskään polta metsää.

3. (En nyt kyllä kuulune tämän kysymyksen kohderyhmään.) Pyrin suhtautumaan kaikkiin ihmisiin samalla tavalla.


(*siinäkään hypoteettisessa tilanteessa että ketään saisin, hähhäh)
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Tässä asiassa teini-idealismi ei ole mielestäni hyvä juttu. Olkoonkin, että seksi on ehdottomasti parasta parisuhteessa, mutta silti ihmisen pitää kokeilla ja mokatakin joskus. Eihän se saatana muuten opi mitään.

Itse en ole koskaan ollut mikään häntäheikki, mutta silti olen tuota mieltä.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Ja mitä siihen rakkauteen tulee, toiset sen löytää, toiset taas ei. Jotkut tyytyy siihen mitä on ja toiset taas etsii levottomana sitä oikeaa. Mikään ei elämässä ole varmaa, miksi siis 'säästää' jotain tulevaa 'prinssiä' tai 'prinsessaa' varten? Elämää täysillä joka päivä! Tosin voi sitä jarruakin välillä painaa, mutta ei kannata käsijarru pohjassa kurvailla.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Panohommat on varmuudella vanhempi keksintö kun avioliitto.

Mutta kukin taaplaa tyylillään. Tietenkin optimiratkaisu ois sellanen, että vaikka ei anna tulevalle puolisolleen ennen avioliittoa niin vois antaa jollekin muulle. Esimerkiksi mulle.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
KnowHow sanoi:
Panohommat on varmuudella vanhempi keksintö kun avioliitto.

Mutta kukin taaplaa tyylillään. Tietenkin optimiratkaisu ois sellanen, että vaikka ei anna tulevalle puolisolleen ennen avioliittoa niin vois antaa jollekin muulle. Esimerkiksi mulle.
Jep.
Itse en usko tekopyhyyteen (esiaviollisista suhteista pidättäytymiseen) mutta jos sellainen jollekin sopii niin siitä vaan.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
KnowHow sanoi:
Panohommat on varmuudella vanhempi keksintö kun avioliitto.

Mutta kukin taaplaa tyylillään. Tietenkin optimiratkaisu ois sellanen, että vaikka ei anna tulevalle puolisolleen ennen avioliittoa niin vois antaa jollekin muulle. Esimerkiksi mulle.
Käykö, jos mä annan sulle, vaikka aviossa olenkin ollut jo kahdeksan vuotta :eek:
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

S.A sanoi:
Annual seksipollia lukiessani johtuivat ajatukseni hiukan eri teille, samaa kuumaa puuroa tavallaan kierrellen kyllä.

Kun täällä näemmä puidaan moraalin kysymyksiä päihteiden osalta, heitänpä teille toisen pallon.

Tässä kamalassa riettaassa (;)) yhteiskunnassamme esiaviollisesta seksistä on tullut melkeinpä sääntö. Poikkeus taas tuntuu olevan avioliittoon asti odottava.
Vastavirtaan ui mm. kymmenen vuotta sitten Suomeenkin rantautunut Tosi rakkaus odottaa -kampanaja.

Uskotteko, että esiaviollisesta seksistä pidättäytymällä syntyisi sitoutuneempia ja kestävämpiä avioliittoja vaiko kenties juuri päinvastoin?
Onko jossain vaiheessa omakohtaiasesti alkanut tuntua, että olisi pitänyt tehdä aivan toisin?
Kuinka suhtaudutte ihmisiin, jotka aikovat menettää neitsyytensä/poikuutensa vasta papin aamenen jälken?
En tiedä, onko tähän olemassa yksiselitteistä vastausta. Enkä usko, että S.A.:n kysymä asia on välttämättä kaikkein tärkein asia parisuhdetta muodostettaessa.

Sanoisin, notta sitä mahdollista tulevaa puolisoa voisi testata muullakin tavalla, kun naimalla. Tiedän, että moiset testaamiset tuntuvat tunteiden pauhatessa toisarvoisilta. Mutta pitkässä juoksussa voi mieli muuttua. Jäitä hattuun, vaikka se on helvetin vaikeaa...
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Sam sanoi:
Käykö, jos mä annan sulle, vaikka aviossa olenkin ollut jo kahdeksan vuotta :eek:
Jos sinun tarjouksesi ei mene läpi, voin lähettää sen tyypin osoitteen, joka tarjoutui minulle tänään.
 
Ylös