Omat digipiirustukset esiin

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Harrastaako joku ihan omia piirustuksiaan tietokoneella vapaalla kädellä?

Tulin ostaneeksi tuollaisen Trustin piirustuspadin ja muutaman tunnin sähläilyn jälkeen aloin jo tottua tuohon kynään ja miten niitä erilaisia kyniä tulee käyttää.

Hiiri ja kynä ovat ihan toista maailmaa ja kovasti opittavaa. Netissä neuvoissa sanottiin, että ihan ensimmäiseksi pitää oppia käyttämään hahmotelmaviivoja ja muodostamaan hahmolle piirteet. Vasta sen jälkeen voidaan käyttää eri kanavatasoissa monimutkaisempia piirustustoimintoja. Eri tavalla on vaikeaa tuoda huolellisesti tehty digitaalinen manga tai anime yms.

No, tässä on kuitenkin alustava hahmotelma, jota en tiedä vielä tai edes keksi, että minkälaiseksi aion tuon työstää.

Näytä liitetiedosto 17312

Viimeksi tein tuollaisen jonkun perverssin kullia nostelevan kukon ja se ikävä kyllä katosi, olisi kiva löytää se perverssi kana takaisin. Se nimittäin on tehty kokonaan hiirellä.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Tuon puikkoparran korjasin vähän aikaa sitten, että sen pitäisi sojottaa 45 astetta kuvasta katsoen oikeammalle ja olin ehtinyt pyyhkiä ja homma jäi kesken, joten toin tähän tällaisen keskeneräisen kuvan.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Thunderissa on piirtäjän vikaa. Tosin se perverssi kullia nosteleva kukko ois kiinnostanu enempi.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tuohan on hieman naamasta turvonnut nelikymppinen kouvotsvoni.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Ei ole estettä kopioida. Nämä on harjoituskuvia ja eikä ole sitä Thunderin signeerausta näkyvissä. Sählään nytkin ja koitan opetella, että mistä vitusta ne eri kynätyylit, viivojen siistimiset yms. saa käyttöön. Opittavaa vielä on.

Minun täytyy tarkistaa omassa kuvakansiossa, että löytyykö sieltä se kullia nostava perverssi kukko.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Opinpahan aika monta asiaa, tärkein niistä on, että pitää asettaa muotoiltavalle kohteelle joku piste, ettei zoomailun ohessa käy tapahtumaan kuten sen kuvan kanssa, että parta osoittaa väärään suuntaan ja välillä pitää katsoa kuvaa kokonaisuudessa eikä katsella vain zoomien kautta.

On kyllä piirtämisessä aika paljon uutta opittavaa, viimeksi olen väsäillyt näitä kuvia DeluxePaintin aikoihin eli siinä Amigan piirustusohjelmassa hiiren kanssa.

Nyt kynä on vain niin hiukan outo tuttavuus, mutta enköhän tuohon totu ja sitten opin kynäniekan niksejä vielä enemmän.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Hyvin sulla Thunder toi kynä tuntuu toimivan, selkeesti piirtäjän lahjoja.

Toi kuva muuten tuo jostain kumman syystä mieleen Mämmilän.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitäköhän toi Fidel Castro kattoo niin järkyttyneenä?:doubtful:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Mitäköhän toi Fidel Castro kattoo niin järkyttyneenä?:doubtful:
Sitä Jonia, joka himoitsee matureettia ja sama kuvan jätkä katsoo.
Haloo, siinä ei vielä ole edes silmäluomia.

Kiitti OoPee. Minusta kynäpadi ei kuitenkaan ole täydellinen vaikka halpa olikin, mutta pakko tässä jotain on oppia digitaalisesti kynäilemään kuin pelkällä hiirellä.

Mikä ihmeen Mämmilä? Täytyy surffailla kuukkelin lailla.

EDIT: Minä itse tykkään käyttää vanhanaikaisia välineitä kuten lyijykynä ja paperi.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mikä ihmeen Mämmilä? Täytyy surffailla kuukkelin
Varmaan löysit jo itsekin, mutta Mämmilä on/oli (?) suomalainen sarjakuva, jota julkaistiin aikoinaan Hesarin kuukausiliitteessä. Albumeja oli (ja on kai vieläkin) toki myynnissä erikseenkin. Parhaimmistoa.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Varmaan löysit jo itsekin, mutta Mämmilä on/oli (?) suomalainen sarjakuva, jota julkaistiin aikoinaan Hesarin kuukausiliitteessä. Albumeja oli (ja on kai vieläkin) toki myynnissä erikseenkin. Parhaimmistoa.
Niin löysinkin, uusi tuttavuus minulle.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Yllättävää, kuvittelin että tuon tuntevat kaikki ja sua olen (ilmeisesti hieman erheellisesti) pitänyt jonkunlaisena sarjakuvadiggarina.
Minua ei oikein paljon vedä ne suomalaiset sarjakuvat, mutta ne sketsikuvat, missä on vain 6-1 kuvan verran huumoria kyllä innostavat mutta eivät ne monen sivun omaavat. Esimerkiksi Karvinen, Masi, yms. kiinnostavat.

Muistelin hämärästi, että olen joskus lukenut pienenä Mämmilästä siellä Rymättylässä.
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Toi eka kuva on aivan uskomaton. Siis uskomattoman hieno.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Onko tuo muuten omakuva vaiko ihan vaan hatusta vetäisty hahmo?
 
Ylös