Painajaiset

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Näetkö painajaisia? Minkälaisia ne ovat? Oletko vielä herätessäsikin kauhuissasi?

Itse näen nykyään hyvin harvoin "oikeita" painajaisia. Siis näissä unissa saattaa tapahtua hyvinkin kurjia asioita, mutta jostain syystä ne eivät kauhistuta sillä tavalla. Jonkinlainen "kyl tää tästä" -mentaliteetti nousee voimakkaasti esiin, tapahtui mitä tapahtui. Herätessä ei hiki valu otsalta eikä syke ole huomattavan korkealla herätessä, joskus tosin saattaa jäädä huonompi fiilis päälle, jos unen tapahtumat viilaavat liian läheltä tositapahtumia.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jos näen, niissä harvoin tapahtuu mitään oikeasti kamalaa, vaan niissä on sellainen tunnelma, joka on todella painostava ja pelottava. Sitten herään kolmelta aamulla, enkä saa unta ehkä koko loppuyönä.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Minä olen useamman kerran nähnyt painajaista, jossa AMK-tutkintoni on vielä paria kurssia vajaa. Nämä kurssit ovat esim. biologian tai kuvaamataidon kursseja, siis aiheista joita en hallitse lain.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Näen pääsääntöisesti vain panounia. Lasketaanko ne painajaisiksi?
 

Makkonen

Guest
Muutamankerran vuodessa tulee nähtyä suht samansisältöista painajaista.
Olen jossain kaukana maailman toisella puolella lomailemassa kavereiden kanssa. Jossainvaiheessa huomaan, että olen yksin, lompakko hävinnyt jossa oli rahat, luottokortit, passi ja lentolippu kotiin. Olen ollut jossain tutussa kaupungissa, mutta yht'äkkiä huomaan etten tunnista paikkoja. Alkaa ahdistamaan kun en tiedä miten pääsisin kotiin tuntemattomasta paikasta ilman rahaa yms.

Tämän jälkeen muutama sotilas alkaa jahtaamaan minua. Tästä alkaa selviytymistaistelu hengissä pysymiseksi. Tunne on todella ahdistava, koska kuolema vaanii joka hetki. Läheltäpiti tilanteita on useita. Tämän pidemmälle ei sitten ole päässykään unessa.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Toisinaan näkyy painajaisiakin. Yleensä painajainen ei ole mitään sinänsä pelottavaa (monstereita, tappajia tmv.), vaan uni on vaan painostava. Putoamisen uhasta näkyy kanssa toisinaan unia. En siis putoa unessa, mutta saatan esimerkiks seistä jonkun kakskytkerroksisen talon ylimmällä parvekkeella, joka on neliömetrin kokoinen, eikä siinä ole mitään kaiteita. Niistä unista herääminen tapahtuu kyllä säpsähtäen, kun unen ja todellisuuden rajamailla tajuan kääntyväni tai muuten liikkuvani.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Viime yönä näin unta, että Mege Rienarsuo tempaisi multa peililasit päästä.
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Nään painajaisia tosi usein, yleensä hukun niissä tai joku yrittää puukottaa tai ampua mut.

Tai sit nään semmosia ihan sairaita unia, hyvänä esimerkkinä yks mukava uni mikä muuttuki äkkiä ihan hirveeks; olin jollain partioleirillä ja yhtäkkiä lattiaa pitkin liuku mua kohti selällään oleva mies, millä oli silmät ammosellaan auki ja niissä alko sekottua valkuainen, iiris ja pupilli keskenään.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Näen painajaisia suht usein. Näissä unissa joko olen hukkumaisillani tai tipun korkealta alas. Joskus myös joku uhkaa minua aseella. Silloin tällöin näen myös painajaisia, jossa olen jossain isossa paikassa (joku julmettoman iso halli, aukio tms) ja joku/jotkut tyypit jahtaavat minua.

Koskaan en ole hiestä märkänä herännyt. Säikähtänyt olen kyllä saattanut olla silloin tällöin, jos uni on ollut tarpeeksi pelottava.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Nään painajaisia tosi usein, yleensä hukun niissä tai joku yrittää puukottaa tai ampua mut.

Tai sit nään semmosia ihan sairaita unia, hyvänä esimerkkinä yks mukava uni mikä muuttuki äkkiä ihan hirveeks; olin jollain partioleirillä ja yhtäkkiä lattiaa pitkin liuku mua kohti selällään oleva mies, millä oli silmät ammosellaan auki ja niissä alko sekottua valkuainen, iiris ja pupilli keskenään.
Ei se ollut mikään uni. Se oli kouvotsvoni Tallinnan matkalla aamuyöstä.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Homoilin kerran unessani. En luonnehtisi sitä kuitenkaan painajaiseksi, vaikka aamulla hetken hämmästelinkin, että mites tässä nyt näin kävi.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Joku aika sitten näin ekan painajaiseni ehkä pariin vuoteen. En muista vaan mitä siinä tapahtui, muistan vaan että olin kauhian ahdistunut ja heräsinkin ahdistuneena.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mulle on kans joskus käyny Balttikset ja reaktiokin oli samansuuntainen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tossa äskettäin näin sellaisen painajais(?)unen jossa olin Helsingissä hengailemassa. Tässä ei siis vielä mitään mutta sitten jätimme porukalla auton parkkiin pysäköintitaloon. Muu porukka sitten yhtäkkiä katosi ja en löytänyt tietä ulos parkkihallista. Kiersin kaikki nurkat läpi ja lopulta löytyi hissi ylöspäin exit-kyltin alta. Siellä oli muutakin porukkaa samoissa ongelmissa ja sanoivat "täältä pääsee pois".

Hissin yläpysäkillä ullakkokerroksessa parkkitalo ei näyttänyt enää parkkitalolta vaan joltain barokkityyliseltä vanhalta rakennukselta. Sieltä pääsi vain ikkunan kautta ulos ja ikkunan ulkopuolella oli n. 30cm leveä tasanne jolta porukka sitten lähti liukumaan jyrkkää peltikattoa alaspäin kohti seuraavaa kapeaa tasannetta jonka jälkeen oli n. 100m pudotus katuun. Itse tuumasin, että mitä vittua ja jäin vain pitelemään tiukasti kiinni ikkunan viereisestä syöksytorvesta. Muu porukka poistui rakennuksesta hyppäämällä katuun, itse en tähän kyennyt. Sitten heräsin.

Oli ehkä hieman salvadordalimainen uni, joten en tiedä oliko niinkään painajainen vai vaan surrealistinen uni.
 
Ylös