Paras mediaplayer?

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Mikä soitto/toisto-ohjelma on suosikkinne? Miksi? Käytättekö samaa musiikin kuunteluun ja elävän kuvan katseluun?

Kyselen tätä, kun hieman olisin vinkkejä vailla. Olen ollut vannoutunut Winampin käyttäjä jo yli 10 vuotta, mutta viime aikoina on alkanu tympiä. Kovin on raskaaksi käynyt tuo, ja jatkuvaan ilmoittelee, että uudempaa versiota olis taas ladattava. Mutta mikä eniten ärsyttää on se, että mulla on kouralllinen mp3-fileja, joita Winamp ei suostu toistamaan, vaikka wintoosan oma Mediaplayer soittaa ne kyllä! :frank:

Kotikoneella on ollu testissä foobar ja MediaMonkey, mutta en oikein ole ihastunut kumpaankaan. Oon vanhanaikainen, enkä pidä mistään mediakirjasto-kikkailuista. Lisäksi haluun ehdottomasti samanlaisen jono-toiminnon, jollainen on Winampissa.

Leffat ja muut toistuu BS playerilla ja VLC playerillä yleensä. Jos toisella ei suostu toimiin, niin toisella yleensä suostuu. Olen tyytynyt tähän, kun parempaakaan ei ole tullut vastaan.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Media Player Classicilla (nimestä huolimatta ei mitään tekemistä Windows Media Playerien kanssa) katselen videot. Loistava ohjelma minulle lähinnä siksi että säätöjä on perkeleesti. Eipä ole videota joka ei olisi tuolla näkynyt. Bonuksena ohjelmassa on valmiiksi mukana codecceja jos ei itse halua/tajua asentaa niitä koneeseen.

Musiikit soi iTunesista. Aloin käyttämään tuota 2005 Windowsissa kun ostin ekan iPodin. Omiin tarpeisiini loistava, iPodin täyttö onnistuu, matkalevyt voi poltella kirjastosta kätevästi ja niihin jopa tulostaa näyttävät kannet. Myös levyjen rippaus onnistuu vaivattomasti. 8 versiossa mukana tullut Genius-toiminto on aivan rautaa. Parempi kuin normishuffle. Miinuksena se että on hiukan hidas ja raskas ohjelma jos musiikkia on kirjastossa paljon.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
VLC videoihin. Yksinkertaisesti paras playeri mitä on. Ankeaa Media player classiccia kera CoreAVC:n tulee joskus käytettyä raskaampiin tiedostoihin.

Musiikit winampilla.
 

Makkonen

Guest
VLC-player (ja joskus MPlayer) videoihin, Amarok mp3 ja nettiradio kuunteluun.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Lisäys:
VLC Playeriä tulee sen verran käytettyä että sen Mozilla pluginilla voi katsella Saunavision nauhoituksia.

Jokos siihen VLC:en saa ulkoisen MKV-purun? Oma dekooderi oli viimeksi kun käytin huonompi mitä Haali Media Splitter kuvanlaadultaan.
 

Makkonen

Guest
Lisäys:
VLC Playeriä tulee sen verran käytettyä että sen Mozilla pluginilla voi katsella Saunavision nauhoituksia.

Jokos siihen VLC:en saa ulkoisen MKV-purun? Oma dekooderi oli viimeksi kun käytin huonompi mitä Haali Media Splitter kuvanlaadultaan.
Tämä on muuten näppärä pikkusofta omien tallenteiden katseluun..
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
BSPlayer kaikkeen. VLC on ihan OK korvike, jos kaikki muu feilaa, mutta en voisi käyttää sitä ykkösplayerina, kun niiden omilla kodekeilla kuva on yksinkertaisesti huonompi, soittimen ominaisuuksista puhumattakaan.
 

Makkonen

Guest
Kiitoksia, hyvin pelaa. Saakos tuossa zoomattua kuvaa niin että 16:10 näytöllä saa 16:9 sururaidat pois?
Enpä usko että saa. Sittenkun jaksan bootata koneen windows-puolelle niin pitäisi testailla enemmän. Susella kuuluu vain äänet, kuva on kadoksissa.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
VLC ja Media Player Classic, on joitain asioita, mitä VLC ei osaa mutta MPC osaa taas ne toistaa ja sama toisinpäin, joten tulee toistettua lähes kaikki. Paitsi ne virheelliset videot, jota ei mikään ohjelmisto voi toistaa eikä tulevaisuudessakaan.
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
Foobar. Winampista joudun luopumaan kun se rupesi yhtä-äkkiä temppuilemaan Vistassa. Käynnistäessä tilttaili.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Mikäs näistä (jos mikään/kaikki) toimii yhdessä XBOX 360 kanssa? Eli että saan siirrettyä langatta videot/musiikin läppäriltä xboxiin ja siitä tölsyyn?
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Olen ollut vannoutunut Winampin käyttäjä jo yli 10 vuotta, mutta viime aikoina on alkanu tympiä. Kovin on raskaaksi käynyt tuo, ja jatkuvaan ilmoittelee, että uudempaa versiota olis taas ladattava. Mutta mikä eniten ärsyttää on se, että mulla on kouralllinen mp3-fileja, joita Winamp ei suostu toistamaan, vaikka wintoosan oma Mediaplayer soittaa ne kyllä! :frank:
Tästähän selviää tietysti sillä, että vaihtaa VANHEMPAAN versioon! 2.9.. öö.. 2.95(?) ollut käytössä jo sen verran aikaa, ettei edes muista mikä versio se oikeasti on. Kaikki soi, ei käske päivittää ja kaiken lisäks kevyt kuin vertauskuva.

Videot sitten yleensä katson bsplayerillä - tai ainakin sarjat ja elokuvat. Helppokäyttöinen, kevyt ja toimintoja kuin vertauskuvassa. Ei sillä etteikö muissa ohjelmissakin samat ominaisuudet löytyisi, mutta enpä ole kokenut tarpeelliseksi vaihtaa kun bsplayer hoitaa homman paremmin kuin hyvin.
 
Ylös