Perintöasiat

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tässä viime viikkoina olleet perintöasiat suvussa tapetilla. Lähinnä ennakkomielessä.

Jo taannoin 80-luvulla toisen puolen suvusta meni miljuunaperinnöt metsikköön hienon diilin avulla josta jäi rupusia niille joille kaikki olisi oikeasti kuulunut.

Eilen illalla isäukon kännijorinoita kuunnellessa tuli tilitystä toisen puolen suvun asioista. Eräs henkilö sai viikolla suuren "jackpotin" ja muut osalliset lähinnä velkaa. Että näin! Vitun hienosti hoidettu taas.

En ole koskaan laskenut elämässäni mitään perintöä odotellessa -meiningin varaan. Kannatti.


Tänne voikin laittaa kokemuksia otsakkeen mukaisista asioista.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mä sain kolme tonttua. Sisko enemmän. Mitä vittua?
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Isältä jäi Kadett ja fillari. Niistä jälkimmäinen on edelleen käytössä.
Ai niin ja työkalupakki sisältöineen mutta en mä semmoista osaa käyttää.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ai niin ja työkalupakki sisältöineen mutta en mä semmoista osaa käyttää.
Laita sinne pakkiin työkaluja. Jos pitää työkalua johonkin käyttää, ota kyseinen työkalu pois pakista. Alppu voi opastaa työkalujen käytössä, maksaa vitosen.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Minä just tovi sitten myin ennakkoperintönä saamani peltisen työkalupakin. Sain kympin. Sijoitin keskiolueen.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mun vanhempien puolelta tuskin tulee mitään perintöriitoja. Vanhemmat on sen verran hyvin määritelleet, tosin suusanallisesti, eikä kirjallisesti perinnönjaon. Homma menee niin, että kesämökin saa se, joka sitä eniten käyttänyt ja sen arvo arviodaan suht'käyvän arvon mukaiseksi. Muu varallisuus myydään ja jaetaan tasan kullekin kakaralle. Irtain omaisuus jaetaan siten, että kulhoon pistetään jokaisen nimi, jolla jaetaan jakojärjestys. Sitten kukin valitsee vuorollaan haluamansa esineen.

Vaimon puolella varmasti ongelmia, koska vaimo ja sen veli eivät ole olleet puheväleissä vähintään 30 vuoteen.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Ainoa kiinnostava "perintö" (Fender Jazzmaster vuodelta kuuskytjotain) tuli appiukolta, jonka ehdin kerran nähdä. Mummolta kulkeutui jotain lopetetun paikallisen lasitehtaan lasia, kuppia ja purnukkaa, kun tiedettiin että mä sellasia käytän ja vähän keräänkin. Mitään oikeasti rahan arvoista ei ole suoraan tulossa, ja muutamien lanttien takia en jaksa noista edes kiinnostua. Sedillä ja joillain tädeilläkin on vissiin jotain pientä omaisuuttakin, mutta en oo niitten kanssa missään tekemisissä, enkä halua olla niiden perintöjenkään kanssa tekemisissä. Oletan toki, että tunne on molemminpuolinen, eikä mun nimeäni perintöpapereissa näy.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olenhan minä saanut perintöä. Pikkuveljeltä jäi Kimble. Isotädiltä laatikollinen Raamattuja.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Olenhan minä saanut perintöä. Pikkuveljeltä jäi Kimble. Isotädiltä laatikollinen Raamattuja.
Eikö se juomasi taxiviinapullo voida katsoa ennakkoperinnöksi?

Se jonka veljesi vaihtoi aurinkolaseihin kanssani ja jonka sinä sitten joit.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Vanhemmilla oli noita saaria Örön läheisyydessä, mutta möivät mun siskolle, kun eivät enää itse jaksaneet siellä käydä. Nyt on sisko myymässä niitä pois, kun nälkä uhkaa tulla. Ei ole itsellä hilloa ostaa niitä.:frown: Ja vähän turhan pitkä matkakin sinne. Kaipa se sitten on hyväksyttävä, että saarisaari, lapsuuden kesien ajanviettopaikka menee jollekin muulle.

Isältä jäänee yhdessä äidin kanssa omistettu talo. Rakennettu -76. Sisäseinät saa uusia, kun on sen aikasta lastulevyä paneelin ja tapetin alla. Jää nähtäväksi miten sen talon kanssa käy. Oli jo lähellä tilanne eskaloitua, kun faija sen sydärin sai.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Laita sinne pakkiin työkaluja. Jos pitää työkalua johonkin käyttää, ota kyseinen työkalu pois pakista. Alppu voi opastaa työkalujen käytössä, maksaa vitosen.
Toisaalta sen pakin voi palauttaa Helkamallekin, sieltähän pakki puuttuu!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Toisaalta sen pakin voi palauttaa Helkamallekin, sieltähän pakki puuttuu!
Aika hyvä. Ei sellainen jonka melkein jokainen olisi tähän (mielessään) keksinyt. Niitä täällä näkeekin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
Vaimon puolella varmasti ongelmia, koska vaimo ja sen veli eivät ole olleet puheväleissä vähintään 30 vuoteen.
Joku taho saa hienon ja palkitsevan homman toimia viestinviejänä heidän välillään. "Sano sille sillai, että...!" ja aina välillä "tapetaan" viestintuoja.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Joku taho saa hienon ja palkitsevan homman toimia viestinviejänä heidän välillään. "Sano sille sillai, että...!" ja aina välillä "tapetaan" viestintuoja.
Mulla on ikävähkö aavistus neuvottelijan henkilöllisyydestä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Meni kyllä porukoita lukuunottamatta viimeiset siteet Jämsään aika pitkälti poikki.

Tänään kostoksi pleksit Tampereella.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
En oo tällä vuosituhannella juuri ollu isän muiden tulevien perijöiden kanssa tekemisissä...

Tuota irtaimen omaisuuden jakoa en oikein ymmärrä (mistä jps kirjoitti). Kuka niitä toisten itselleen hankkimia tavaroita janoaa? Myyntiin kaikki.

Äiteeltä perin kansallispuvun. Vielä ei ole sellasia bileitä tullu joissa sitä oisin tarvinnu.
 
Ylös