Pirelli, virallinen rengastoimittaja

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18172
Yllättävän paljon valittavat Skylla renkaista, vaikka (kuten edellinen viesti kertoo) neljä stoppia on Pirelli-aikana ollut aika normaali Barcelonassa. Vissiin syö miestä, kun paras britti oli vasta 7.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pirelli pyrkii vähentämään varikkopysähdysten määrää Silverstoneen mentäessä. "tavoite on 2-3 pysähdystä kisoissa, joten 4 on selvästi liikaa" Saas nähä.
http://www.formula1.com/news/headlines/2013/5/14555.html
Tuohan on ollut tavoite koko ajan, mutta kun jokaiselle radalle ei voi räätälöidä juuri sille sopivia renkaita, niin neljällä seoksella ei mitenkään saada aikaisin tilannetta, että tuo määrä stoppeja aina toteutuisi. Barcelonassa tehdään kahdella kovimmallakin neljä stoppia, Monacossa kahdella pehmeimmällä voi ajaa yhdellä stopilla.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Jaa. No sitten on vähän hölmöä että tuosta on tehty uutinen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jaa. No sitten on vähän hölmöä että tuosta on tehty uutinen.
Hembery viittaa jutussa nimenomaan tuohon olemassaolevaan tavoitteeseen.

Se, että Pirelli aikoo tehdä asialle jotain tarkoittanee, että rengasseoksia tai renkaan rakennetta muutetaan siten, että tuo toteutuisi. Se on uutinen.

Ongelmahan ei ole iso, ja loppukaudesta ongelma on pikemmin päinvastainen, stoppeja on 1-2. Pirelli pehmensi seoksia tälle kaudelle ja nyt ilmeisesti ei ole täysin tyytyväinen seurauksiin. Renkaita pitäisi mielestäni pehmentää kauden mittaan, sitä mukaa kun tallit alkavat ymmärtää niitä.
 
Viimeksi muokattu:

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18172
Ongelmahan ei ole iso, ja loppukaudesta ongelma on pikemmin päinvastainen, stoppeja on 1-2. Pirelli pehmensi seoksia tälle kaudelle ja nyt ilmeisesti ei ole täysin tyytyväinen seurauksiin. Renkaita pitäisi mielestäni pehmentää kauden mittaan, sitä mukaa kun tallit alkavat ymmärtää niitä.
Tuohon vaikuttaa sekin, että loppukaudesta on enemmän renkaille helppoja ratoja.

Ja onko se 1-2 stoppia ongelma, jos 3-4 stoppia on liikaa? Mun mielestä on ihan ok, että jossain kisoissa on yksi ja jossain 4 stoppia. Ei kaikkien kisojen pidä olla samanlaisia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuohon vaikuttaa sekin, että loppukaudesta on enemmän renkaille helppoja ratoja.
Toki, mutta alkukaudesta ne eivät olisi renkaille niin helppoja.
Ja onko se 1-2 stoppia ongelma, jos 3-4 stoppia on liikaa? Mun mielestä on ihan ok, että jossain kisoissa on yksi ja jossain 4 stoppia. Ei kaikkien kisojen pidä olla samanlaisia.
No, 1-2 menee saman verran ohi tavoitteen kuin 3-4.

Siitä olen samaa mieltä, että vaihtelu on vain hyvä asia, enkä itse lähtisi ylireagoimaan Espanjassa nähtyyn stoppimäärään. Vaikka kisa sinällään loppua lukuunottamatta viihdyttävä olikin, niin juuri tuolle radalle pieni lisä-action ei ole pahitteeksi.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Tulikos nämä renkaiden totaalihajoamiset, tälle uudelle kovemmalle seokselle?
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Toki, mutta alkukaudesta ne eivät olisi renkaille niin helppoja.

No, 1-2 menee saman verran ohi tavoitteen kuin 3-4.

Siitä olen samaa mieltä, että vaihtelu on vain hyvä asia, enkä itse lähtisi ylireagoimaan Espanjassa nähtyyn stoppimäärään. Vaikka kisa sinällään loppua lukuunottamatta viihdyttävä olikin, niin juuri tuolle radalle pieni lisä-action ei ole pahitteeksi.
Samaa mielta. Nyt pitais Hembryn pitaa paa kylmana ja jattaa ylireagoinnit Red Bullille ja Mersulle.
 

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Olen pahoillani että puutun keskusteluun lukematta juurikaan aiempaa, ja huudan virtuaalisesti, mutta nyt alkoi ärsyttää liikaa...

Joka tuutissa inistään renkaista, MIKSEI NOI HERÄÄ?!?!?! Se, että osaa käyttää kaikille samoja renkaita oikein, on HYVÄÄ KILPA-AJOA. Auto, joka tappaa renkaat ellei ne ole vuoden 2008 ikikumi Bridgestonet EI OLE HYVÄ KILPA-AUTO VUODEN 2013 Fykkösiin. Autoon pitää laittaa renkaat että voi ajaa, eli renkaat on osa ajoa, ajo on osa kilpailua, joten renkaat on osa kilpailua.

Ei enää edes naurata kun Dietrich Mateschitz itkee että renkaat on huonot ja tämä ei ole kilpa-ajoa, jos ihmiset ei joisi enää Red Bullia niin sanoisiko hän että ihmisissä ja makuaistissa vika, nämä eivät ole aitoja ihmisiä :wall::wall:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24381
Minun mielestäni stoppeja ei ollut yhtään liikaa. Isot erot kierrosajoissa tuoreiden ja kuluneiden renkaiden välillä myöskin takaavat sen että parhaat kuskit saavat mahdollisuuden osoittaa tasonsa, eikä tarvii koko kisaa körötellä kiilaavien tunareiden peesissä niinkuin kymmenen vuotta sitten.
 

juicystar

Well-known member
Liittynyt
19.3.2013
Viestit
54
Mielestäni siisteintä olisi, ettei varikkopysähdyksiä olisi lainkaan, mutta se ei nyt liity tähän...

Naurettavaa itkemistä talleilta. Eivät osaa tehdä autoa, nin syytetään renkaita. Aivan älytöntä suosimista, jos renkaita nyt muutetaan.
Sama kuin jonkun tallin moottori ei kestäisi -> rajoitetaan kaikkien tallien moottoreiden kierroslukua, jotta ne taas kestäisivät. Mitä helvettiä? :wall:
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Kyllä kumeja voi muuttaa, mutta ei missään nimessä kesken kauden. Siinä menee osalta talleilta testit hukkaan, kun ovat koko talven käyttäneet opetellessaan uusia renkaita.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Yllättävää, että nyt joka helevetin tuutti on täynnä Pirelli-itkua heti kun briteillä meni kisat poskelleen/vituralleen. Rasittavaa lukea mitään F1:äfykkösiin liittyvää enää.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
On kyllä yks vitun tuuliviiri toi Pirelli. Taas muuttamassa seoksia kun vähän itketään lisää. Pirelli on isojen tallien vietävissä. Tai voisi luulla, ettei Ferrari kaipaa muutoksia, Lotus ei varmasti halua. Eli ainakin Mersun, Red Bullin ja ehkä laarenin pillin mukaan tanssitaan.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hembery:
"Mitä haluatte? Meitä pyydettiin tuottamaan kahdesta kolmeen stoppia ja jäljittelemään Kanadan 2010 kisaa."

"Tiedän, että jotkut teistä haluaisivat meidän tekevän yksipysähdyksisiä kisoja, jossa renkaat eivät ole tekijä. Ja voidaan kyllä palata jonossa-ajeluun, jossa lähtöjärjestys on maaliintulojärjestys, jos te sitä haluatte."

"Mitä haluatte meidän tekevän? Kertokaa, niin me toteutamme."
Autosport (käännös minun)
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16733
Sijainti
Järvenpää
Niin että joko tai? Ei se niin tarvitse olla. Alkaa hieman ärsyttää toi Hemberyn asenne. Milloin on rengaspomo ollut näin paljon esillä? Toivottavasti RB uhkaa vetäytymisellä, jotta saadaan järki tähän touhuun.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin että joko tai? Ei se niin tarvitse olla. Alkaa hieman ärsyttää toi Hemberyn asenne.
Ei kun Hembery kysyy vielä toistamiseen, että mitä halutaan. Jätin sen rivin kääntämättä, mutta lisäsin sen nyt tuohon.
Milloin on rengaspomo ollut näin paljon esillä? Toivottavasti RB uhkaa vetäytymisellä, jotta saadaan järki tähän touhuun.
Varmaan silloin, kun renkaista on ollut yhtä paljon polemiikkia. Koko ajan joku toimittaja kyselemässä, niin pakostihan sitä on esillä (kun sata muuta mediaa sitten levittää jokaisen haastattelun).

Vinkujan lähtö sopisi kyllä minullekin, mutta pelkästä Ferrarityylisestä uhittelusta en perusta.
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3454
Mikähän kauden radoista on helpoin ja vaikein renkaille profiilin perusteella? (jos ilmastoa ja säätä ei lasketa)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mikähän kauden radoista on helpoin ja vaikein renkaille profiilin perusteella? (jos ilmastoa ja säätä ei lasketa)
Hatusta heitettynä, niin peräkkäin tulevat Montreal ja Silverstone. Suzukakin voisi olla paljon rankempi, mut keventäisköhän 8-muoto rasitusta tasaisemmin oikealle ja vasemmalle.
 
Ylös