Vinzeco Polli mehehtyi abu dhabissa, koska hänen veneensä turvaohjaamo ei kestänyt Honkalan veneen iskuvoimaa, koska se isku tuli suoraan kylkeen, joka on turvaohjaamoiden heikoin kohta kuten suorat pinnat yleensäkin.
Tilanne oli sellainen, että sitä ei kukaan osannut ennakoida etukäteen ja varmsti tuli Honkalallekkin täysin yllätyksenä se jättimäinen aalto jonka seurauksena törmäys tapahtui. Turvajärjestelyiden puuttellisuudesta törmäys siis tuskin johtui.
Mitä erilaisi tapoja pystyttäisiin tekemään, jotta voitaisiin tehdä veneet turvalliseksi sivuttaiskuilta? UIM on jo määrännyt turvaohjaamoiden minikestoksi 2000 newtonia (nousu 1000 n viimevuotisesta), mutta sekään ei välttämättä riitä tälläisessä onnettomuudessa, jossa isku tulee suoraan sivulta.
On tää kilpaveneily vieläkin aivan saatanan vaarallinen laji näköjään.
Vinzeco Polli, R.I.P
Tilanne oli sellainen, että sitä ei kukaan osannut ennakoida etukäteen ja varmsti tuli Honkalallekkin täysin yllätyksenä se jättimäinen aalto jonka seurauksena törmäys tapahtui. Turvajärjestelyiden puuttellisuudesta törmäys siis tuskin johtui.
Mitä erilaisi tapoja pystyttäisiin tekemään, jotta voitaisiin tehdä veneet turvalliseksi sivuttaiskuilta? UIM on jo määrännyt turvaohjaamoiden minikestoksi 2000 newtonia (nousu 1000 n viimevuotisesta), mutta sekään ei välttämättä riitä tälläisessä onnettomuudessa, jossa isku tulee suoraan sivulta.
On tää kilpaveneily vieläkin aivan saatanan vaarallinen laji näköjään.
Vinzeco Polli, R.I.P