Pikainen raportti tässä vaan, täytyy korjailla tätä myöhemmin.
1EK 7.80km
ajeltiin vähän niinkun yrityksellä ja sitten siinä paikassa missä oli ilmeisesti kaikki katsomassa roikuimme oikein tyylillä, joidenkin lähteiden mukaan kansa luuli että se kaatuaaaaa, vaikka eihän siinä mitään ollut!
Tenab
http://www.mantta.fi/yritykset/tenab/ osoittaa nyt että oltiin ykkösellä
7. 7s kärkeä perässä.
Vaikea pätkä, lopussakin oli tilanteita joista ei nyt enempää puhuta jos ei kerran ole ketään juoruamassa mitä siellä tapahtui..
2EK 7.05km
Lähettiin puhtaalta pöydältä tänne ja rauhoittuneena.. Ei ollut koko pätkällä mitään sen erityisempää meininkiä, paitsi viimeinen mutka olikin sitten tiukka mutta se ei silti pahemmin yllättänyt.
7. 3,6s kärjestä.
Ihmettelin vähän Astran käyttäytymistä kovissa jarrutuksissa..
3EK 7.80km
Kolmonen oli sama pätkä kuin ykkönen, joten nyt pitäisi ajaa SE paikka vähän kypsemmin..
No se paikka tuli yllättäin silmille ja vedin samoja piirtoja myören kutakuinkin samalla lailla roikkumaan ja kun se tuli takaisin tielle ja seuraavalle suoralle lähti peli käsistä! Siis vasta tässä vaiheessa. Kirjotti reunasta reunaan ja ei oikein tiennyt mihin sitä mentiin kunnes yhden vispauksen yhteydessä hokasin sivutien oikealle johon jarrutin auton seis ja nolona pakkia ja ykköstä ja pois noiden tuomitsevien silmien alta! Tuli hieman noottia tutuilta tuolta paikasta, pitäisi kuulemma ajatella aavistuksen. Mene ja tiedä.
22. 18,1s kärjelle hävinneenä.
4EK 7.05km
Nyt ajettiin siis kakkospätkä uudestaan. Ja edellisen ek:n nolot tilanteet hatuttivat.
Ja nyt todella keksimme että jarruissa on jotain vialla big time. Meinattiin ajaa siinä talonpihaan tultaessa huolella vasemmalle kuusiin kun perä lähti totaalisesti alta ja maltilla selvittiin siitä luistosta.
2. 1,7s
Huollossa hokasimme että uusien etujarrupalojen sisäänajo oli epäonnistunut aamulla, liekö ollut liekkien vika joita leimusi vanteen sisältä? Ne eivät pitäneet kunnolla ja täten takajarrut olivat tehokkaammat kuin etuset. Tämä aiheutti sen ilmiön että aina kovasta, ja joskus hiljaisemmastakin, nopeudesta jarrutettaessa perä pyrki hidastumaan keulaa vikkelämmin ja täten pyrki lukkiutumaan.
5EK 7.40km
Vitoselle lähdettiin tietäen mitä jarrut tekee ja se että ne tosiaan tekee aina saman, ettei siellä ollut mitään muuttuvaa hässäkkää, ja että vika oli nimenomaan jarruissa. Ajo alkoi maittamaan heti alusta asti ja hyvin meni loppuun asti, tosihyvin jossain kohdin, jossain liian varovaisesti silti, eli tietä jäi käyttämättä yli kymmenen senttiä..
1.
6EK 7.00km
Kutvoselle mentiin hyvillä mielin jatkamaan hyvin (kolmosen jälkeen) jatkunutta rallia ja ei ollut mitään erityistä, muuta kuin muutama huima hetki taas kovista nopeuksista jarrutettaessa, huh-huh!
4. 4,8s
TAUKO:
Mentiin tauolle ja syötiin banaania ja Imatran piirakkoja(suorahko kopio Karelian piiraasta.) ja juotiin Fairya. Saatiin tietää hieman että kuinka kovaa kisaa tässä oikein oltiinkaan ajamassa hei! Kola meni kovaa, ei kuitenkaan ainankaan tässä vaiheessa meille liian kovaa ja Mäenpää, joka oli tässä vaiheessa ihan sikana karussa kaikkia.
7EK 7,25km
No joo, pätkää edeltävä siirtymä oli yks hitto! Mutta pätkä meni melkein ok, alussa useita typeriä mokia vitutuspäissään ja loppua kohti parani, lopussa ajettiin jopa koko kisan parasta ajoamme, kaikki mitä teimme onnistui!
7. 7.1s
8EK 14.98km
Pitkä pätkä, paha pätkä, jopa ilkeä. "Koukunmaa". Ajateltiin vetää ihan sikana! Mutta tarkasti.
Ennen puoltaväliä tuntui ja kuului niin kuin olisi Pirelli hajonnut!?! Mutta eipä ollut pyörä lötö, meno jatkui mutta myös meteli jatkui, ja voimistui..
Aloimme säästelemään autoa jos se vaikka olisi kestänyt maaliin asti. Yhdessäkin ysikymppi oikeassa säästimme sitä niin että nojasimme kyljellä puuhun ja annoimme pohjan levätä ojanpenkan päällä, kyllä vetolaitteisto lepäsi! Tosin täytyihän sen vetää silti auto ojasta ylös.
Maaliin kun päästiin niin pois ek-alueelta ja auton alle kurkkaamaan ja sillä tiedolla mitä minulla on tällästen autojen tekniikasta vaikutti että murros olis hajonnu?
4. 13.7s
Hittolaine! Olis saatettu saada jotain aikaiseksikin ilman noita ongelmia tällä pätkällä.
Huollossa tsekkasimme että murroshan sieltä oli mennyt mutta eihän siinä mitään, paskanahan se jo oli ja päätimme että yritetään nyt.
9EK 7.05km
Murrosta säästellen ja jarruja edelleen varoen hissutellen kohti pätkän maalia. Eli ei. Ajattelin että jos sillä ajetaan pätkää lähellekkään kilpavauhtia on sama jos sillä ajaa suosiolla ihan oikeata kilpavauhtia. Ja olihan pelissä yhä joitain sijoitus mahdollisuuksiakin.
4. 13.1s
Kolan Jani pisti hieman menovaihteen päälle kun se luuli että se oli kisassa niukasti toisena vaikka johtikin niukasti, siksi 13s. Janille ansaittu voitto. Virheetön ajo kutakuinkin, samaa ei voi sanoa omastani.
Viimonen siirtymä tuntui aikas pitkältä kun oli jo kuullut että olisi viides jos auto kestäisi ne jotain 35km Keravalle asti.. Onneksi kesti, ja kesti vielä trailerille asti.
Sellasta pientä kivaa tällä kertaa, ens kerralla nostetaan vähän vauhtia ettei pääse aika käymään pitkäksi.