Ralliuutisia, vol 2

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7261
Sijainti
Vantaa
Ek
Mielelläni olisin toki Teemun nähnyt myös ensi kaudella Puman ratissa, mutta nyt kävi näin.

Eihän tämä M-Sportiin vaikuta tai heidän syy ole millään tavalla, vaikka osa niin haluaa väittääkin.

Ja samallahan tämä tarkoittaa sitä että M-Sport on jonkun kuskin jo ensi kaudelle kiinnittänyt Fourmauxin lisäksi, koska Teemulle ei nähty enää käyttöä. 😎
Eiköhän siellä ajateta maksukuskeja.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4403
Sijainti
Event horizon
Mut kylhän sopimus velvoittaa M-Sporttia ja tuskin heitä haittasi kun Teemu veti näyttöjä R5 Fiestalla Belgiassa johtaen pitkään. Eli kyl se on puhtaasti Teemun päätös pistää sopimus poikki, ei niin että olisi saanut monoa. Ts. jotain muuta on nyt suunnitelmissa kun eivät jatkaneet sopimuksen loppuun asti.
Teemulle kerrottiin et testiaikaa ei ole luvassa - ei nyk. WRC:lla eikä hypriidi-Puumalla - vaan testaamisen hoitavat Wilson junior ja Formaux. Samoin loppukauden kisat menisivät R5:n ratissa Formauxin ajaessa WRC1:ssa. "Palkka" toki juoksee sopimuksen loppuun mutta noilla reunaehdoilla.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
1966
Arvuutellaanoa lisää case Sunista, jossain vaiheessa osuu kohdille kun tarpeeksi vaihtoehtoja heittelee:


Kun Lappia kovin sinne Toyotalle ollaan puskemassa, niin mitä tähän sanoo Toyotan Japanilaiset, joille jo kulttuurillisesti lojaalius on iso juttu. Mitäpä jos sieltä on tullut Lapille ”kiitos mutta ei kiitos”, kun aletaan muistelemaan kuinka se oli Lappi joka muutama vuosi takaperin päätti jättää Toyotan.

Antaako Japanilainen ylpeys periksi palkata tällaisen kaverin uudelleen, vai mietitäänkö siellä muita vaihtoehtoja a’la Suninen…

Jotain kuitenkin on tulossa…
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4403
Sijainti
Event horizon
Kun Lappia kovin sinne Toyotalle ollaan puskemassa, niin mitä tähän sanoo Toyotan Japanilaiset, joille jo kulttuurillisesti lojaalius on iso juttu. Mitäpä jos sieltä on tullut Lapille ”kiitos mutta ei kiitos”, kun aletaan muistelemaan kuinka se oli Lappi joka muutama vuosi takaperin päätti jättää Toyotan.
Tuo on muutes varsin hyvä pointti. Näkenemme asian varmuudella melko pian mitä ovat TGR:lla päättäneet ja mitä on consiglieri Tommi asiassa neuvonut tehtäväksi.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3448
Tuo on muutes varsin hyvä pointti. Näkenemme asian varmuudella melko pian mitä ovat TGR:lla päättäneet ja mitä on consiglieri Tommi asiassa neuvonut tehtäväksi.
Veikkaan että yhdeltäkään Mitsun ratissa näytösajoja kurvailevalta ei kysytä Toyotan ensi kauden kuljettajavalinnoista.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
166
On ne sinne Toyotalle ottaneet Kankkusen ja Sainzin takaisin, vaikka toinen kävi välillä Lancialla ja toinen Subarulla ja Fordilla.

Edellä mainitut mestarismiehet toki aikanaan vähän eri kaliiperia kuin Lappi nyt.

EDIT: Alen otettiin 93 Safariin, vaikka kauden 92 jälkeen oli ajot Toyotalla ohi ja kaudella 93 ehti vielä ennen Safaria kurvailla Subarulla Portugalin.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3448
Arvuutellaanoa lisää case Sunista, jossain vaiheessa osuu kohdille kun tarpeeksi vaihtoehtoja heittelee:


Kun Lappia kovin sinne Toyotalle ollaan puskemassa, niin mitä tähän sanoo Toyotan Japanilaiset, joille jo kulttuurillisesti lojaalius on iso juttu. Mitäpä jos sieltä on tullut Lapille ”kiitos mutta ei kiitos”, kun aletaan muistelemaan kuinka se oli Lappi joka muutama vuosi takaperin päätti jättää Toyotan.

Antaako Japanilainen ylpeys periksi palkata tällaisen kaverin uudelleen, vai mietitäänkö siellä muita vaihtoehtoja a’la Suninen…

Jotain kuitenkin on tulossa…
Jos ja kun kuljettajavalintoja tulee perustella organisaatiossa ylöspäin, on hankala nähdä, miksi yksikään tallipäällikkö asettaisi omaa asemaansa juuri tällä hetkellä ja tämän hetkisten näyttöjen valossa Sunisen taakse. Lapin osalta Tokiossa sentään tiedetään, mitä saadaan - ja siinä katsannossa Toyotalla ajettu MM-rallivoitto ei ole huonoimmasta päästä näyttöjä.
 

petttu

Well-known member
Liittynyt
11.1.2018
Viestit
95
Kun Lappia kovin sinne Toyotalle ollaan puskemassa, niin mitä tähän sanoo Toyotan Japanilaiset, joille jo kulttuurillisesti lojaalius on iso juttu.
Tuossa on pari juttua ja se on, että onko lojaalisuutta Lapille, kun kuitenkin toinen voitto(?) Yariksella, kun tojota saapui takaisin. Ja sitten ei pidä unohtaa, että Suninenhan oli Toyota Motorsport GmbH:n juniori ohjelmassa, ennenkuin se sitten "lakkautettiin", kun Tommi "pölli" tallin Suomeen. Muistaakseni, eikös Suninen käynyt sitä Yarista silloin ennen julkaisua testaamassa? Onko sieltä lojaalisuutta tulossa? Toki sitten taas toinen juniori kuski oli Camili...

Lapista on tietoa miten homma toimii tiimin kanssa, erityisesti nyt jos ne kenenkä kanssa (kuulemma) oli vähän ongelmia on poistunut tiimistä. Voihan siinä olla, että Suninen on katsonut vaan miten Lapin osakkeet on noussut ja omat laskeneet, ja nyt Msportin päätöksen myötä (ettei ensivuonna jatku), olisi hyvä aika ottaa vaikka kunnon WRC2 auto alle (testipäivineen) ja kokeilla samaa. Tai kenties, tietää että Breen lähtee Mpsortille ja nyt on hyvä aika antaa näyttöjä Adamolle.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4403
Sijainti
Event horizon
Suninen, Lappi tai Huttunen - ovi Hyundain Rally1 auton ratin taa aukeaa vain ja ainoastaan riittävien myötäjäisten kera. Neuville, Tänak on vakiokuskit tästä hamaan tulevaisuuteen ja kolmanteen autoon sitten sovitellaan herroja Sordo ja Solberg vaihtelevien muuttujien perusteella. Rally2 töitä saattaa olla tarjolla siellä sun täällä - tosin TGR ei ole edes suunnitellut rakentavansa mitään Rally2 autoa vaan panokset on Rally3 kalustossa sen sijaan. Ja sieltä ykköstiimiin nouseminen ei varmaan ole ihan sormia napsauttamalla tapahtuva juttu. Lisäksi sinne Rally3 autoon on aikomus ottaa joku uusi nippondenso astelemaan Katsutan jalanjäljissä.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
231
Mut kylhän sopimus velvoittaa M-Sporttia ja tuskin heitä haittasi kun Teemu veti näyttöjä R5 Fiestalla Belgiassa johtaen pitkään. Eli kyl se on puhtaasti Teemun päätös pistää sopimus poikki, ei niin että olisi saanut monoa. Ts. jotain muuta on nyt suunnitelmissa kun eivät jatkaneet sopimuksen loppuun asti.
Niin on, R5 olisi ollut loppukaudeksi tarjolla joka kisaan. Se ei Teemulle kelvannut. Eiköhän viimeinen niitti ollut se ettei olisi päässyt WRCllä Suomeen.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
2502
Noh katsotaan nyt huomenna? Kun osallistujat lyödään lukkoon. Toivottavasti Teemu olisi ylipäätään mukana Jyskälässä.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
1966
Ilmeisesti tässä on kuiteskin kyse one-off keikasta eikä 2022 kauden kattavasta sopimuksesta... ?
Vähän voi olla sinivalkolasia silmillä, mutta väkisinkin haistan tässä pientä evaluointia Hyundailta jossa katsotaan mihin Teemu yltää.

Oliverille kattokeikka Espanjassa WRC:llä ja Teemulle täysonnistuminen WRC2:lla niin ensi vuoden kolmosauto WRC:ssä Sordon kanssa voisi hyvin olla mahdollinen skenaario. Jälleen toki uusi mies Huttusen unelmien eteen...
 

AnttiL

Route Enthusiast
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
9132
Sijainti
Lake City
Oma näkemykseni tästä on seuraava: Craig Breen on menossa ensi kaudeksi M-Sportille. Täten Hyundailla on "Jyskälä-spesialistin" paikka auki niihin kisoihin, mitä Sordo ei halua ajaa. Jouhki on avannut neuvottelut siihen suuntaan Teemulle ja myötäjäisinä sekä taidonnäytteenä sitten ostanut tämän WRC2-ajon. Tässä on myös varmasti synergiaetua siihen, että Oliver Solberg ajaa tämän kisan WRC-kalustolla. Lisäksi voidaan päätellä, että Lapin sopimus Toyotalla alkaa olla varma, koska Jouhki on siirtänyt katseensa Hyundain suuntaan. Yksi uravaihtoehto Suniselle voisi olla myös ajaa ensi kausi Hyundailla WRC2-sarjaa ja saada sieltä sitten yksittäiseen kisaan Rally1-asiakasauto.
 
Ylös