Ralliuutisia, vol 2

Timppa_

Member
Liittynyt
3.2.2019
Viestit
16
Onko jollain tietoa mistä ralliautoista puhutaan kun todennäköisesti nämä on jotain muuta kuin pelkkiä peltoautoja? Ilta-Sanomien jutusta: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008807261.html

Kahden presidentti Putinin tukijan omaisuutta Suomessa on määrätty luovutuskieltoon. Määräys koskee muun muassa venäläisen miljonäärisijoittajan kahta ralliautoa Jyväskylässä.

Ulosottolaitoksen määräys koskee myös kahta ralliautoa, joiden omistaja on Ylen mukaan miljonäärisijoittaja Grigori Berezkin. 56-vuotias liikemies on EU:n mukaan presidentti Putinin ”kätyri”. Ylen mukaan liikemies tunnetaan myös ralliharrastajana.


Onko kyseessä jotain vanhempia keräilyautoja (mutta miksi ne on sijoitettuna Jyväskylässä?) vai jotain nykykalustoa, jotka toimivat vuokrakalustona?
 
Viimeksi muokattu:

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
985
Berezkin - Novikov oli tuttu näky monen kotimaisen rallin ilmoittautuneissa Kitissä ja yhtä tuttu oli näky, että ralliviikolla meni poikkiviiva yli nimen. Osaan keskeytyksistäkin kannattaa suhtautua varauksella, siis siihen että menikö jotain rikki vai oliko oligarkilla muita kiireellisempiä asioita hoidettavana. Vuoden 2016 Enset-rallin ulosajokeskeytys pitää kuitenkin kutinsa. Olin paikalla todistamassa, kun liikemies irrotti renkaan Fiestasta puuhun ja päätyi kyljelleen tienpieleen.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8161
"Luovutuskieltoon laitetut kaksi Ford Fiesta -ralliautoa, Mercedes Sprinter -pakettiauto ja peräkärry ovat tällä hetkellä säilytyksessä Palokankaan alueella Jyväskylässä.

Kyseinen rallitalli on Berezkinin luomus. Berezkin harrastaa rallia ja rallisivustojen mukaan hän kilpailee ulosottopäätöksessä mainitulla Ford Fiesta R5:llä.

Ralliautojen säilytyspaikassa toimii suomalainen moottoriurheiluyritys. Yrityksen toimitusjohtaja ei halunnut antaa MOT:lle haastattelua."

-KSML
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10452
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Berezkin - Novikov oli tuttu näky monen kotimaisen rallin ilmoittautuneissa Kitissä ja yhtä tuttu oli näky, että ralliviikolla meni poikkiviiva yli nimen. Osaan keskeytyksistäkin kannattaa suhtautua varauksella, siis siihen että menikö jotain rikki vai oliko oligarkilla muita kiireellisempiä asioita hoidettavana. Vuoden 2016 Enset-rallin ulosajokeskeytys pitää kuitenkin kutinsa. Olin paikalla todistamassa, kun liikemies irrotti renkaan Fiestasta puuhun ja päätyi kyljelleen tienpieleen.
2018 Autoglymissä Mason pätkällä ajoi myös aika ahnaasti sisämutkan oikaisuestepaalin yli.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1326

Aika kova. Ari Vatanen, numero 1 ovessa ja Ouninpohja!
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10452
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto

Tänakin haastattelu virolaismedialle käännettynä englanniksi

Q: Ott, you finished Rally Portugal on 6th place. There were many problems and difficult situations. Now when looking back, how would you sum up these 3 days?
A: My initial thought is that we couldn't hope for more. The test before the rally was very short and I didn't get any good emotion and feeling from there. Rally went the same way. During the rally we tried to understand, learn and improve but rally is not a place for that (in another interview after day 2 he said that they basically can test but the things they can test and modify, it is very limited).

Q: During the rally, could you understand that are the problems fundamental or are there many small mistakes that need to be fixed and changed?
A: There are many issues and there are some things that I have hard time to get used to or adapt to drive fast. Some things go against my instinct.

Q: When they announced new cars, many thought that now you could have input in development and could make the car suitable for you. Aren't things quite as successful with car development from your point of view as you would have liked?
A: There was no car development. Basically the car was ready 1 month before Monte, we had two tests and the season started. There is no development. And the team is structurally in a relatively difficult place at the moment. It is not easy...

Q: Before the Portugal, it was said that this car is meant for gravel rallies and now when it came out that Toyota is above anyone else, does this realization increase depression even more?
A: I can't tell who said that, that this car was meant for gravel. I didn't think that for once. But there are many opinions.

Q: It was the team boss who said that in one of the interviews before the rally...
A: He is a very positive guy. He says a lot of things.

Q: Looking at the overall standings, one guy is far away, others grouped together behind. What is your motivation for the next upcoming rallies? To get in front of the closest group? Catching the leader is basically impossible with clean driving?
A: It's very difficult to take this whole series (WRC) seriously. We have many other very deep problems. This point gap is the smallest of issues at the moment.

Q: It is 1.5 weeks until Rally Sardegna. What can can you do with this short time and what is the plan in-between?
A: We have 1 testing day and basically nothing else. They try quickly prepare the cars. There is nothing else that can be done.

Q: The info and notes you gathered from this rally, could the team use some of it?
A: Can't tell, we'll see. There will be a longer meeting in the evening and we'll see what could we do with such a short time but generally it is difficult.
 

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
567
Sijainti
Piilosa
Joku vois luulla että Adamolle on haettu korvaaja M-Sportilta. Toivottavasti nyt saavat asiat kuntoon ennen kuin Korean päässä puhalletaan pilliin.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
253
Rivien välistä voi lukea "kevyttä" turhautumista Tänakin puolelta...
Tuo Tänakin Huyndai siirto oli kyllä suurimpia kömmähdyksiä vuosikymmeniin. Aika kujalla oli taustajoukot, kun diilin väänsivät. Voittaja-tiimistä ynnämuut kategoriaan. Vertoja hakee vain 93 Sainz Lancia siirto tai F1 puolella Maldonaro Williams-Lotus siirto josta vielä maksoi erorahat Williamssille.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3846

Tänakin haastattelu virolaismedialle käännettynä englanniksi
Vähän väsynyttä kyllä on. Näissä tilanteissa se urheilijan suuruus juuri mitataan. Otatko tallin reppuselkään ja johdat esimerkillä vai voivotteletko sekä menneitä että tulevia asioita. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö Tänakin kertomat asiat olisi totta, mutta omassa kirjanpidossani moinen valitus maailmanmestarilta on tyylitöntä. Mistä sitä tietää, ehkä Tänakilla on jo sopimus ensi kaudesta M-Sportin kanssa, niin nyt on sitten heitetty puolivirallisestikin hanskat tiskiin tämän kauden osalta?
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
1649
Vähän väsynyttä kyllä on. Näissä tilanteissa se urheilijan suuruus juuri mitataan. Otatko tallin reppuselkään ja johdat esimerkillä vai voivotteletko sekä menneitä että tulevia asioita. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö Tänakin kertomat asiat olisi totta, mutta omassa kirjanpidossani moinen valitus maailmanmestarilta on tyylitöntä. Mistä sitä tietää, ehkä Tänakilla on jo sopimus ensi kaudesta M-Sportin kanssa, niin nyt on sitten heitetty puolivirallisestikin hanskat tiskiin tämän kauden osalta?
Itse sarjan nykytilaa ja testauksen puutetta Tänak kritisoi myös siinä missä tallinsa suorituskykyäkin.

Mitä Ott tarkoittaa sanoessaan: And the team is structurally in a relatively difficult place at the moment. ?

Isoja muutoksia tulossa Hyundaille? Mistäpä Tänak olisi tietänyt mihin sudenkuoppan astuu mennessään sinne. Neuvillen tallikaveriksi liittyminen oli ylipäätään mielestäni aika big balls teko, mikä kertoo ettei Tänak mitenkään erityisen mukavuudenhaluinen ole. Varmaan luottaa aika paljon omaan taitoonsa kehittää autoa ja turhautuu kun ei saa testata. Se on sama kaikille, paska tsägä kun täysin uusi auto ei ollutkaan täydellinen heti alkuun?

Ennen kuin päästään monen lemppariaiheeseen miten Märtinin ahneus vei Tänakin pois Toyotalta niin sanonpa vaan että se on ihan turha keskustelu. Siinä oli niin paljon epäselvää ja uskon että muiden muassa Mäkinen egoineen oli siinä ratkaisevasti mukana.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4545
Sijainti
Event horizon
Taisipa Märtinin ja Mäkisen välit ehtiä tulehtumaan siinä määrin että Otto-pojan oli faktisesti pakko siirtyä ennen kuin Mäkinen olisi potkinut etelä-Helsingin miehet huitsin nevadaan tallistaan. Jossain määrin sama henkilökemiallinen kysymys oli myös Esupin kohdalla.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
1649
Taisipa Märtinin ja Mäkisen välit ehtiä tulehtumaan siinä määrin että Otto-pojan oli faktisesti pakko siirtyä ennen kuin Mäkinen olisi potkinut etelä-Helsingin miehet huitsin nevadaan tallistaan. Jossain määrin sama henkilökemiallinen kysymys oli myös Esupin kohdalla.
Ja sit lopulta Japanin herrat heitti Tommin huitsin nevadaan tallistaan. Veikkaan että japskeille olisi kelvannut Tänak enemmän kuin hyvin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4545
Sijainti
Event horizon
Ja sit lopulta Japanin herrat heitti Tommin huitsin nevadaan tallistaan. Veikkaan että japskeille olisi kelvannut Tänak enemmän kuin hyvin.
Paljon mahdollista ja jopa todennäköistä. Märtin ja Mäkinen eivät vain tulleet toimeen keskenään. Jotenkin Tommi onnistui ärsyttämään myös Japanin päätä tunnetuin seurauksin. JML tuskin potkii aisan yli kun ymmärtää olevansa pelkkä keulakuva ja PR-mies eikä "oikea" tallipäällikkö, jolla olisi valta sanoa se kuuluisa "viimeinen sana".
 
  • Like
Reaktiot: jjx
Ylös