Ralliuutisia, vol 2

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4483
Sijainti
Salo
Jos tuollainen 1,4l takatuuppari-luokka tulee niin syynähän siihen on kustannus. Sellainen auto on suht halpa rakentaa ja halpa ajaa. Porsche tai Ferrari ei ole kumpaakaan. RGT luokka on erittäin näyttävä ja se saisikin säilyä takatuuppareiden kuninkuus-luokkana mutta ei mulla ainkaan mitään sitä vastaan ole että vähän halvempikin versio tulisi...
Toki jos ajatellaan näin, että pienemmän budjetin takavetoluokka toisi edes vähän täytettä lähtöluetteloon. Tuolta voi katsella GT3-autojen noin-hintoja http://gt3europe.com/cars.php Ei halpaa. Tosin Cup-autoja ja sitten GT4-autoja saa huomattavasti halvemmalla.

Eri asia sitten toisiko tällainen 1,4 takavetoluokka näyttävyyttä lisää. Miltä esimerkiksi 1.4-litrainen turboahdettu moottori kuulostaa? Vastaus: ei miltään.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3388
Sijainti
JKL
Eri asia sitten toisiko tällainen 1,4 takavetoluokka näyttävyyttä lisää. Miltä esimerkiksi 1.4-litrainen turboahdettu moottori kuulostaa? Vastaus: ei miltään.
Miltä ne litraiset eco-boost turbo-fiestat kuulostaa pätkällä? Ei varmaan Mitsua ihmeellisemmältä. Jyskälässä kuulin niitä vain at jonoissa joten en osaa itse tarkkaan sanoa... Toisaalta litraisesta otetaan kisabensalla se 190hv/240nm joten kai 1,4l turbosta saisi helposti reilu parisataa... Ja jos painot saa riittävän alas niin kyllä niilläkin liippiin pääse. Sequ-aski vielä niin eiköhän kiinnostusta löydy...
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4483
Sijainti
Salo
Miltä ne litraiset eco-boost turbo-fiestat kuulostaa pätkällä? Ei varmaan Mitsua ihmeellisemmältä. Jyskälässä kuulin niitä vain at jonoissa joten en osaa itse tarkkaan sanoa... Toisaalta litraisesta otetaan kisabensalla se 190hv/240nm joten kai 1,4l turbosta saisi helposti reilu parisataa... Ja jos painot saa riittävän alas niin kyllä niilläkin liippiin pääse. Sequ-aski vielä niin eiköhän kiinnostusta löydy...
Toki kysymykseni oli puolittain retorinen. 70-luvun lopun putkirunkoiset Zakspeed-Caprit toki kuulostivat oikeilta kilpa-autoilta (olen nähnyt Goodwoodissa) 1.4 ja 1.7 litraisista koneista huolimatta, mutta niissä ei olekaan mitään kuristimia ja pakokaasut tulevat kuskin oven alta ulos. Taas sitten jos 1.4-litraiseen lyödään imuilman kuristimet jolloin kone tukehtuu jo 5000 rpm jälkeen ja siihen perään katalysaattorit sun muut vermeet, lopputulos ei kuulosta yhtään miltään.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3388
Sijainti
JKL
Toki kysymykseni oli puolittain retorinen. 70-luvun lopun putkirunkoiset Zakspeed-Caprit toki kuulostivat oikeilta kilpa-autoilta (olen nähnyt Goodwoodissa) 1.4 ja 1.7 litraisista koneista huolimatta, mutta niissä ei olekaan mitään kuristimia ja pakokaasut tulevat kuskin oven alta ulos. Taas sitten jos 1.4-litraiseen lyödään imuilman kuristimet jolloin kone tukehtuu jo 5000 rpm jälkeen ja siihen perään katalysaattorit sun muut vermeet, lopputulos ei kuulosta yhtään miltään.
Samaa mieltä juu. Ei nämä turbo vehkeet kuulosta juuri miltään... Mutta voimaa niistä silti saa ihan riittävästi... Katsotaan mitä tuosta luokasta tulee, jos tulee yhtään mitn...
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7544
Mitenkäs sitten tämä Toyotan GT86-projekti? Senhän oli kai tarkoitus olla ihan nykyisiin luokkiin sopiva peli.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3388
Sijainti
JKL
Mitenkäs sitten tämä Toyotan GT86-projekti? Senhän oli kai tarkoitus olla ihan nykyisiin luokkiin sopiva peli.
Sehän oli käsittääksen TTE:n projekti joten jännä nähdä mitä sille tapahtuu kun TMR Gazoo otti WRC projektin kontolleen. Se olisi kyllä hieno auto ja varmaan assulla ihan kilpailukykyinenkin. Ja tosiaan on ainakin ollut tarkoitus tehdä R3 luokkaan.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1027
Lööppi haluaisi ajaa muutaman rallin tällä kaudella, mutta on vissiin vähän tuohtunut, kun olisi halunut testata citikan uutta autoa, mutta kun kukaan ei ollu kysellyt häntä tähän hommaan. Toisaalta ajattaa vielä Citikoita WRC3:ssa ja WTCC:ssä, joten ehkä se voisi Citroenilla ajaa jos sieltä auto löytyy, mutta olisi jännä lähdä Loeb vaikka Hyundain tai Fordin tai vaikka R5 pösön ratissa.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Sehän oli käsittääksen TTE:n projekti joten jännä nähdä mitä sille tapahtuu kun TMR Gazoo otti WRC projektin kontolleen. Se olisi kyllä hieno auto ja varmaan assulla ihan kilpailukykyinenkin. Ja tosiaan on ainakin ollut tarkoitus tehdä R3 luokkaan.
Kyseinen auto on luokiteltu viime syksynä ja sillä aletaan kilpailemaan tällä kaudella.
TMG myy autoa hintaan 84 000€+alv.

http://www.carscoops.com/2015/10/toyota-gt86-cs-r3-rally-car-gets-fia.html
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7544
Perus penkkapellet tuottavat niin laadukasta materiaalia nettiin, että nuo tv-lähetykset eivät enää jaksa kiinnostaa. Ralliradio+youtube+some riittää itselleni aivan loistavasti.

Lisäksi on wrc+ johon en edes ole vielä tutustunut.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4744
Sijainti
Event horizon
Kristian Kiviniemi on myynyt/myymässä ex-Juha Salo Pitsimisua ja talliin on tullut tilalle DS3 R5.....:thumbup:
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1027
Fiestat saaneet nätin värin tälle kaudelle.
Liekkö autolle tehty enään juurikaan mitään värityksen uusimisen lisäksi. Keulassa pari pientä muutosta, mutta muuten ei ulkoisesti mitään muuta.
 

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
262
Sijainti
Espoo
BRC promo video:
https://www.youtube.com/watch?v=MJG0yYz-0Yw

Jonkun huhun mukaan Elfyn Evans ajaisi R5 Fiestalla ainakin jonkun kisan BRC sarjassa. Ainakin hän ajaa WRC2 sarjaa M-sportilla.
Aika laadukas osanotto tuolla WRC2 puolella.
Onhan se Elfyn mukana kuten myös Max Vatanen.

http://www.m-sport.co.uk/m-sport-news/fiesta-r5/evans-and-vatanen-back-in-british-rallying-with-dmack


WRC:n lisää kuvakulmia.

WRC and DJI team up in TV project

http://www.wrc.com/en/wrc/news/january-2016/dji-deal/page/3133--12-12-.html
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4744
Sijainti
Event horizon
Liekkö autolle tehty enään juurikaan mitään värityksen uusimisen lisäksi. Keulassa pari pientä muutosta, mutta muuten ei ulkoisesti mitään muuta.
Eikä edelleenkään suoranaista pääsponsoria kun on M-Sportin tarrat parhaalla paikalla. Kuinkahan pitkään Wilsonin autovuokraamossa riittää täppiä tuohon viilistelyyn kun ei edes kassi-Alma tai Nasse-setä ole rahoittamassa.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3388
Sijainti
JKL
Eikä edelleenkään suoranaista pääsponsoria kun on M-Sportin tarrat parhaalla paikalla. Kuinkahan pitkään Wilsonin autovuokraamossa riittää täppiä tuohon viilistelyyn kun ei edes kassi-Alma tai Nasse-setä ole rahoittamassa.
R5:t myy niin hyvin että niillä ajetaan paljon. Ja kun molemmat ykkösteamin kuskit on vielä maksukuskeja niin eiköhän sillä yhtä rallitallia pyöritä..
 
Ylös