Ranskan GP - Jälkihöyryt

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8479
Sijainti
Helsinki
Mitäs kilpailusta jäi mieleen vai jäikö muuta, kuin mersujen ylivoima?
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Kimi on edelleen melkein samassa tahdissa tällä kaudella, kuin kaudella 2014 Ferrarilla. Laitan tähän kahdeksan ensimmäistä kisaa näiltä kahdelta kaudelta. Suluissa 2014 sijoitukset. 8(7), 7(12), 9(10), 10(8), 14(7), 17(12), 15(10), 8(10).
Tuolla kaudella Kimi keräsi yhteensä 55 pistettä ja oli loppusijoituksissa 12:sta. Nyt Kimi on 2 pistettä jäljessä tuon kauden tahtia, mikäli Ricciardo ei saa rangaistusta. Mikäli saa niin pisteitä on kahdeksan kisan jälkeen saman verran. Jännä nähdä pistääkö Räikkönen ainakin sijoituksellisesti paremmaksi tällä kaudella Alfan ratissa. Olisihan se hienoa jos tämä kausi ei olisi Kimin huonoin tuloksellisesti.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2686
Mieluummin kisa ja jälkihöyryt samaan ketjuun. Ehkä turhin mahdollinen jako tähän väliin.
 

iceman1988

Well-known member
Liittynyt
1.7.2008
Viestit
1409
Ranskan GP Paul Ricardilla takana. Tämän päivän kilpailu oli jälleen Lewis Hamiltonin hallintaa lähdöstä maaliin. Hamiltonille jo uran 79. GP-voitto ja nyt on enää 12 voittoa matkaa Michael Schumacherin huimaan 91 voiton ennätykseen. Valtteri Bottas yritti haastaa lähdössä Hamiltonia, mutta Valtterilla ei ollut juurikaan mahdollisuuksia. Lähtö sujui ilman osumia. Ainoa muutos kärkikuusikossa oli Carlos Sainzin ohitus 5. sijalla ajaneesta McLaren-tallikaveristaan Lando Norrisista. Kimi Räikkönen lähti kisaan rohkealla taktiikalla, kovaa rengasseosta käyttäen. Bottaksella ja kaikilla muilla kärkikahdeksikossa oli alla mediumit.

4. kierroksella Hamilton piti odotetusti parasta vauhtia kärjessä, ero Bottakseen oli 1,6 sekuntia. Startin suurin häviäjä oli Renaultin Daniel Ricciardo, hän putosi alussa kaksi sijaa kymmenenneksi. 5. kierroksella Ferrarin Sebastian Vettel ohitti Norrisin ja joutui heti perään puolustamaan paikkaansa nuorta brittiä vastaan, Vettel kuitenkin piti sijansa. 6. kierroksella Kimi Räikkönen ohitti tallikaverinsa Antonio Giovinazzin ja nousi kymmenenneksi. 7. kierroksella Vettel ohitti myös Sainzin ja nousi viidenneksi. Pehmeillä renkailla startannut Giovinazzi joutui tulemaan varikolle jo 8. kierroksella ja vaihtoi alle kova kumit. Italialainen putosi porukan viimeiseksi. Racing Pointin Sergio Pérez sai 5 sekunnin aikasakon 10. kierroksella. Hän seikkaili radan ulkopuolella startin jälkeen ja hyötyi oikaisusta.

14. kierroksella Hamilton valitti tiimiradioon, että hänellä oli ongelmia penkin kanssa. Penkki oli jotenkin hieman irti ja vaikeutti ajamista. Ricciardo tuli hieman yllättäen jo 17. kierroksella varikolle ja vaihtoi kovat renkaat alleen. Räikkönen nousi tässä vaiheessa yhdeksänneksi. Myös Red Bullin Pierre Gasly tuli varikolle 18. kierroksella ja otti alleen kovat renkaat. Ranskalainen meni niukasti Ricciardon edelle, mutta aussikuski ohitti Ricciardon välittömästi. Norris tuli varikolle niin ikään 18. kierroksella ja Räikkönen nousi tässä vaiheessa 7. sijalle. 20. kierroksella Räikkönen ajoi edelleen hyviä kierrosaikoja kovalla setillä, jolla hän starttasi kisaan. Hän nousi jo 6. sijalle, kun Sainz kävi vaihtamassa renkaat.

Red Bullin Max Verstappen kävi stopilla kierroksella 21. Hollantilainen palasi radalle viidentenä. Hamiltonin johto Bottakseen oli tässä kohtaa jo 6 sekuntia. Leclerc tuli 3. sijalta varikolle kierroksella 22 ja putosi yhden sijan Vettelin taakse. Bottas otettiin varikolle 24. kierroksella ja hänelle laitettiin kovat renkaat alle. Vettel nousi tässä vaiheessa hetkellisesti Bottaksen edelle. Samalla Hamilton teki kisan nopeimman kierroksen. Hamilton tuli heti Bottaksen jälkeen varikolle. Brittikuski säilytti stopin jälkeen paikkansa kisan kärjessä. Ero kolmantena olevaan Bottakseen oli reilut kymmenen sekuntia. Vettel tuli lukkojarrutuksen jälkeen varikolle kierroksella 25. Saksalaiselle vaihdettiin kovat renkaat alle. Hän palasi radalle viidentenä eli varikkokäynnit eivät muuttaneet kärjen tilannetta. Räikkönen jatkoi edelleen radalla, Hülkenberg jahtasi häntä alle sekunnin päässä. Kimi tuli varikolle kierroksella 32 ja hänen alleen laitettiin hieman käytetty medium-setti. Suomalainen palasi radalle 12. sijalle, juuri Gaslyn edelle.

Renaultin Nico Hülkenberg tuli varikolle kierroksella 35. Saksalainen putosi Räikkösen taakse, joten Kimin mahdollisuudet pistesijaan näyttivät valoisilta. Räikkösellä oli vahva kisa menossa. 38. kierroksella Sainz kiehui tallikaverinsa takana. Britin mielestä Sainz pidätteli hänen vauhtiaan. Racing Pointin Lance Stroll tuli vihdoin kierroksella 40 varikolle. Räikkönen nousi pysähdyksen myötä yhdeksännelle sijalle. Norrisille sanottiin, että hän ei voi käyttää DRS:ää. Talli ei selventänyt oliko DRS epäkunnossa. Haiskahti hieman siltä, että McLaren halusi vain rauhoittaa tilanteen tallikaverusten välillä sijoilla 6-7. Norris valitti kierroksella 43, että hänellä oli vaikeuksia vaihtaa vaihteita isommalle. Talli vastasi, että tämä oli osa isompaa ongelmaa, jolle se ei mahda mitään. Myöhemmin selvisi, että Norrisilla oli ongelmia auton hydrauliikkajärjestelmän kanssa.

Vettelille sanottiin 44. kierroksella, että otetaan suunnitelma F käyttöön, joka viittaa nopeimman kierroksen hakemiseen. Vettelillä oli 50 sekunnin kaula Sainziin, joten saksalainen saattoi turvallisesti hakea uudet renkaat ja yrittää huippuaikaa. Haasin Romain Grosjean pyydettiin varikolle kierroksella 47. Ranskalaisen kotikisa päättyi harmittavasti keskeytykseen ja se oli samalla päivän ainoa keskeytys. Hülkenberg painosti Räikköstä todella kovaa 48. kierroksella. Kaksikon välinen ero oli vain muutama sekunnin kymmenys. Hamiltonin ero Bottakseen oli kasvanut jo 16 sekuntiin kierroksella 50. Leclerc oli 3,5 sekunnin päässä Bottaksesta. Norrisilla ilmeni kierroksella 52 ongelmia myös ohjaustehostimen kanssa, ja Ricciardo oli jo puolen sekunnin päässä. Samalla Vettel tuli sisään ja otti uudet softit alle tavoitellakseen kilpailun nopeinta kierrosta kisan viimeisellä kierroksella. Leclerc oli noussut vain reilun sekunnin päähän Bottaksesta. Viimeisellä kierroksella Leclerc pääsi jo painostamaan Bottasta, mutta Valtteri piti kakkossijansa. Räikkönen nousi Ricciardon ja Hülkenbergin tavoin ongelmissa olleen Norrisin ohi, Kimi tuli kahdeksantena ruutulipulle. Nopein kierros meni Vettelin nimiin. Räikkönen oli viimeisellä kierroksella hurjassa taistelussa Ricciardon kanssa, ja aussikuskin ohitus Räikkösestä ja Norrisista meni tuomariston tutkintaan. Lopulta Ricciardo sai 3 tuntia ruutulipun heilumisen jälkeen yhteensä 10 sekunnin aikasakot turhan yltiöpäisistä ohituksista.

Tulokset 53/53 kierrosta (suluissa varikkostopit): 1. Hamilton (1), 2. Bottas (1), 3. Leclerc (1), 4. Verstappen (1), 5. Vettel (2), 6. Sainz (1), 7. Räikkönen (1), 8. Hülkenberg (1), 9. Norris (1), 10. Gasly (1)

Ranskan GP:n jälkeen MM-sarjaa johtaa Hamilton 187 pisteellä. Bottas on 2. sijalla 151 pisteellä ja Vettel 3. sijalla 111 pisteellä. Räikkönen on tällä hetkellä 8. sijalla 19 pisteellä. Sainz on Räikkösen edellä 7. sijalla 26 pisteellä, joten Kimin ja Carloksen välillä tulee vielä tiukkaa taistelua MM-sijoituksesta tulevissa kisoissa.

Mercedes on valmistajien MM-sarjan kärjessä 338 pisteellä. Ferrari on 2. sijalla 198 pisteellä, Red Bull Racing Honda 3. sijalla 137 pisteellä. McLaren Renault on 4. sijalla 40 pisteellä ja Renault 5. sijalla 32 pisteellä. Racing Point Bwt Mercedes ja Alfa Romeo Racing Ferrari ovat sijoilla 6 ja 7 19 pisteellä. Scuderia Toro Rosso Honda ja Haas Ferrari ovat keränneet 17 pistettä ja sijoittuvat sijoille 7, 8 ja 9. Williams Mercedes on 10. sijalla 0 pisteellä. Hurjat erot kahden kärkitallin välillä, mutta sitten taas kärjen takana on tiukkoja taistelupareja.

Ranskan GP-viikonlopun positiivisimmat yllättäjät olivat McLaren ja Alfa Romeo. Molemmat tiimit paransivat suorituksiaan aiemmista kisoista. McLarenin Lando Norris ja Carlos Sainz ottivat eilen aika-ajossa upeasti sijat 5 ja 6. Tänäänkin Sainz sijoittui 6. sijalle ja Norris 9. sijalle. Norrisilla olisi ilman teknisiä ongelmia ollut mahdollisuuksia paljon parempaankin. Tämä lupaa hyvää tuleviin kisoihin. Kimi sijoittui eilen aika-ajoissa 12. sijalle 2. osion lopussa epäonnistuneen aikakierroksen jälkeen. Tämä oli oikeastaan Kimin onni, koska karsiuduttuaan 3. osiosta Kimi sai valita tämän päivän kisan lähtöön hardit renkaat alle. Tallikaveri Giovinazzi lähti kisaan 10. ruudusta ja ainoana Gaslyn lisäksi softeilla kisaan. Tämä taktiikka ei aivan täydellisesti toiminut ja tuloksena kisan 16. sija. Kimiltä aivan upea ajo tänään ja huima taistelu kisan lopussa. Tästä on hyvä jatkaa kohti Itävaltaa ja Red Bull Ringiä.

Nyt vain viikon tauko ja sitten jatketaankin Red Bull Ringillä Itävallassa. Toivottavasti Kimin ja Alfa Romeon hyvät suoritukset jatkuvat. Bottaksen ja Hamiltonin välillä olisi myös upeaa nähdä entistä tiukempaa taistelua.
 
Viimeksi muokattu:

Raikkis

Well-known member
Liittynyt
15.4.2018
Viestit
903
Aika sakkoahan siitä ric sai yhteensä 10s joten ei edes pisteitä saanut. Kimi 7 kuten ajonumero. Hienoa
 

mik

New member
Liittynyt
22.4.2019
Viestit
1
Maikkarin sivulla jännä vertailu Valtterin ja Lewiksen aika-ajokierroksista, näyttäisi siltä että Lewisillä on tosiaan käytössä joku ylimääräinen ERS-buusti jota Valtterilla ei ole. Suoran loppuosalla ennen jarrutusta Lewis ottaa 0.2 sekunnin kaulan kaasu pohjassa ajettaessa. Talli siis näköjään suosii toista kuskia toisen tajuamatta missä mennään, pitäisikö jonkun kertoa Valellekin? Ehkä pelätään kuskien keskinäistä kilpailua tjsp. Kai tuollaista on ennenkin tehty.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mita-ihmetta-tassa-tapahtuu-valtteri-bottaksen-ja-lewis-hamiltonin-vertailu-paljasti-kyseenalaisen-faktan-todella-outoa/7458164#gs.l020o5
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2209
Valtteri teki tuossa 6-mutkassa ihan näkyvän virheen, jonka takia ulostulo oli huono. Samoin tuo shikaani meni huonosti. Kuvaa pysäyttelemällä näkee, että ero tulee tasaisesti, eikä tuon grafiikan mukaisesti suoran päässä. Aikaisemminkin todettua, että nuo grafiikat noissa mini sector videoissa on ihan mitä sattuu, eikä yleensä vastaa todellisuutta. :alppu:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5151
Maikkarin sivulla jännä vertailu Valtterin ja Lewiksen aika-ajokierroksista, näyttäisi siltä että Lewisillä on tosiaan käytössä joku ylimääräinen ERS-buusti jota Valtterilla ei ole. Suoran loppuosalla ennen jarrutusta Lewis ottaa 0.2 sekunnin kaulan kaasu pohjassa ajettaessa. Talli siis näköjään suosii toista kuskia toisen tajuamatta missä mennään, pitäisikö jonkun kertoa Valellekin? Ehkä pelätään kuskien keskinäistä kilpailua tjsp. Kai tuollaista on ennenkin tehty.
Koko ers:n energia käytetään kyllä sen kierroksen aikana, joten ei Hamilton voi tyhjästä sitä energiaa ammentaa. Jos asialle ei ole muuta selitystä, niin talli on joko kuljettajien toiveesta tai omasta päätöksestään ajattanut erilaisia ers-profiileita. Bottas osaa kyllä sen verran lukea dataa, varmasti, että näkisi Hamiltonin saavan reilun puskun jossain kohtaa rataa, missä hän ei itse sitä saa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4204
Ricciardo sai törttöilystää 2 rankkua, näillä päätöksillä tuomarit on naulanneet linjansa ja aistin vahvasti että kilvanajo tulee kärsimään tästä. Varsinkin ensimmäinen 5. sek on todella todella kyseenalainen, jos ohitat ja auto menee hieman leveäksi niin tyhmempikin (ohitettu kuljettaja) tajuaa että kyllä se sieltä takaisin tulee.

Nämä on kisatilanteita (kuten Kanada) ja se mitä voit näissä tilanteissa tehdä riippuu ajasta ja kuljettajien välisistä sijoittumisista radalla. Kimin tilanne tasen oli aivan selvä...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ricciardo sai törttöilystää 2 rankkua, näillä päätöksillä tuomarit on naulanneet linjansa ja aistin vahvasti että kilvanajo tulee kärsimään tästä. Varsinkin ensimmäinen 5. sek on todella todella kyseenalainen, jos ohitat ja auto menee hieman leveäksi niin tyhmempikin (ohitettu kuljettaja) tajuaa että kyllä se sieltä takaisin tulee.
No ainakin Monacossa tunnelin ulostulossa leveäksi ajamalla ja ohittamalla siinä oikaisussa on aina käsketty päästämään sija takaisin. Ihan sama oli nyt Ricciardon ohitus Norrisista. Ohittaessa leveäksi, hyötyy siitä ja tulee eteen takaisin.

Tosin kaide tekisi tuonkin spedeilyn mahdottomaksi. Ei tarvis aikasakkoa, kun autoa raavittaisiin kaiteista irti.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5151
Ite olen enempi sitä mieltä, että se Kimi tilanne oli kyseenalainen mutta Norrisin ohitus päivän selvä rike. Se ei tosiaan ole oikein, että oikaisee sisäpuolelta ja sen jälkeen pakottaa ohitettavan vuorostaan radalta ulos voittaakseen sijan. Kimiä ohittaessa Ricciardo ei hyötynyt ns. radalta ns. poistuessaan. Hän pääsi ohi siksi, että hänellä oli parempi suoranopeus, ei siksi että suora rata olisi lyhyempi valkoisen viivan toisella puolella. Toki Kimi ei puolustanut linjaansa niin kovasti, koska oletti varmasti ettei Ricciardo ns. radan ns. ulkopuolelta kokeilisi vaan korkeintaan toiselta laidalta.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Ite olen enempi sitä mieltä, että se Kimi tilanne oli kyseenalainen mutta Norrisin ohitus päivän selvä rike. Se ei tosiaan ole oikein, että oikaisee sisäpuolelta ja sen jälkeen pakottaa ohitettavan vuorostaan radalta ulos voittaakseen sijan. Kimiä ohittaessa Ricciardo ei hyötynyt ns. radalta ns. poistuessaan. Hän pääsi ohi siksi, että hänellä oli parempi suoranopeus, ei siksi että suora rata olisi lyhyempi valkoisen viivan toisella puolella. Toki Kimi ei puolustanut linjaansa niin kovasti, koska oletti varmasti ettei Ricciardo ns. radan ns. ulkopuolelta kokeilisi vaan korkeintaan toiselta laidalta.
Jaa-a, kilvanajo halutaan ilmeisesti lopettaa kokonaan. Ricciardo paluu radalle oli mielestäni tilanne, jossa hän halusi vain päästä nopeasti jatkamaan taistelua. Autosta ei varmasti näe kovin hyvin ja aikaa päätöksille vähän. Vaikea uskoa, että hän olisi "vaarallisesti" yrittänyt kiilata Norrista ulos. Ei osumaa (myöskään Norris ei osunut mihinkään) = ei rangaistusta.

Kimin tilanne oli sitten selvempi. Radan ulkopuolelta ei vain voi ohittaa. Mutta tässäkin tuomaristo voisi kyllä käyttää maalaisjärkeä ja suosia kilpailutilannetta. Olisivat pyytäneet antamaan sijoituksen takaisin tai jos maali tuli vastaa vaihdetaan vain järjestystä. Eikä mitään monen tunnin pelleilyjä ja aikarangaistuksia.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5151
Jaa-a, kilvanajo halutaan ilmeisesti lopettaa kokonaan. Ricciardo paluu radalle oli mielestäni tilanne, jossa hän halusi vain päästä nopeasti jatkamaan taistelua. Autosta ei varmasti näe kovin hyvin ja aikaa päätöksille vähän. Vaikea uskoa, että hän olisi "vaarallisesti" yrittänyt kiilata Norrista ulos. Ei osumaa (myöskään Norris ei osunut mihinkään) = ei rangaistusta.
Kyse ei ole siitä, ettei Ricciardo halunnut huijata vaikka saikin hyötyä, vaan juuri siitä, että hän huijasi ja sai hyötyä. Jos "vahinko" sallitaan, niin kohta niitä vahinkoja alkaa tulla joka kisassa ja monta kertaa, kun kaikille sattuu pieniä lipsahduksia. Ratarajojen kanssa on vaan oltava tiukka ja absoluuttinen, koska muuten kuljettajat alkavat merkata ylös niitä mutkia ja ajotyylejä, joista ei rangaistusta saa. Näinhän asia oli myös silloin, kun dinosaurus-Whiting jakoi ohjeita kisojen alla, että missä mutkissa on laitonta leikata valkoiset viivat ja missä se on sallittua. Se on katsojillekin helvetin sekavaa, jos kuljettajat saavat vetää aivan totaalista offroadia yhdessä osassa rataa mutteivät muualla.

Kimin tilanne oli sitten selvempi. Radan ulkopuolelta ei vain voi ohittaa. Mutta tässäkin tuomaristo voisi kyllä käyttää maalaisjärkeä ja suosia kilpailutilannetta. Olisivat pyytäneet antamaan sijoituksen takaisin tai jos maali tuli vastaa vaihdetaan vain järjestystä. Eikä mitään monen tunnin pelleilyjä ja aikarangaistuksia.
Ei se ole mikään rangaistus, että vaihdetaan kahden kuljettajan paikkaa. Sellaista pykälää ei ole olemassakaan sääntökirjassa. Ongelmiin on täysin turha ehdottaa ratkaisua, joka on laiton, mahdoton. Tietenkään Ricciardo ei enää ruutulipun jälkeen voi vain hidastaa ja päästää Kimiä ohitseen. Se ohitus tapahtui viimeisellä kierroksella ja aivan viimeisissä mutkissa kaiken lisäksi.

Ihan selvää hyötyä sai Mesimäyrä ulkoilustaan Kimiä vastaan jos Kimi ei olisi väistänyt olisi kolissut.
Ricciardoa ei rankaistu vaarallisesta ajosta vaan oikomisesta. Vääriin sääntöihin vetoaminen ei käy, ei voi vedota johonkin potentiaaliseen kolinaan.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Ei se ole mikään rangaistus, että vaihdetaan kahden kuljettajan paikkaa. Sellaista pykälää ei ole olemassakaan sääntökirjassa. Ongelmiin on täysin turha ehdottaa ratkaisua, joka on laiton, mahdoton. Tietenkään Ricciardo ei enää ruutulipun jälkeen voi vain hidastaa ja päästää Kimiä ohitseen. Se ohitus tapahtui viimeisellä kierroksella ja aivan viimeisissä mutkissa kaiken lisäksi.
Ei olekaan. Ja pointti oli just siinä, että ei rangaistuksia tuollaisista vaan annetaan kisata reilusti (ja tuo sijoitusten vaihto olis ollut reilua molemmille kuskeille)
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Ricciardoa ei rankaistu vaarallisesta ajosta vaan oikomisesta. Vääriin sääntöihin vetoaminen ei käy, ei voi vedota johonkin potentiaaliseen kolinaan.
Kuka sellaista on edes väittänyt? Videoltahan tuo selviää mitä olisi tapahtunut jos Kimi ei olisi tilaa antanut, joko molemmat ulkona tai Ricciardo mennyt komeasti ulos kun olisi suoraan joutunut menemään...
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8479
Sijainti
Helsinki
Hohoijjaaa. olipa tylsä kisa. Tylsempiä, kuin Schumin aikana? Muutama ohitus jonoajelun lisäksi ja nekin rimaa hipoen viivojen välissä.
Gasly taitaa saada kesätaukoon saakka aikaa näyttää, muuten Kvjat tulee takaisin. McLaren oli onnistuja, Norris ei saanut vaan lopussa DRS:ää käyttää. Mestaruudet ratkottu, loppukausi voidaan F2:den ja Indycarin lisäksi nauttia kaksipyöräisistä.

Sunnuntaina Itävallassa tarjotaan samaa unilääkettä.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Olisipa muuten ollut mielenkiintoista nähdä kisa Ranskassa vasta ensi viikolla kun lämpötilaksi on luvattu 36-38 astetta. Harvoin tuollaisia lukemia F1 kisoissa nähdään.
 

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Valtteri teki tuossa 6-mutkassa ihan näkyvän virheen, jonka takia ulostulo oli huono. Samoin tuo shikaani meni huonosti. Kuvaa pysäyttelemällä näkee, että ero tulee tasaisesti, eikä tuon grafiikan mukaisesti suoran päässä. Aikaisemminkin todettua, että nuo grafiikat noissa mini sector videoissa on ihan mitä sattuu, eikä yleensä vastaa todellisuutta. :alppu:
Tuo on muutenkin huono kierrosvertailu koska verrataan valen ekaan kierrokseen ja hamiltonin toiseen vetoon. Ekoilla yrityksillä vale jäi sen reilun kymmenyksen ja siihen tuo vertailu pitäis tehdä. Semmonen huomio muuten aika-ajosta, että vale oli jokaisessa nopeuspisteessä sen 2-3kmh hitaampi kuin hamilton. Joten ehkäpä siellä oli pieniä eroja siivissäkin. Selittäis kuinka Valtteri oli koko viikonlopun hyvä viimeisessä sektorissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös