Ravustus

  • Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Koht ompi ravustusaika käsillä viikko vielä ja sitten saa alkaa ravustamaan. Tuleeko ravustettua tai nautittua rapuja?

Mulla on kolme rapumertaa, joskus mukulana ostin kun koitettiin saada rapuja. Ei saatu nyt tekis mieli viedä ihan piruttaan noi merrat veteen ja koittaa tuleeko rapuja. Mitä oon tuttujen ravustelua seurannut niin on pirun hienoo touhua.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Joskus ala-asteikäisenä tuli kaverin kanssa kerran vähän ravustusta yritettyä. Saalis taisi olla kaksi saksiniekkaa, jotka päästettiin takaisin.

Vasta viime vuonna Ruotsissa maistoin ekan kerran rapua. Ei se hullummalle maistunut, mutta pakkaus on vähän turhan hankala.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Kova odotus taas alkavaa rapukautta kohti. Itse olen ollut lähinnä pöydän ääressä rapuja nauttimassa.

Pari tuttua kotiseudulta harrastaa ravustusta sukeltamalla märkäpuku-räpylät-maski - varustuksessa. Tuntui sekin aika hyvin toimivan.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
"Tikuttamalla" on joskus tullut ravustettua. Rapujen syöminen itsessään on mielestäni vähän yliarvostettua puuhaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ravustusta en ole nähnyt kuin telkkarissa. Joskus maistoin halpatuontirapua, mutta eipä siinä ollut paljon syötävää. Yliarvostettuja ovat.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Hävettää sanoa, että piloille meni viimevuotiset ravut pakastimessa, kun ei tullut sulateltua keitettyjä saksikäsiä:thumbfh: No jos tänä vuonna paremmin muistaisi, eikä tyrkkäisi ainakaan pakastimen perukoille.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Joskus on ollut rapuja mökkijärvestä. Taisin olla jotain alle kymmenen vanha silloin, eli joskus 70-luvulla se sitten varmaan oli. Silloin oli ravutkin isompia, oikeita HIRVIÖITÄ! Ei nää nykyiset ravut oo kuin tollasia kull... EIKUN SIIS AIKA PIRUN PIENIÄ!
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Itse olen rapujen ystävä, vaikka nuo nyt eivät musta niin välitä.

Minusta ravut ovat herkkua. :thumbup: Herrojen herkkuja sanotaan ja näinhän se on. :ahem:

Tuolla suvun "palstalla" oli aikanaan hyvä rapujoki, mutta rutto vei perkele kaiken. Nyt on yritetty joka vuosi, mutta ei tule mitään.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Mie en oikein ymmärrä sitä rapuhommaa. Kuten Estis jo totesi, pakkaus on sen verran hankala että sisällön pitäisi olla jotakin aivan erityisen taivaallista, jotta työlleen saisi vastinetta.. mutta kun ei se ole.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Skidina tuli ravustettua ja viime kesana ostin merran pari, ja naytin lapsille kuinka sita tehdaan. Janna yollinen seikkailu kera fikkarien ja hyttysten, yhtaan ei saatu... :eek:
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Huomenna alkaa, tosin taitaa aloitus jäädä omalta kohdalta lauantaille.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Jep jep, eli perjantaina kun alkaa loma niin sään salliessa hetkohta ravustamaan

Ravustuskausi alkaa tänään puoliltapäivin ja kestää lokakuun loppuun.

Tämän vuoden rapusaalista odotetaan hyvää. Täplärapujen määrä on runsastunut etenkin vanhoilla jokirapuvesillä, kuten eteläisellä Päijänteellä ja Saimaan eteläosissa.

Myös jokiravun kannat ovat vakiintuneet, ja rapua tavataan varsinkin pohjoisemmilla vesillä.

Täplärapujen osuus rapusaaliista on noin kaksi kolmasosaa, mikä näkyy myös hinnassa. Keskimäärin täplärapu maksaa noin kaksi euroa, mutta jokiravusta voi joutua pulittamaan jopa kuusikin euroa.

Viileän alkukesän takia ravut lähtevät todennäköisesti liikkeelle hieman tavanomaista myöhemmin, joten parhaat saaliit ovat odotettavissa loppukesästä.

(MTV3 - STT)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
On se kyllä arvokasta, suhteessa syötävään määrään.. Ensimmäisistä ravuista varmaan saa vielä enämpi?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Aamu-tv:ssä opetetaan rapujen käsittelyä ja nautiskelua. :rolleyes: Kerran olen elämässäni rapuja syönyt. Ei ollut varsinainen nautinto. Saa nähdä tuleeko parempia rapunautintoja tämän kesän aikana. :wink:
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Aamu-tv:ssä opetetaan rapujen käsittelyä ja nautiskelua. :rolleyes: Kerran olen elämässäni rapuja syönyt. En ollut varsinainen nautinto. Saa nähdä tuleeko parempia rapunautintoja tämän kesän aikana. :wink:
Yleensä olet nautinto? ;)

Rapukekkerit on kuun vaihteessa, mutta en saa oikein syödä äyriäisiä, joten tyydyn oikeeseen ruokaan ja juomiin.
 
Ylös