Reiluuspolli continued: jako-osuuksien määrittäminen.

Miten jakaisit rahapotin reiluuspollin mukaisessa tilanteessa?

  • Minä 450 - Kanssamatkustaja 50

    Äänet: 0 0,0%
  • Minä 200 - Kanssamatkustaja 300

    Äänet: 0 0,0%
  • Minä 150 - Kanssamatkustaja 350

    Äänet: 0 0,0%
  • Minä 100 - Kanssamatkustaja 400

    Äänet: 0 0,0%
  • Minä 50 - Kanssamatkustaja 450

    Äänet: 0 0,0%
  • Minä 0 - Kanssamatkustaja 500

    Äänet: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    35

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Tuolta löytyy alkuperäinen polli taustoineen: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=28298

Miten itse suorittaisit mainitun viidensadan euron jakamisen itsesi ja kanssamatkustajasi kesken?

HUOM. Tapauksessa et saisi neuvotella kanssamatkustajan kanssa mitenkään ennen jakopäätöksesi ilmoittamista. Sinun olisi vain pohdittava asiaa hiljaa ja ilmoitettava tulos, jonka kanssamatkustajasi hyväksyy tai hylkää.

Et myöskään tulisi koskaan tapaamaan tätä kanssamatkustajaa tämän lennon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Perustan vastaukseni alkuperäisen pollin hajontaan. Joka kolmas näyttäisi katkeroituvan yliherkästi ja kusevan diilin. Päättelen (ehkä hätiköidysti), että todennäköisyys diilini läpimenoon on varsin hyvä jos tarjoan enemmän kuin kolmasosan siitä, mitä kaveri ehkä maksimissaan voisi olettaa saavansa -> 400 -100. Tuotto-odotus näyttää hyvältä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kaipa se 50%-50% olisi aika varma keino saada se kaveri hyväksymään tarjouksen. Ellei nyt ole ihan mulqu siinä vieressä.:ahem:
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Perustan vastaukseni alkuperäisen pollin hajontaan. Joka kolmas näyttäisi katkeroituvan yliherkästi ja kusevan diilin. Päättelen (ehkä hätiköidysti), että todennäköisyys diilini läpimenoon on varsin hyvä jos tarjoan enemmän kuin kolmasosan siitä, mitä kaveri ehkä maksimissaan voisi olettaa saavansa -> 400 -100. Tuotto-odotus näyttää hyvältä.
Mulla vähän sama ajattelutapa, tosin annoin vielä 50 euroa varmuudeks. Luulis suostuvan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
400-100 pelkästään sillä perusteella, että 100 näyttää paljon paremmalta kuin 50, sen sijaan 150 ei mun mielessä ainakaan hirveästi hetkauttaisi sataseen verrattuna, jos olisin siis hyväksyvänä osapuolena.

Satasen itsekin ottaisin paljon mieluummin kuin sen viiskymppisen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Pitäis vielä pollata, Pekkis, se vaihtis, että millä osuudella sä suostut kaverin tarjoukseen?
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Veikkaisin, että tarjoamalla huntin (ei James) toiselle osapuolelle saisin pitää sen loput 400.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kaipa se 50%-50% olisi aika varma keino saada se kaveri hyväksymään tarjouksen. Ellei nyt ole ihan mulqu siinä vieressä.:ahem:
Toi on varma riskitön tapa. Kun et tunne tyyppiä ja et jatkossakaan tapaa sitä. Niin kysy on ihan puhtaasti riskin hallinnasta. 50-50 tuottaa mitä ilmeisimmin varman lopputuloksen, oman osuuden kasvattaminen lisää riskiä hylkäämiseen. Jos tarjoaa euron tai alle, todennäköisyys kaiken ilmaisen rahan menettämiseen kasvaa huomattavasti.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Puoliks. En varmasti tajuais siinä tilanteessa edes ehdottaa muuta. Siskojenkin kanssa piti aina pienenä kaikki jakaa tasan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Puoliks. En varmasti tajuais siinä tilanteessa edes ehdottaa muuta. Siskojenkin kanssa piti aina pienenä kaikki jakaa tasan.
Jos se toinen on kaveri ja ollaan samalla matkalla niin sitten ehkä puoliks, muuten ei, ei edes jos se on niin mulkku ettei kelpuuta muuta kuin tasajakoa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos se toinen on kaveri ja ollaan samalla matkalla niin sitten ehkä puoliks, muuten ei, ei edes jos se on niin mulkku ettei kelpuuta muuta kuin tasajakoa.
Ilmeisesti se on samalla matkalla, koska on samassa lentokoneessa. Et kuitenkaan tunne tätä toista, etkä lentomatkan jälkeen tule tapaamaankaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kun kyseessä ei ole tuon suurempi summa, niin kyllä mä varmaan pistäisin tasan. En minä siitä sen ihmeemmin rikastu enkä köyhdy. Jaettu ilo jne.

Kuten tuossa aiemmassa pollissa jo totesin, en kuitenkaan lupaa, että toimisin vastaavasti, jos jaettavana olisi huomattavasti suurempi summa.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Kaverille reilusti, mutta toki ottaisin itse vähän enemmän. 300 itselle ja 200 kaverille niin varmasti kelpaa kummallekin.
 
Ylös