Rekkakuskit/Rahtarit

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Mitä mieltä olette näistä teiden ritareista?...

Rekkakuskin työ on aika raskasta. Ehkä ei niin fyysisesti hirmu raskasta, mutta muuten kyllä raskasta. Vastuu, raskas lasti selän takana, pitkät matkat, kelit voi olla milloin mitäkin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
Ainakin niillä on aika paskamainen työpaikka kun siellä seassa touhuaa monenlaista amatööriä ja harrastelijaa. Joskus hiukan ihmetyttää, että luuleeko rekkakuskit, että matka taittuu jotenkin nopeammin jos ajaa edellä olevan persiissä kiinni. Aika usein kyseisissä rekoissa on kyllä venäläiset rekisterit.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Ainakin niillä on aika paskamainen työpaikka kun siellä seassa touhuaa monenlaista amatööriä ja harrastelijaa.
Ajattelit sitten mulle vittuila, kyllähän Rekkakuskin ammatti varmaan on lähes kaikkien mielestä ihan paska mutta minä olen sen alan valinnut koska pidän siitä ja edes auttoi noihin piireihin eteneminen se että isällä rekkafirma.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
Ajattelit sitten mulle vittuila, kyllähän Rekkakuskin ammatti varmaan on lähes kaikkien mielestä ihan paska mutta minä olen sen alan valinnut koska pidän siitä ja edes auttoi noihin piireihin se että isällä rekkafirma.
En. Vaan ajoin takaa sitä, että siellä rekkakuskien työmaalla eli tiellä ajelee kaikenmaailman suharia, jotka ei ammatikseen sitä ajamista tee :ahem:.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
On hyviä ja huonoja rekkakuskeja. Suurin osa ihan ok, mutta on tuolla liikenteessä täysiä kusipäitäkin rekan ratissa.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Komppaan JPP:tä. Ammattimaisille kuskeille nostan hattua - ei voi olla helppoa eikä löysää hommaa - ja dissaan venäläisiä amatöörejä, jotka pyörivät tiellä pilaamassa ammattilaisten maineen ja muiden liikenteessäolijoiden päivän.

Työolotkin voivat ilmeisesti olla varsin vaihtelevat. Entinen työkaveri oli edellisessä duunissaan ajanut alamäessä rekallansa kolarin, kun työnantaja ei ollut suostunut vaihdattamaan puhkikuluneita jarruja.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24203
Sijainti
lappeen Ranta
Ei nyky Rekat pahemmin savuta ja meillä on aina ollu putket hytin takana taivaalle suuntamassa.
Hiukan pähkäilin, että mikä ajokki siinä videossa mahtaa olla. Cumminsin dieseliä ei juuri muissa kuin rekoissa taida olla ja jostain syystä videosta tulee sellainen fiilis, että jenkkilässä ollaan ja siellä taas apaut kaikissa rekoissa on pystyputket. :confused: :doubtful: :confused:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Hiukan pähkäilin, että mikä ajokki siinä videossa mahtaa olla.
Äänen perusteella joku voisi veikata Sisua, sama mikä kone siellä alla niin silti niistä ei saa sitä sisulle luonnollistä ääntelyä pois.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Tässä viime vuosina saanut vähän toisenlaisen näkökulman rekkakuskeihin, kun tapaan niitä töissä päivittäin. Jonkun verran eroa niissä huomaa, riippuen mikä on tehtävän luonne. Jakoautokuskit on normaalimmasta päästä. Niillä ei ole aikaa ihmetellä, kysellä tai odotella kuormanpurkajaa/-lastaajaa. Tarttuvat heti pumppareihin kiinni, hoitavat kuormansa ja lätkäisevät rahtikirjan tiskiin. Pitemmän linjan kuskeissa on ne suurimmat persoonallisuudet. Rekkacowboyt. Se yksin kopissa kököttely ja tien tuijottaminen aiheuttaa jollekin ärsyttävän puheripulin ja jostakin se tekee mykän zombien.

Venäläiset ja puolalaiset kuskit on rentoa porukkaa. Ne ei aja kellon vaan kalenterin mukaan. Tulevat välillä reilusti etuajassa, mutteivat ole moksiskaan, jos pyytää niitä odottamaan yön yli tai vaikkapa viikonlopun yli. Me on niille tarjottu suihkupaikka ja niillä on aina tupakkaa ja viinaa myytävänä. Englantia, saati suomea ne ei puhu. Saksaa jotkut osaavat. Kuormaan ne ei koske. Muodon vuoksi laittavat yhden kuormaliinan lastin perään.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Kohta puoliin olisi lähdettävä Rekalla Haapavedelle ja kotiin takaisin torstai illaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Eilen tuli nähtyä yks tällänen sankari. Kovin selitti että on ekaa kertaa liikenteessä, sen kyllä huomas. Ei osannut edes avata kuormaliinaa :eek: Tais olla polakki.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Sprintterimiehet pyörii oikeiden rekkamiesten jaloissa! Saako Rintterimies käyttää Rahtari-takkia?
 
Ylös